Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2013 10:02

mohamed schreef:@ JeeWee, kan me voorstellen dat het een hel is, maar waarom breek je niet met de reformatie en bekeer je je tot een stroming zoals de RKK die toleranter is?

Wat een onzin!
Alsof ik naar de kerk ga om door ménsen te worden geaccepteerd!
Ik ga er heen omdat ik gevoed wil worden door het levende Woord van God, om Hem te loven en te prijzen in zijn Huis. Ik ik mag weten dat ik door Hém wel ben geaccepteerd. Niet om wie ik ben, maar om wie Christus is mij.

Kijk, dat Zijn volgelingen over de rechtmatigheid van die acceptatie gaan lopen bakkeleien, is van alle tijden. De dicipelen van Jezus stuurden ook kinderen, vrouwen en alles wat niet in hun straatje paste, weg.
Laat Jezus zei: "Laat ze tot Mij komen".

En nee Mohamed, voor mij is het geen hel, 'JULLIE IN DE KERK' (en kijk zelf maar of je daar bij hoort) maken het tot een hel voor anderen. Je stuurt ze direct en indirect van God weg.

Ik kom op voor anderen in de kerk die misschien nog niet zover zijn als ik. Ik heb nog niet zo lang geleden aan het graf gestaan van een man die zich van het leven benam. Hij was trouw kerkganger, getrouwd met een vrouw en homo. Maar niemand mocht het weten. Hij zag geen andere uitweg.

Ook daarom blijf ik. Daarom blijf ik ook hier roepen. Niet om jullie op te juinen, maar om iets van begrip te kweken voor iets wat ook in jouw omgeving voor komt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2013 10:18

mohamed schreef:@ JeeWee, kan me voorstellen dat het een hel is, maar waarom breek je niet met de reformatie en bekeer je je tot een stroming zoals de RKK die toleranter is?

JeeWee schreef:Wat een onzin!
Alsof ik naar de kerk ga om door ménsen te worden geaccepteerd!
Ik ga er heen omdat ik gevoed wil worden door het levende Woord van God, om Hem te loven en te prijzen in zijn Huis. Ik ik mag weten dat ik door Hém wel ben geaccepteerd. Niet om wie ik ben, maar om wie Christus is mij.

Kijk, dat Zijn volgelingen over de rechtmatigheid van die acceptatie gaan lopen bakkeleien, is van alle tijden. De dicipelen van Jezus stuurden ook kinderen, vrouwen en alles wat niet in hun straatje paste, weg.
Laat Jezus zei: "Laat ze tot Mij komen".

En nee Mohamed, voor mij is het geen hel, 'JULLIE IN DE KERK' (en kijk zelf maar of je daar bij hoort) maken het tot een hel voor anderen. Je stuurt ze direct en indirect van God weg.

Ik kom op voor anderen in de kerk die misschien nog niet zover zijn als ik. Ik heb nog niet zo lang geleden aan het graf gestaan van een man die zich van het leven benam. Hij was trouw kerkganger, getrouwd met een vrouw en homo. Maar niemand mocht het weten. Hij zag geen andere uitweg.

Ook daarom blijf ik. Daarom blijf ik ook hier roepen. Niet om jullie op te juinen, maar om iets van begrip te kweken voor iets wat ook in jouw omgeving voor komt.

Begrijp me niet verkeerd, ik kom zelf uit de PKN hoek waar homo's zeer welkom zijn. Het beeld wat ik heb van de reformatorische christenen is dat ze geen homo's zullen accepteren, dus was mijn advies louter een praktische die ik zelf in jouw situatie zou hebben overwogen puur uit zelfbehoud. En bovendien, ik zeg niet dat je moslim of jood moet worden toch? Volgens de RKK is iedereen christen die de drie-eenheid gelooft en dat kan je ook op een plaats doen waar wat meer begrip is voor homo's. Dat is toch geen onzin?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 feb 2013 12:07

Tussen de kerken van de Reformatie, en de Rooms-Katholieke Kerk zit natuurlijk wel wat in. Dat zijn best wel wat verschillen. Zoals bijvoorbeeld de heiligenverering, Maria-aanbidding, voorwerpenverering, en ook een heel andere genadeleer. Ik weet dat het tegenwoordig in is om je ogen te sluiten voor leerstellige verschillen, maar daar ben ik rationeel te bewust voor om dat te kunnen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 feb 2013 12:07

Tante Pollewop schreef:@Boekenlezer: ik denk dat io vrij duidelijk was. :)

Over wie heb je het? Wie is io? Ik ken 'io' alleen als het italiaanse woord voor 'ik'. Verder staat mij vaag iets bij over een godheid of zo, die zo heette. Met Google heb je er zo wat over gevonden.

Tante Pollewop schreef:ik vind het prima dat mensen die van elkaar houden nu ook kunnen trouwen en daarmee gelijke rechten hebben als ieder ander.

Dat wist ik. Je moet vrijzinnig genoeg zijn om zo te kunnen denken. Ik ben niet zo vrijzinnig.

Tante Pollewop schreef:Buitenstaanders hebben daar vrij weinig mee te maken...

Dat is ook wel weer een beetje zo. In die zin dat je als gewone burger hier niet iedere dag tegenaan loopt. Gelukkig niet zeg!

Tante Pollewop schreef:Wat betreft het artikel: ik heb diep medelijden met iemand die zichzelf zo opsluit in een leugen. Ontzettend triest.

Hij is van mening dat je als christen niet homoseksueel moet gaan leven met een andere man. Dat is geen leugen, hoor.
Ik heb er op zich geen moeite mee om eens wat aardiger te spreken in de richting van homo's, zoals ik heb laten zien in mijn reactie op dat artikel. Maar dat kan ik alleen als er sprake is van eenzelfde basis: dat je het eens bent over wat de Bijbel erover leert. Wordt dat niet erkend, dan wordt het flink wat moeilijker voor mij. Net zoals ik niet blij zou worden als een predikant op de kansel staat te verkondigen dat de totale evolutietheorie en de bijbel prima samen kunnen gaan, om eens een ander voorbeeld te noemen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2013 12:20

Wat een onzin weer, Boekenlezer.
Als een predikant de evolutietheorie gaat verkondigen, raakt hij het hart van het evangelie: door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door één Mens is de verlossing te weeg gebracht.

En homo die getrouwd is met een homo an dichter bij God leven, dan menig hardvochtige hetero hier. Het tast evenmin ook maar iets van de heilsgeschiedenis aan.

Jij kampt veel meer met een grote afkeer van het man/man idee dan van gegronde afkeuring van een homorelatie.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

maaarten

Berichtdoor maaarten » 09 feb 2013 12:25

JeeWee schreef:Lees dan hier eens het dieptrieste verhaal in het RD van een man die verstikt is in zijn geaardheid, toch maar getrouwd is en niemand mag het weten.

Ik huiver er van hoe een omgeving iemand kapot kan maken

http://www.refdag.nl/opinie/respecteer_ ... s_1_713840

Heel triest dat deze man er niet met zijn omgeving over kan praten. Enerzijds heb ik veel respect voor deze man, omdat hij inderdaad gewoon zijn kruis op zich neemt en doet wat de Heere Jezus leert; namelijk bij zijn vrouw blijven, wat dat betreft kunnen vele heteroseksuele mannen een voorbeeld aan deze man nemen. En eigenlijk wij allemaal, als het aankomt op gehoorzaamheid aan God. Deze homoseksuele man blijkt trouwer te zijn aan zijn vrouw en aan Gods geboden, dan menige heteroseksuele man.

Anderzijds is het diep triest dat hij niet over zijn strijd kan praten met zijn omgeving, en in eenzaamheid moet blijven strijden. Het zou zoveel mooier zijn als deze man hier gewoon met zijn vrouw, broeders en zusters in de Kerk, de dominee etc. over kon praten; te meer daar hij precies van plan is om te doen wat in reformatorische kerken van hem gevraagd zou worden. Zou deze strijd niet heel wat minder zwaar zijn, als hij kon rekenen op een luisterend oor en begrip en steun van zijn broeders en zusters?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 feb 2013 12:33

mohamed schreef: Volgens de RKK is iedereen christen die de drie-eenheid gelooft en dat kan je ook op een plaats doen waar wat meer begrip is voor homo's. Dat is toch geen onzin?

Jij begrijpt blijkbaar niet hoe de RKK over homoseksualiteit spreekt. Lees jij geen kranten? Heb jij nooit een blik op een nieuwsite op internet geworpen? Daar kun je zien hoe de paus met enige regelmaat leutert over homo's. Heb je de aartsbisschop van Parijs niet zij aan zij zien lopen met moslimextremisten en extreem-rechts, in een demonstratie tegen het "homohuwelijk"?

De PKN (deels), de OKKN, de Remonstranten en Doopsgezinden zijn, bij mijn weten, de enige kerkgemeenschappen in Nederland die een huwelijk van mensen van gelijk geslacht aanvaarden en bevestigen, maar alle andere kerkgemeenschappen in Nederland doen dit niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 09 feb 2013 12:43

In de RKK en de OKKN worden alleen verbintenissen tussen man en vrouw ingezegend .En in sommige zogenaamde protestantse gemeenschappen mag alles als een lid daar met zijn geit wil trouwen moet dat kunnen .In echte protestantse kerkgemeenschappen waar men Gods Heilige Woord wel serieus neemt worden ook alleen maar verbintenissen ingezegend tussen man en vrouw.

Maar al met al ging het hier over een wetswijziging van een ander land Frankrijk dus.Ze hebben heerlijk stokbrood en ham en wel meer. :) :) :) :) :-({|=
VERITAS VOS LIBERABIT.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2013 13:08

Lichtzwaard schreef:.En in sommige zogenaamde protestantse gemeenschappen mag alles als een lid daar met zijn geit wil trouwen moet dat kunnen .

Dit is weer één van je schandalige opmerkingen, Lichtzwaard!
Laatst gewijzigd door JeeWee op 09 feb 2013 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 feb 2013 13:24

Tante Pollewop schreef:@Boekenlezer: ik denk dat io vrij duidelijk was. :)

In ieder geval vandaag weer geleerd waar de naam Ionische Zee vandaan komt =D>

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 feb 2013 13:29

JeeWee schreef:Jij kampt veel meer met een grote afkeer van het man/man idee dan van gegronde afkeuring van een homorelatie.

Ik denk dat ik zowel een afkeer heb van een man-man-verhouding, als dat ik een gegronde afkeuring heb van een homoseksuele relatie. Want ik zou werkelijk niet weten hoe je seksueel verkeer tussen twee mannen zou kunnen goedkeuren. Rationeel kan ik daar echt niet bij.

Wat ik me ook een beetje afvraag: zouden kerkelijke pedofielen het net zo moeilijk kunnen hebben met hun geaardheid als homo's in de kerk? Dat is natuurlijk weer een gevoelige vraag, en zal gauw een reactie oproepen in de trant van: "Welverdraaid, wat gaan we nou krijgen?!! Je wilt zeggen dat homofielen net zo slecht zijn als pedofielen!" :x Nou nee, daar gaat het mij dus niet om. Het gaat me nu even puur om de moeite met een bepaalde geaardheid die in je zit als mens, ongeacht wat dat nou precies is. Het is gewoon een vraag waarmee ik even zit.

Verder ben ik eigenlijk ook wel een beetje benieuwd, of er hier ook pijnlijk geraakt zijn door dit:
'Geen homo-T-shirt voor loketbedienden'

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2013 13:38

Boekenlezer schreef: Wat ik me ook een beetje afvraag: zouden kerkelijke pedofielen het net zo moeilijk kunnen hebben met hun geaardheid als homo's in de kerk?

Dat is een heel reeële vraag.
Ik weet wel zeker dat pedofielen het nog veel moeilijlker hebben in kerk én samenleving.
Voor hen geldt een heel duidelijk nee, als het om de beleving gaat. Een relatie is immers ongelijkwaardig? Er wordt hier altijd iemand de dupe van: het kind.
Een pedofiel zal zich dus altijd moeten inhouden en ook al omdat er nog minder begrip is voor pedofilie als geaardheid, zal de pedo zich hier voor schamen en dat met niemand durven te delen. Dus ook niet als hij op geen enkele wijze toegeeft aan z'n geaardheid.
Ik ben God altijd heel dankbaar geweest dat ik 'slechts' homo ben en geen pedo, transgender of wat dan ook.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 feb 2013 14:02

[quote="JeeWee"
Dat is een heel reeële vraag.
Ik weet wel zeker dat pedofielen het nog veel moeilijlker hebben in kerk én samenleving.
Voor hen geldt een heel duidelijk nee, als het om de beleving gaat. Een relatie is immers ongelijkwaardig? Er wordt hier altijd iemand de dupe van: het kind.
Een pedofiel zal zich dus altijd moeten inhouden en ook al omdat er nog minder begrip is voor pedofilie als geaardheid, zal de pedo zich hier voor schamen en dat met niemand durven te delen. Dus ook niet als hij op geen enkele wijze toegeeft aan z'n geaardheid.
Ik ben God altijd heel dankbaar geweest dat ik 'slechts' homo ben en geen pedo, transgender of wat dan ook.[/quote]

Alsof het een nog rotter is dan het ander?
Wij ALLEN derven de heerlijklijk Gods.
Een gierigaard is net zo verloren , iedereen is uit vlees.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 feb 2013 14:06

Misschien een mooie kans voor de kerk om dan eens ergens in voorop te lopen. Namelijk in het pastoraal omzien naar zulke mensen, daar waar de maatschappij zegt: 'Verrot maar.' Daarbij uiteraard wel vasthoudend aan het feit dat het verkeerd is om kinderen seksueel te misbruiken.

Misschien is het ook wel goed om niet te spreken over homo's contra hetero's, maar dat we de aandacht algemener richten op seksuele problemen. Homoseksualiteit is daar één van, maar transgender en pedofilie zijn ook problemen. Dan stel je eerst dat er door de zonde ook op het gebied van seksualiteit problemen bestaan, heel algemeen dus. En vervolgens benoem je die problemen pas concreter. Dan ontstaat er ook niet meteen zo'n kortsluiting door allerlei gevoelde afkeer.

Pedofilie vind ik ook geen frisse aangelegenheid. Ik heb het boek Van Sappho tot Sade (Geschiedenis van de seksualiteit) van Jan Bremmer e.a. Ik dacht: 'lijkt me interessant, daarin zal ik wel diverse benaderingen uit het verleden lezen over seksualiteit', daarbij in mijn naïviteit denkend aan de gewone seksualiteit van man-vrouw en zaken als taboe/openheid. Ik heb er wat in gelezen, maar werd het na twee hoofdstukken zat, omdat het steeds ging om heel afwijkende vormen, zoals bijvoorbeeld pederastie bij de Grieken. Ik vond het niet zo'n smakelijk boek.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2013 14:14

boer schreef:Alsof het een nog rotter is dan het ander?
Wij ALLEN derven de heerlijklijk Gods.
Een gierigaard is net zo verloren , iedereen is uit vlees.

Ben bang dat je me verkeerd begrijpt.
Ik zeg zeker niet dat pedofilie zondiger is dan homofilie.
Maar een pedo kan helemaal nergens heen met z'n geaardheid.
Hij kan er geen vorm aan geven omdat het strafbaar is en omdat het kinderen schaadt.
Een homo heeft in ieder geval nog de keuze om al dan niet een relatie aan te gaan.
En er zijn heel wat meer mensen die begrip hebben voor homo's dan voor pedo's.

En inderdaad, we zijn allemaal net zo verloren en staan net zo goed schuldig tegenover God.

En Boer, nu stop ik er even mee, want ik vlieg nu jouw kant uit: Africa, here I come.....

Terug naar “[Religie] - Open forum”