De Wijzen uit het oosten.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Re: De Wijzen uit het oosten.

Berichtdoor Trajecto » 06 jan 2013 00:45

Afbeelding

De Wijzen uit het oosten! Ja hoor, daar zijn ze!
Nulla aetas ad discendum sera

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2013 09:22

Wilsophie schreef:Als ik hoor dat de bekende dominees die de naam van een boom dragen ( hoe kan het ook anders) niet geloven in de opstanding dan laat het zich raden dat dat niet "des Heeren" is.

En in de roomse kerk zou de Here Jezus zeer verbaasd rondkijken denk ik.

In bijna alle moderne kerken zou hij (door de ogen van zijn tijd op aarde) gek op kijken, want in de meeste gaat het toch heel anders aan toe dan in een joodse synagoge. Als je dat erg vind moet je je verdiepen in de joodse wortels van ons christelijk geloof, iets wat sowieso nuttig is. Aan de andere kant is het logisch dat we na 20 eeuwen in een andere godsdienst niet hetzelfde meer vieren als Jezus in zijn tijd op aarde.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 jan 2013 12:04

Trajecto schreef:Afbeelding

De Wijzen uit het oosten! Ja hoor, daar zijn ze!

He he eindelijk :mrgreen:

Maar al met al een mooi en goed Drie Koningen AD 2013.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 jan 2013 12:40

=D> =D> \:D/ \:D/ ::)) ::)) d:)b :8> :yahoooo: :yahoooo:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 13:47

...."En Die ONS gemaakt heeft tot koningen en priesters, God en Zijn Vader Hem zij de heerlijkheid en de kracht in all eeuwigheid.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 13:51

n bijna alle moderne kerken zou hij (door de ogen van zijn tijd op aarde) gek op kijken, want in de meeste gaat het toch heel anders aan toe dan in een joodse synagoge.

Als Hij uit de synagoge werd gegooid vrees ik dat hij in vele moderne kerken niet eens binnenkomt.
De synagoge van de Joden staat niet model voor de tempel : "Die Gij zijt" een tempel niet met handen gebouwd, want gij hebt een gebouw bij God. En ik ben de tempel in wie Hij wil wonen, anders gezegd, de Heer heeft een veel beter " alternatief " dan de gebouwen met handen gebouwd.

Hij was nooit in de synogoge, Hij was in de opperkamer met de deur op slot omdat de Joden Hem zochten te doden.
En die opperkamer is een beeld van mijn "opperkamer" en daar is mijn leven verborgen met Christus bij God.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 jan 2013 14:03

Faramir schreef:=D> =D> \:D/ \:D/ ::)) ::)) d:)b :8> :yahoooo: :yahoooo:

Dat ze er zijn de Drie Koningen is inderdaad een feest waard en het was ook feest jongstledenZondag in huis en de Kerk =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jan 2013 15:05

Faramir schreef:=D> =D> \:D/ \:D/ ::)) ::)) d:)b :8> :yahoooo: :yahoooo:

Lichtzwaard schreef:Dat ze er zijn de Drie Koningen is inderdaad een feest waard en het was ook feest jongstledenZondag in huis en de Kerk =D> =D> =D>

Fijn dat de drie koningen er zijn en dat u met hen gefeest heeft afgelopen zondag, maar het spijt me te moeten concluderen dat de houdegens van dit forum er niet bij waren. :(

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 07 jan 2013 17:20

Faramir schreef: =D> =D> \:D/ \:D/ ::)) ::)) d:)b :8> :yahoooo: :yahoooo:

Lichtzwaard schreef:Dat ze er zijn de Drie Koningen is inderdaad een feest waard en het was ook feest jongstledenZondag in huis en de Kerk =D> =D> =D>

mohamed schreef:Fijn dat de drie koningen er zijn en dat u met hen gefeest heeft afgelopen zondag, maar het spijt me te moeten concluderen dat de houdegens van dit forum er niet bij waren. :(

(Houwdegens bedoel je waarschijnlijk.)
Wie dat hier precies zijn weet ik niet; ik beschouw mezelf niet als zoiets. :roll:
Maar jij jezelf misschien wel? In ieder geval heb je bij het feest rondgekeken of er houwdegens waren dus was je zelf waarschijnlijk aanwezig! :mrgreen:
Nulla aetas ad discendum sera

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jan 2013 22:35

Faramir schreef: =D> =D> \:D/ \:D/ ::)) ::)) d:)b :8> :yahoooo: :yahoooo:

mohamed schreef:Fijn dat de drie koningen er zijn en dat u met hen gefeest heeft afgelopen zondag, maar het spijt me te moeten concluderen dat de houdegens van dit forum er niet bij waren. :(

Trajecto schreef:(Houwdegens bedoel je waarschijnlijk.)
Wie dat hier precies zijn weet ik niet; ik beschouw mezelf niet als zoiets. :roll:
Maar jij jezelf misschien wel? In ieder geval heb je bij het feest rondgekeken of er houwdegens waren dus was je zelf waarschijnlijk aanwezig! :mrgreen:

Neen, neen, ik bedoel echt houdegens want dat is de Lichtzwaardiaanse spelling nou eenmaal! Wat het precies betekent weet ik ook niet. Beschouw het maar als een typisch gevalletje van aapje ziet, aapje doet!

Ik was present op het bescheiden feestje en heb geen houdegen gezien, spijtig maar het zij zo! Volgend jaar beter als de drie wijze koningen deze kant weer op komen!

Terug naar “[Religie] - Open forum”