De man is het hoofd van zijn vrouw

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: De man is het hoofd van zijn vrouw

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 22:16

mohamed schreef:Beste Boerin, ik had er overheen gelezen, maar bedankt dat je het nu onder de aandacht hebt weten te brengen bij me. De betreffende passage gaat over de eerste komst, die in Jesaja zijn tijd nog in de toekomst lag. Immers, Joden zijn niet eens overtuigd dat God eenmaal vlees zou worden, laat staan tweemaal!

Boerin schreef:Tweemaal vlees worden staat toch ook nergens. Hij is de Eerste die uit de dood is opgestaan, Hij hoeft niet weer een nieuw lichaam te krijgen.
Handelingen 3
En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; 18maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. 19Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, 20en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; 21Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher.

Nou er staat meerdere keren dat Jezus al is opgenomen, wat wil je nou eigenlijk? Lees ook vooral Mattheus 16,28 wat betreft de tweede komst en dan krijgen we al die verhalen weer dat het niet gebeurd is. :roll:

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 22:19

@Mohamed

Begin citaat"Waarom? Omdat Joden onder de wet van Mozes waren. Wat jij zegt is dat Jezus de vloek van de wet heeft opgeheven maar niet de vloek van de zondeval. Daarom schreef ik dus ook dat Joden die verlost zijn van de wet van de regen in de drup komen. Als dat alles is wat Jezus heeft gedaan is hij absoluut niet de Messias."Einde citaat.

O op die manier bedoel je dat, met wat je aanhaalde over de Joden. Even voor de duidelijkheid, met wat ik bedoel met die vloek uit het paradijs, die nog niet opgeheven is.

Genesis 3 vers 14 t/m 19 (HS)

14 Toen zei de HEERE God tegen de slang:
Omdat u dit gedaan hebt, bent u vervloekt
onder al het vee en onder alle dieren van het veld!
Op uw buik zult u gaan en stof zult u eten, al de dagen van uw leven.
15 En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw,
en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht;
Dat zal u de kop vermorzelen,
en u zult Het de hiel vermorzelen.
16 Tegen de vrouw zei Hij:
Ik zal uw moeite in uw zwangerschap zeer groot maken;
met pijn zult u kinderen baren.
Naar uw man zal uw begeerte uitgaan,
maar hij zal over u heersen.
17 En tegen Adam zei Hij: Omdat u geluisterd hebt naar de stem van uw vrouw en van die boom gegeten hebt waarvan Ik u gebood: U mag daarvan niet eten,
is de aardbodem omwille van u vervloekt;
met zwoegen zult u daarvan eten,
al de dagen van uw leven;
18 dorens en distels zal hij voor u laten opkomen
en u zult het gewas van het veld eten.
19 In het zweet van uw gezicht zult u brood eten,
totdat u tot de aardbodem terugkeert, omdat u daaruit genomen bent;
want stof bent u
en u zult tot stof terugkeren.

Ik heb de woorden rood gearceerd, waarin een deel van de vloek word uitgesproken. Het is toch heel simpel? Als deze vloek zou zijn opgeheven, zouden de vrouwen toch niet meer moeilijk baren? En als deze vloek zou zijn opgeheven, zou de aarde toch geen dorens en distels meer voortbrengen?
Laatst gewijzigd door xsidd op 29 nov 2014 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 nov 2014 22:21

mohamed schreef:Nou er staat meerdere keren dat Jezus al is opgenomen, wat wil je nou eigenlijk? Lees ook vooral Mattheus 16,28 wat betreft de tweede komst en dan krijgen we al die verhalen weer dat het niet gebeurt is. :roll:

Dan geloof je dus net zo goed in twee komsten. Al die verhalen weer? Neeeeeeeeeee asjeblieft niet, ontopic maar weer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 22:37

xsidd schreef:@Mohamed

Begin citaat"Waarom? Omdat Joden onder de wet van Mozes waren. Wat jij zegt is dat Jezus de vloek van de wet heeft opgeheven maar niet de vloek van de zondeval. Daarom schreef ik dus ook dat Joden die verlost zijn van de wet van de regen in de drup komen. Als dat alles is wat Jezus heeft gedaan is hij absoluut niet de Messias."Einde citaat.

O op die manier bedoel je dat, met wat je aanhaalde over de Joden. Even voor de duidelijkheid, met wat ik bedoel met die vloek uit het paradijs, die nog niet opgeheven is.

Genesis 3 vers 14 t/m 19 (HS)

14 Toen zei de HEERE God tegen de slang:
Omdat u dit gedaan hebt, bent u vervloekt
onder al het vee en onder alle dieren van het veld!
Op uw buik zult u gaan en stof zult u eten, al de dagen van uw leven.
15 En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw,
en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht;
Dat zal u de kop vermorzelen,
en u zult Het de hiel vermorzelen.
16 Tegen de vrouw zei Hij:
Ik zal uw moeite in uw zwangerschap zeer groot maken;
met pijn zult u kinderen baren.
Naar uw man zal uw begeerte uitgaan,
maar hij zal over u heersen.
17 En tegen Adam zei Hij: Omdat u geluisterd hebt naar de stem van uw vrouw en van die boom gegeten hebt waarvan Ik u gebood: U mag daarvan niet eten,
is de aardbodem omwille van u vervloekt;
met zwoegen zult u daarvan eten,
al de dagen van uw leven;
18 dorens en distels zal hij voor u laten opkomen
en u zult het gewas van het veld eten.
19 In het zweet van uw gezicht zult u brood eten,
totdat u tot de aardbodem terugkeert, omdat u daaruit genomen bent;
want stof bent u
en u zult tot stof terugkeren.

Ik heb de woorden rood gearceerd, waarin een deel van de vloek word uitgesproken. Het is toch heel simpel? Als deze vloek zou zijn opgeheven, zouden de vrouwen toch niet meer moeilijk baren? En als deze vloek zou zijn opgeheven, zou de aarde toch geen dorens en distels meer voortbrengen?

Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij blijkt het opheffen van de vloek uit andere zaken. Het zou toch ook wat vreemd zijn als alleen de Joden verlost zouden zijn en de niet-Joden nog maar even een paar eeuwen geduld moeten hebben?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 22:40

mohamed schreef:Nou er staat meerdere keren dat Jezus al is opgenomen, wat wil je nou eigenlijk? Lees ook vooral Mattheus 16,28 wat betreft de tweede komst en dan krijgen we al die verhalen weer dat het niet gebeurt is. :roll:

Boerin schreef:Dan geloof je dus net zo goed in twee komsten. Al die verhalen weer? Neeeeeeeeeee asjeblieft niet, ontopic maar weer.

Nee ik geloof niet in twee komsten, ik geloof dat Jezus zich eenmaal geopenbaard heeft en dat hetgeen wat christenen de tweede komst noemen nog een staartje was van de eerste. Jezus zei tegen de discipelen dat hij hen geen wezen zou laten, maar als ik christenen mag geloven heeft hij dat (vooralsnog) wel gedaan. Er zitten zo veel haken en ogen aan de christelijke leer dat ik er geen chocolade meer van kan maken. Als je het zelf maar gelooft is dat gelukkig geen punt.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 22:57

@Mohamed

Begin citaat"Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij blijkt het opheffen van de vloek uit andere zaken. Het zou toch ook wat vreemd zijn als alleen de Joden verlost zouden zijn en de niet-Joden nog maar even een paar eeuwen geduld moeten hebben?"Einde citaat.

Ben je het met me eens, dat als er een vloek word opgeheven, de vloek ook ontkracht is? En je zegt dat het vreemd is, dat alleen de Joden verlost zouden worden, maar is dat wel zo vreemd? Eeuwenlang waren toch alleen de Joden, Gods Volk? En de heidenen werden ook duidelijk geweerd. Zelfs als de Heere Jezus hier op aarde is, en een vrouw uit een ander volk, Hem vraagt wijst Hij haar in eerste instantie af.

Matheüs 15 Vers 21 t/m 28 (HS)
21 En Jezus ging vandaar weg en vertrok naar het gebied van Tyrus en Sidon.
22 En zie, een Kananese vrouw, die uit dat gebied kwam, riep naar Hem: Heere, Zoon van David, ontferm U over mij! Mijn dochter is ernstig door een demon bezeten.
23 Maar Hij antwoordde haar met geen woord. En Zijn discipelen kwamen naar Hem toe en vroegen Hem: Stuur haar weg, want zij roept ons na.
24 Hij antwoordde en zei: Ik ben alleen maar gezonden naar de verloren schapen van het huis van Israël.
25 Maar zij kwam dichterbij, knielde voor Hem neer en zei: Heere, help mij!
26Hij antwoordde echter en zei: Het is niet behoorlijk het brood van de kinderen te nemen en naar de hondjes te werpen.
27 Zij zei: Ja, Heere, maar de hondjes eten ook van de kruimels die er vallen van de tafel van hun bezitter.
28 Toen antwoordde Jezus en zei tegen haar: O vrouw, groot is uw geloof; het zal gebeuren zoals u wilt. En haar dochter was vanaf dat moment gezond.

Na Jezus dood en opstanding, werd de weg van de genade geopend. En in Handelingen staat het volgende.

Handelingen 10 vers 34 en 35 (HS)
34 En Petrus opende zijn mond en zei: Ik zie nu in waarheid in dat God niet iemand om de persoon aanneemt;
35 maar in ieder volk is degene die Hem vreest en gerechtigheid doet, Hem welgevallig.

Nu weer terug naar het topic. Uit welke zaken blijkt dan, volgens jou, dat die vloek uit het paradijs is opgeheven?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 23:04

Wat is er dan veranderd voor de Joden die niet meer onder de vloek zijn? Verloste Jezus hen van een zwaar drukkend juk om ze naar een land te brengen waar ze moeten ploegen om dorens en distels te oogsten? Zie je nou zelf niet waar je redenatie mank loopt? Wat jij hier betoogt is dat Jezus helemaal geen verlossing heeft gebracht, maar dat hij de Joden van de ene vloek onder de andere heeft gebracht.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 23:16

@Mohamed

Begin citaat"Wat is er dan veranderd voor de Joden die niet meer onder de vloek zijn? Verloste Jezus hen van een zwaar drukkend juk om ze naar een land te brengen waar ze moeten ploegen om dorens en distels te oogsten? Zie je nou zelf niet waar je redenatie mank loopt? Wat jij hier betoogt is dat Jezus helemaal geen verlossing heeft gebracht, maar dat hij de Joden van de ene vloek onder de andere heeft gebracht."Einde citaat.

Even voor de duidelijkheid. Jezus hief de vloek van de wet op, niet alleen voor de Joden, maar voor alle mensen.

Ik bestrijd je woorden, dat ik zou betogen dat Jezus geen verlossing zou hebben gebracht.

Jezus heeft juist verlossing gebracht. Niet alleen voor Zijn Eigen Volk, maar ook voor de andere volken.

En eerlijk gezegd, snap ik je gedachtengang niet. Je stelt, dat ik zou betogen dat Jezus , de Joden van de ene vloek onder de andere vloek zou hebben gebracht. Ik betoog dat NERGENS. De enige die dit betoogd, ben je mijns inziens zelf.
Laatst gewijzigd door xsidd op 29 nov 2014 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 23:24

Begin citaat"Wat is er dan veranderd voor de Joden die niet meer onder de vloek zijn? Verloste Jezus hen van een zwaar drukkend juk om ze naar een land te brengen waar ze moeten ploegen om dorens en distels te oogsten? Zie je nou zelf niet waar je redenatie mank loopt? Wat jij hier betoogt is dat Jezus helemaal geen verlossing heeft gebracht, maar dat hij de Joden van de ene vloek onder de andere heeft gebracht."Einde citaat.

Even voor de duidelijkheid. Jezus hief de vloek van de wet op, niet alleen voor de Joden, maar voor alle mensen.

Ik bestrijd je woorden, dat ik zo betogen dat Jezus geen verlossing zo hebben gebracht.

Jezus heeft juist verlossing gebracht. Niet alleen voor Zijn Eigen Volk, maar ook voor de andere volken.

Sinds wanneer zijn niet-Joden onder de wet van Mozes geweest? :roll:

Sorry hoor, maar je verhaal is zo lek als een mandje.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 23:31

@Mohamed

Begin citaat"Sinds wanneer zijn niet-Joden onder de wet van Mozes geweest? :roll: Sorry hoor, maar je verhaal is zo lek als een mandje.Einde citaat.

Sorry maar ik volg je niet in wat je nu bedoeld te zeggen met de woorden, dat niet-joden onder de wet van Mozes zijn geweest.Het meest bevreemd me dat je mij verwijt dat mijn verhaal zo lek is als een mandje.

Jij was toch degene die beweerde dat de vloek uit het paradijs, was opgeheven? . En jij was toch degene die er zelf maar aan vast knoopte, dat omdat die vloek was opgeheven, de man en vrouw gelijk zouden zijn?

En dan is mijn verhaal zo lek als een mandje? Kijk alsjeblieft naar je eigen verhaal.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 23:40

Begin citaat"Sinds wanneer zijn niet-Joden onder de wet van Mozes geweest? :roll: Sorry hoor, maar je verhaal is zo lek als een mandje.Einde citaat.

Sorry maar ik volg je niet in wat je nu bedoeld te zeggen met de woorden, dat niet-joden onder de wet van Mozes zijn geweest.Het meest bevreemd me dat je mij verwijt dat mijn verhaal zo lek is als een mandje.

Jij was toch degene die beweerde dat de vloek uit het paradijs, was opgeheven? En dat heb ik weerlegd . En jij was toch degene die er zelf maar aan vast knoopte, dat omdat die vloek was opgeheven, de man en vrouw gelijk zouden zijn? Ook dat is weerlegd.

En dan is mijn verhaal zo lek als een mandje? Kijk alsjeblieft naar je eigen verhaal.

Groet.

Ja, ik geloof dat de vloek in zijn geheel is opgeheven voor de christenen ja, maar voor de hypothese ging ik met je mee. Wat jij zegt is dat vloek a (die van Adam) niet is opgeven en vloek b (de wet van Mozes die alleen voor Joden gold) wél (voor christelijke Joden). Met mijn vorige reacties heb ik aangegeven wat aan die hypothese niet deugt. Namelijk dat christelijke Joden die door hun geloof in Christus verlost van de wet van Mozes zijn, automatisch onder de vloek van Adam komen omdat die nooit is opgeheven volgens jou. Naast dat het van weinig vertrouwen in Christus getuigt is dat verhaal inderdaad zo lek als een mandje, zo niet nog lekker. Blij om te horen dat het jouw verhaal niet is.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 23:51

@Mohamed

Begin citaat"Ja, ik geloof dat de vloek in zijn geheel is opgeheven voor de christenen ja, maar voor de hypothese ging ik met je mee. Wat jij zegt is dat vloek a (die van Adam) niet is opgeven en vloek b (de wet van Mozes) wél. Met mijn vorige reacties heb ik aangegeven wat aan die hypothese niet deugt, namelijk dat Joden die Christus hebben aangenomen van vloek b verlost worden maar wel onder vloek a komen omdat die nooit is opgeven volgens jou en Joden die tot geloof komen de planeet niet verlaten. Naast dat het van weinig vertrouwen in Christus getuigt is dat verhaal inderdaad zo lek als een mandje, zo niet nog lekker. Blij om te horen dat het jouw verhaal niet is."Einde citaat.

Ik weerleg je woorden , dat mijn verhaal zo lek zou zijn als een mandje.Vloek a geld niet alleen voor de Joden, maar voor ALLE mensen. En vloek a heeft geen betrekking op het zielleheil van de mens. Vloek b daar in tegen wel. En nogmaals de Joden komen niet onder vloek a terecht... Nee, elk mens word geboren met vloek a in zijn of haar leven. Dat zij moeilijk kinderen kan baren, en hij in het zweet des aanschijns werkt. Ik wil gaan stoppen nu, en wens je een goede zondag.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 23:55

Een fijne zondag onder de vloek? Hoe zal dat gaan? :roll:

Ik wens jou niets minder en veel wijsheid! ;)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 23:59

@Mohamed

Begin citaat"Een fijne zondag onder de vloek? Hoe zal dat gaan? :roll:
Ik wens jou niets minder en veel wijsheid! ;)"Einde citaat.

Met zulke zaken, kan je geen lolletje maken vind ik. Dankje, voor de wijsheid die je me toewenst! :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 nov 2014 00:08

Wel, vanuit mijn oogpunt was het een geintje, maar aangezien jij gelooft dat de vloek niet is opgeheven vanuit het jouwe bittere ernst. :)

Terug naar “[Religie] - Open forum”