Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
coby schreef:Toch had hij nog geen doorbraak dat hij in de Geest kon wandelen in Romeinen 7.
Jvslooten schreef:Geen doorbraak? Paulus niet?! De wedergeboorte van Paulus was een van de meest doorbrekende ooit... het is zelfs een vaste uitdrukking geworden: de Saulusbekering. In handelingen 9 lees ik: "En meteen vielen hem de schellen van de ogen, en onmiddellijk werd hij ziende, stond op en werd gedoopt." GOD omscheen Paulus met goddelijk licht (Han.9:3). GOD nam de schillen van zijn ogen. GOD maakte hem ziende (Han.9:18). En jij beweerd dat hij niet in de Geest kon wandelen? Dat de Geest half werk levert zeg maar? Paulus getuigt er bovendien zelf van (Romeinen 1:9,7:6,8:1,4,9,11,13,14,15,16,23, plus wat hij in alle andere brieven schrijft). Is de Heilige Apostel dan een leugenaar?
"...en beschouw het geduld van onze Heere als zaligheid; zoals ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid die hem gegeven is, u geschreven heeft,
zoals ook in alle brieven, wanneer hij deze dingen ter sprake brengt. Daaronder zijn sommige zaken die moeilijk te begrijpen zijn, die de onkundige en onstandvastige mensen verdraaien, tot hun eigen verderf, net als de andere Schriften."
Je begeeft je op heel glad ijs Coby... ik hoop dat je je dit realiseert.
Jvslooten schreef:Ezechiël zegt het wel vaker dan èèn keer hoor.. het is gewoon een heel gebruikelijk, oud-testamentisch begrip.
Ezechiël 11:19
"Ik zal hun (=de joden in de ballingschap) één hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit hun vlees wegdoen en hun een hart van vlees geven (bij hun terugkeer naar Kanaän, zie vers 17)"
Ezechiël 18:31-32
"Werp al uw overtredingen, waarmee u overtreden hebt, van u af en maak u een nieuw hart en een nieuwe geest. Waarom zou u sterven, huis van Israël? Ik schep immers geen behagen in de dood van een stervende, spreekt de Heere HEERE, dus bekeer u en leef!" Zie je? Wedergeboorte, en wel direct. "Want waarom zou u sterven?"
Ezechiël 36:26
"Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt." Kan inderdaad als een profetie gelezen worden. Toont opnieuw aan dat het wezen van vernieuwing en wedergeboorte niet onbekend was.
Ezechiël 44:9:
"Zo zegt de Heere HEERE: Geen enkele vreemdeling, onbesneden van hart en onbesneden van lichaam, mag in Mijn heiligdom binnenkomen. Dit geldt voor elke vreemdeling die te midden van de Israëlieten."
Ook hier wordt gesproken over de besnijdenis van het hart, de wedergeboorte, als een EIS en dus harde realiteit. Paulus verwijst er naar o.a. in Romeinen 2:29.
De heiligen zaten in Abrahams schoot, de rijke man in Gehenna. Toen het volbracht was stonden ze op en ik geloof dat ze mee gingen met de hemelvaart, anders had bijv. Abraham weer jaren op aarde geleefd, lijkt me stug.
hubert schreef:Ook moet je geen hutspot maken van OT en NT.
Deze discussie leidt tot niets.
tegendraadje schreef:Ik vraag God vergeving omdat ik naar een kerk ga..
tegendraadje schreef:Zonder een kerk anno 2013 zeker. ..
Denk niet dat de over-georganiseerde kerken... Waar verschillende rangen heersen. En waar het bol van de regeltjes staat De kerk van God is..
Zeker niet de kerk van Jezus... Ik denk dat Hij ons liever als een vriendengroep ziet samenkomen en bijv samen gaan eten
schelpje3 schreef:En hoe meen jij zeker te weten dat God ons liever ziet samenkomen als een vriendengroep?
mealybug schreef:Nee, hoe weet jij zeker dat een ontegenspreekbare weledele heer (dominee), hoog verheven op een kansel DE manier is.
Vrouwen moeten zwijgen en wachten tot thuis, maar de mannen zwijgen ook, hoor.
Niemand zegt meer wat, de dominee wordt niet door anderen gecontrolleerd.
En dat is volgens mij wel wat Paulus de gemeente van Corinthe leerde.
1 Cor 14:26 en context !!
tegendraadje schreef:Zeker niet de kerk van Jezus... Ik denk dat Hij ons liever als een vriendengroep ziet samenkomen en bijv samen gaan eten
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten