Nieuwe paus laatste paus ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Nieuwe paus laatste paus ?

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2013 14:11

Een laddertje...

Ik stel voor dit topic te archiveren en te heropenen bij het volgende conclaaf.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 mar 2013 14:16

Katlheen schreef:De Hemel zij geprezen tot in Eeuwigheid....Je hebt weer je dagelijks punt van afkeuring mogen vinden. Je moet wel heel dicht bij God staan als je dagelijks zo wordt gezegend. Hoe kunnen wij dat niveau bereiken?

Heb je ook nog een substantieel punt in te brengen?
Het blijft me nl. een raadsel waarom de plaatsbekleder van Jezus met bedekt hoofd bidt, terwijl de Bijbel het TEGENOVERGESTELDE leert?
Mag ik me dat nog afvragen?
Want dat is alles hoor.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 mar 2013 14:18

Optimatus schreef:Een laddertje...

Ik stel voor dit topic te archiveren en te heropenen bij het volgende conclaaf.

Whahahaha, dan zou het voorgoed dicht gaan, want het laatste conclaaf was nu bijna 2 weken terug.
Laatste paus, laatste conclaaf.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2013 15:14

Ik denk dat 115 kardinalen nu dit doen:

:neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2013 17:55

Optimatus schreef:Ik denk dat 115 kardinalen nu dit doen:

:neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Ik zie er maar 21..... :P

Paus tot christenen: wees niet moedeloos

Paus Franciscus heeft met een mis op het St. Pietersplein de plechtigheden van de Goede Week ingeleid. Hij riep de christenen op geen treurende mensen te zijn en niet moedeloos te worden. Op het plein hadden zich naar schatting 250.000 mensen verzameld. Franciscus kondigde aan dat hij in juli naar de Wereldjongerendagen in de Braziliaanse stad Rio de Janeiro reist.

Op Palmzondag zegende de paus, die zaterdag een ontmoeting had met emeritus paus Benedictus XVI, palmen en olijftakken. Hem wacht de komende dagen een druk programma. Op Witte Donderdag, waarop het Laatste Avondmaal wordt herdacht, gaat Franciscus voor in een eucharistieviering in een jeugdgevangenis aan de rand van Rome. Op de avond van Goede Vrijdag leidt de paus traditiegetrouw de Kruisweg in het Colosseum.

Daarna volgen de plechtigheden met Pasen. Voor de tweede keer zal Franciscus dan de zegen Urbi et Orbi (Voor stad en wereld) uitspreken. De eerste keer was op de avond van zijn verkiezing 1,5 week geleden.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... loos.dhtml

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 mar 2013 20:45

http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 0&nws=1876

En zij bekeerden zich niet van hun werken!

http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 0&doc=4905

Mooie humane woorden, met een valse en lege boodschap.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2013 20:52

Ik neem aan dat die laatste zin op je eigen bijdrage sloeg. In dat geval kan ik het van harte met je eens zijn. =D>

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 mar 2013 20:55

Faramir schreef:Ik neem aan dat die laatste zin op je eigen bijdrage sloeg. In dat geval kan ik het van harte met je eens zijn. =D>

Ach Faramir toch :(

Het gaat over de leer en niet over jouw, dus trek het je niet aan. :-$

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 mar 2013 20:58

Of denk je dat met jouw bijdrage over wat deze paus allemaal verkondigd, dat wij anders zullen gaan denken over het vaticaan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2013 21:01

schaapje schreef:Het gaat over de leer en niet over jouw, dus trek het je niet aan. :-$

Het gaat wel degelijk over mij. Mijn geloof (hetzelfde als van de paus) is onderdeel van mij en mijn leven.
Daarnaast slaat het werkelijk helemaal nergens op wat je zegt. Ik kan evengoed mijn geloofskaders op jouw geloof projecteren om het vervolgens af te branden tot op de grond.

Dat de gemiddelde protestant inmiddels heel anders denkt over de katholieke Kerk dan zo'n 100 jaar geleden is wel een feit. Je bent slechts deel van een minderheid binnen je eigen geloofsgemeenschap. Of denk je daadwerkelijk dat je geloofsgenoten allemaal zulke extremistische vijandsbeelden hebben als jij?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 mar 2013 21:16

Een vijandsbeeld tegen de leer heb ik ja, niet tegen mensen, niet tegen de vredemakers, niet tegen de goede werken. maar tegen de verkondiging wat op de rk documenten staan, dat de koran ook een heilig boek is, dat de moslims dezelfde god aanbidden, dat de paus voor een beeld van Maria knielt en tot haar bidt....ik kan wel een poosje doorgaan zo.

EEN is er die door God verhoogd en Heilig en onze verlosser en dat is JEZUS CHRISTUS onze Heer,
er is geen ander Naam onder de hemel en op de aarde!

En zolang het vaticaan wat anders beweerd is deze leer HET grote bedrog.
Petrus werd gezegd weidt met schapen.....en niet weidt de wereld.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2013 21:23

schaapje schreef:Een vijandsbeeld tegen de leer heb ik ja, niet tegen mensen, niet tegen de vredemakers, niet tegen de goede werken. maar tegen de verkondiging wat op de rk documenten staan, dat de koran ook een heilig boek is, dat de moslims dezelfde god aanbidden, dat de paus voor een beeld van Maria knielt en tot haar bidt....ik kan wel een poosje doorgaan zo.

En dat is allemaal prima. Evengoed heb ik vele bedenkingen bij jouw geloof. Maar een vijandsbeeld, nee. Het gaat om de haatdragende uitingen die jij doet. "een valse en lege boodschap" noem jij het terwijl onze geloven voor het grootste deel en op essentiële punten overeenkomt.
EEN is er die door God verhoogd en Heilig en onze verlosser en dat is JEZUS CHRISTUS onze Heer,
er is geen ander Naam onder de hemel en op de aarde!

En zolang het vaticaan wat anders beweerd is deze leer HET grote bedrog.
Petrus werd gezegd weidt met schapen.....en niet weidt de wereld.

Want ja, jij en je minuscuul kleine strominkje in een uithoek van het protestantisme moet het wel goed hebben. En niet zo ongeveer, nee exact voor de volle 100% en alles wat er ook maar een millimeter van afwijkt is vals, bedrog, werk van satan en het waard om emmers stront overheen te kieperen. Mocht je overigens überhaupt al gelijk hebben over je uitspraak.

Afbeelding

PS; Je zou je eigen geloof eens voor moeten leggen aan Luther of Calvijn, je zou ter plekke op de figuurlijke brandstapel gezet worden om exact dezelfde redenen die jij nu aangeeft.

Maar gelukkig ben je een van de laatste der mohikanen. De extremen verdwijnen in traditioneel protestantse hoek en steeds meer staat men open voor katholieke invloeden. Het extreme vijandsbeeld is de laatste 50 jaar al bijna als sneeuw voor de zon verdwenen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 mar 2013 21:30

Alweer op de teentjes getrapt :lol: Ik heb gezegd wat ik heb gezegd! Weer aanvallen en nergens op ingaan, voor jouw kan w a t de RK ook beweerd geen enkel kwaad, want jouw geloof is gebaseerd op rome en kennelijk niet op wat er in de Bijbel staat.

Ik laat het hierbij, want ik verwacht helemaal niets van jouw, dan wat ik altijd lees, mensen zeggen de waarheid, en dan worden deze echt heel persoonlijk aangevallen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 mar 2013 21:32

Faramir schreef:
Maar gelukkig ben je een van de laatste der mohikanen. De extremen verdwijnen in traditioneel protestantse hoek en steeds meer staat men open voor katholieke invloeden. Het extreme vijandsbeeld is de laatste 50 jaar al bijna als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nog een ding,...... hiermee kan je wel eens gelijk hebben, want er zullen niet veel gelovigen meer over blijven als het einde komt,....euh...Wie zei dat ook al weer 8)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 mar 2013 21:34

Laat die stijging in roomse popululariteit nu geheel tegen je standpunt pleiten.
''Zal Ik nog geloof vinden als ik terugkom'' en het oordeel over satan, die ''de gehele wereld verleid heeft'' doet me eerder concluderen dat er heel veel mensen intuinen.
Niemand loopt een duivel achterna, die zegt hetbte zijn, maar eerder een engel des lichts, die dat niet is.
Een paus die de koran kust, waarin staat dat God geen zoon heeft, wat vind je daarvan, Faramir

Terug naar “[Religie] - Open forum”