mohamed schreef:Beste Boerin, ik had er overheen gelezen, maar bedankt dat je het nu onder de aandacht hebt weten te brengen bij me. De betreffende passage gaat over de eerste komst, die in Jesaja zijn tijd nog in de toekomst lag. Immers, Joden zijn niet eens overtuigd dat God eenmaal vlees zou worden, laat staan tweemaal!
Boerin schreef:Tweemaal vlees worden staat toch ook nergens. Hij is de Eerste die uit de dood is opgestaan, Hij hoeft niet weer een nieuw lichaam te krijgen.
Handelingen 3
En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; 18maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. 19Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, 20en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; 21Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher.
Nou er staat meerdere keren dat Jezus al is opgenomen, wat wil je nou eigenlijk? Lees ook vooral Mattheus 16,28 wat betreft de tweede komst en dan krijgen we al die verhalen weer dat het niet gebeurd is.