Sinterklaas = afgoderij?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Sinterklaas = afgoderij?

Berichtdoor Wilsophie » 24 okt 2012 16:31

Haha, stelletje volwassenen die kleine kinderen het leuke feest willen afnemen wat geen enkele waarde heeft voor een geestelijk leven.
Denk je nu echt dat al die mensen die carnaval vieren of andere culturele feesten zich dat laten ontnemen door een aantal wettische gelovigen die nog steeds niet begrijpen wat het leven onder het genadeverbond betekent?

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 16:32

Als jij anderen heidens noemt moet je niet raar opkijken dat zij jou de bal terugkaatsen. Nu je de bal weer hebt niet beginnen te huilen. Dat het gezwets was is mij al lang duidelijk.

Weer een valse leugen van je..Ik heb namelijk niet gezegd dat iemand heidens is. Ik zeg alleen maar dat sinterklaas heidens is, En vervolgens worden de bakker modder erbij gehaald.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 okt 2012 16:33

Butters schreef:kathleen dat was een titel snap dat nu eens een keer. de Sint-Nikolaas was de heilge van de Nikolaiten. want dat is wat het betekend. en inderdaad daarom heb je dus ook die naamsovereenkomst. Omdat het het zelfde is en daarom lijkt het op elkaar. dat is geen toeval natuurlijk!!

Lulkoek! En dat is wat anders dan lulmatzes. Ga je huiswerk doen man!

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 16:34

Heb ik al gedaan.. Nu jij nog. En in het vervolg beter opletten in de klas.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2012 16:35

Wilsophie schreef:Lulkoek! En dat is wat anders dan lulmatzes. Ga je huiswerk doen man!

Eet jij die? Toch niet uit gebrek aan libido? :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2012 16:36

Wilsophie schreef:Haha, stelletje volwassenen die kleine kinderen het leuke feest willen afnemen wat geen enkele waarde heeft voor een geestelijk leven.

d:)b

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2012 16:40

mohamed schreef: Als jij anderen heidens noemt moet je niet raar opkijken dat zij jou de bal terugkaatsen. Nu je de bal weer hebt niet beginnen te huilen. Dat het gezwets was is mij al lang duidelijk.

Butters schreef:Weer een valse leugen van je..Ik heb namelijk niet gezegd dat iemand heidens is. Ik zeg alleen maar dat sinterklaas heidens is, En vervolgens worden de bakker modder erbij gehaald.

Ja, ja, je had vast niet verwacht dat er hier iemand Sinterklaas zou vieren. :lol:

Steeds weer beticht je mij van liegen en valsheid, maar de waard is zoals hij zijn gasten vertrouwt.

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 16:44

Haha, stelletje volwassenen die kleine kinderen het leuke feest willen afnemen wat geen enkele waarde heeft voor een geestelijk leven.

Dat stelletje volwassenen dienen hun kinderen te onderwijzen en op te voeden in waarheid en niet in leugens. Jullie laten jullie kinderen geloven in een goed heilig man die helemaal niet bestaat. Ik laat mijn kinderen geloven in een goed heiligman die wel bestaat. namelijk Jesus Christus. Dat is namelijk de enige goed heiligman die bestaat en ook de die titel van goed heiligman verdient. En niet een fictief zelfbedachte Goddelijke entiteit die je kindertjes gelukkig zou maken met cadeautjes. Totdat ze er achter komen dat hij niet bestaat. Sinterklaas is een leugen en kinderen worden geleerd in de leugen te geloven. En daarmee leer je ze niet wat waarheid is zoals Christus dat aan ons overgeleverd heeft. Integendeel zelfs je leert ze leugens en dus verwijder je ze van de waarheid. Terwijl de waarheid die in Christus is natuurlijk zeer belangrijk is voor je geestelijke leven. Belangrijker als een fictieve God figuur die met zijn stoomboot uit Spanje gevaren komt.
Laatst gewijzigd door Butters op 24 okt 2012 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 16:45

Ja, ja, je had vast niet verwacht dat er hier iemand Sinterklaas zou vieren. :lol:

Steeds weer beticht je mij van liegen en valsheid, maar de waard is zoals hij zijn gasten vertrouwt.

Ja dat doe je ook..Maar goed als je je kinderen al kan laten geloven in sinterklaas is een leugen tegen een volwassene ook zo gemaakt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2012 17:03

Ik vind het geweldig amusant dat het hele argument gestoeld lijkt op de gedachte dat er in de hele wereldgeschiedenis slechts 1 persoon is geweest die Nicolaas heette. :lol:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 19:24

begrijp je het niet of ben je gewoon onwetend? De sint Nikolaas was de heilige van de Nikolaieten. Dat was zijn titel , Dus iedereen die de heilige van de Nikolaieten was was dus de Sint-Nikolaas. Dat was zijn titel en zo werden ze genoemd.

Het zelfde met een paus. De paus is een titel en iedereen die als paus wordt uitgeroepen draagt de titel paus. Dus Sint-Nikolaas heeft dan ook niets te maken met de naam die de heilige van de Nikolaiten had. Maar met de titel die hij draagde. Blijkbaar nogal moeilijk om dat te begrijpen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 okt 2012 19:34

Ware het niet dat Sint Nicolaas tijdens zijn leven gewoon Nicolaas hete. De toevoeging Sint kwam pas ver na zijn dood bij de heiligverklaring. #-o
Laatst gewijzigd door Faramir op 24 okt 2012 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 okt 2012 19:41

Ach, klein detail wat men bij de ZDA gemakshalve even niet meeneemt bij de meningsvorming.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 24 okt 2012 19:44

Bij Wodans baard, daarin heb je gelijk. Maar ik wou slechts ermee aangeven dat ik eigenlijk wel helemaal klaar ben met dit soort extremisten en dit ik geen enkele reden meer zie om ze nog serieus te nemen en om ermee in discussie te gaan. CITAAT.

Gelijk heb je @Faramir.

Maar het is nu wel theater hier in deze draad. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 25 okt 2012 09:11

Faramir schreef:Ware het niet dat Sint Nicolaas tijdens zijn leven gewoon Nicolaas hete. De toevoeging Sint kwam pas ver na zijn dood bij de heiligverklaring. #-o

Waarmee je dus mijn gelijk aantoont dat sinterklaas afgoderij verering is. Ten eerste is sinterklaas niet heilig, en ten tweede is dat de mythe en de legende. Sinterklaas is al een leugen en dus ook de mythe en de legende. Want Sint-Nikolaas was de heilige van de Nikolaiten. Maar goed dat willen ze je ook niet laten geloven natuurlijk aangezien je dan begrijpt dat je aan afgoderij doet en dat je in leugens gelooft, Die je nog doorgeeft aan je kinderen ook nog. #-o

Ik laat mijn kinderen geloven in de enige die echt Heilig is en ook als zodanig genoemd mag worden. Dat is Jezus Christus en verder niemand anders. Ik laat ze niet geloven in een fictieve God figuur die helemaal niet bestaat. Want kinderen komen er altijd achter dat het nep is en dat ze voorgelogen zijn door hun ouders. Als je ze dan nog moeten leren dat Jezus eigenlijk God is dan geloven ze je natuurlijk ook niet meer. Want als ouder heb je al het lef gehad om te liegen over Sint-Nikolaas de Nikolaiet, Dus laat staan dat ze je nog wel geloven als je over Jezus begint. Nu ik denk dat ze dat dan ook niet geloven.

Ook vind ik het een beetje zielig dat de ZDA zo aangevallen word op dit forum, En dat ik constant voor extremist word uitgemaakt. Maar goed, Ik dank God alleen maar voor deze openbaring en dat hij mij deze pijnlijke waarheid heeft getoond. De hypocrisie, de hoogmoed, de haat en de ongehoorzaamheid aan Gods woorden zitten tegenwoordig diep genesteld in de Christelijke denominaties. Ik merk in ieder geval dat vele Christenen als makke schapen van het rechte pad zijn afgedwaald de wildernis in.

Gelukkig heb ik een denominatie gevonden die nog wel bereid is Gods woorden te volgen. En daarvoor prijs ik de ZDA.

Terug naar “[Religie] - Open forum”