mohamed schreef:@ JeeWee, kan me voorstellen dat het een hel is, maar waarom breek je niet met de reformatie en bekeer je je tot een stroming zoals de RKK die toleranter is?
Wat een onzin!
Alsof ik naar de kerk ga om door ménsen te worden geaccepteerd!
Ik ga er heen omdat ik gevoed wil worden door het levende Woord van God, om Hem te loven en te prijzen in zijn Huis. Ik ik mag weten dat ik door Hém wel ben geaccepteerd. Niet om wie ik ben, maar om wie Christus is mij.
Kijk, dat Zijn volgelingen over de rechtmatigheid van die acceptatie gaan lopen bakkeleien, is van alle tijden. De dicipelen van Jezus stuurden ook kinderen, vrouwen en alles wat niet in hun straatje paste, weg.
Laat Jezus zei: "Laat ze tot Mij komen".
En nee Mohamed, voor mij is het geen hel, 'JULLIE IN DE KERK' (en kijk zelf maar of je daar bij hoort) maken het tot een hel voor anderen. Je stuurt ze direct en indirect van God weg.
Ik kom op voor anderen in de kerk die misschien nog niet zover zijn als ik. Ik heb nog niet zo lang geleden aan het graf gestaan van een man die zich van het leven benam. Hij was trouw kerkganger, getrouwd met een vrouw en homo. Maar niemand mocht het weten. Hij zag geen andere uitweg.
Ook daarom blijf ik. Daarom blijf ik ook hier roepen. Niet om jullie op te juinen, maar om iets van begrip te kweken voor iets wat ook in jouw omgeving voor komt.