Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Mijn ervaring is dat ook de Heilige Geest mij leidt in de Waarheid.
Wilsophie schreef:O dat zou best kunnen, maar of jouw aangehaalde tekst daarover gaat weet ik niet uit mijn hoofd.
ineke-kitty schreef:mee eens, en dat ervaar ik bijna dagelijks hier gezien de reacties op Wilsophie en mij.
ineke-kitty schreef:Nee hoor, WEL regelmatig verbijstering, dat men zo vast wil houden aan tradities en leringen die volstrekt in tegenspraak zijn met Gods Woord.
Wilsophie schreef:Ik weet niet wat je wilt suggereren, maar ik vertrouw en geloof dat niets mij zal kunnen scheiden van Christus Jezus. Ik geloof dat met heel mijn hart en dat kan niemand mij afnemen.
Noem eens èèn forummer op dan die de vervangingstheologie aanhangt.. ik ben ze nog niet tegen gekomen. Of weet je wat, noem ze maar allemaal op. Wel zo fair. Vind je niet? Ik ben je loze beschuldigingen zat.Wilsophie schreef:Die hele vervangingstheologie maakt echt dat ze door de bomen het bos niet meer zien.
Jvslooten schreef:Noem eens èèn forummer op dan die de vervangingstheologie aanhangt.. ik ben ze nog niet tegen gekomen. Of weet je wat, noem ze maar allemaal op. Wel zo fair. Vind je niet? Ik ben je loze beschuldigingen zat.
mealybug schreef:Iedereen die de babybesprenkeling als vervanging van de joodse besnijdenis ziet, en de zondag doorbrengt als de joodse sabbat hangt de vervangingsleer aan.
besnijdenis en doop komen naast elkaar voor in de geschiedenis van het joodse volk, dus het een kan het ander nooit vervangen.
Snap je dat?
mealybug schreef:Iedereen die de babybesprenkeling als vervanging van de joodse besnijdenis ziet, en de zondag doorbrengt als de joodse sabbat hangt de vervangingsleer aan.
besnijdenis en doop komen naast elkaar voor in de geschiedenis van het joodse volk, dus het een kan het ander nooit vervangen.
Snap je dat?
Alles wat los in de lucht hangt valt vanzelf naar beneden. Gelukkig maar dat de leer omtrent verbond, wet (wat bedoel je hier eigenlijk mee?), uitverkiezing en doop niet in de lucht hangen, maar gefundeerd zijn in het woord van God.janpep schreef:Ik denk dat (inmiddels) velen afstand gedaan hebben van de gedachte dat de kerk in de plaats van Israël is gekomen, maar dat de gevolgen van die gedachte (zich uitend in leer omtrent verbond, wet, uitverkiezing, doop) nog wel overeind worden gehouden. Het hangt dan eigenlijk los in de lucht.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten