mohamed schreef:Pardon, ik verwarde je stroming met de vrije baptisten. Hoe wordt er dan in jouw gemeente met homo's omgegaan?
JHM schreef:Wij zijn inderdaad een Baptistische gemeente. Maar bij ons zijn geen strenge regels als het gaat om de seksuele geaardheid van mensen. Een van onze kernwaarden is: We are strong at the core and open at the edge.
Als jullie geen strenge regels hanteren omtrent homoseksualiteit zoals je zegt, waarom dan toch dat strenge afkeurende toontje van je? En begin nou niet weer over de levitische wetten, want ik zeg tegen een ieder die rechtvaardigheid zoekt uit de wet (Fil 3,9; Gal 2,21) hetzelfde als mijn meester, namelijk: wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
JHM schreef:Hier verschillen we van mening, de verliefdheid tussen en moeder en haar kind is naar mijn inzien anders dan de verliefheid wanneer het gaat om twee volwassen mensen.
Prima als je dat vindt, maar dan moet je dat ook op David en Jonathan betrekken als je consequent durft te zijn.
Ik ben er ten volste van overtuigd dat verliefdheid helemaal
niks met seks te maken heeft, want lust is egocentrisch en liefde in het geheel niet. Iemand kan uit liefde rekening houden met de lusten van de ander, maar daardoor wordt lust nog geen liefde.