Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
TabulaRasa schreef:Ik als atheist heb vrede met het feit dat er niets is na de dood, waar ik ook niet bang voor ben. Echter omdat ik weet dat er niets is, zal ik wel voorzichtig zijn om niet dood te gaan.
Ik hoop dat ik je enigsinds tot nadenken aanzet, want jou argument dat je alleen rust met God hebt basseer je alleen op je eigen angst voor de dood, (of het leven?). Ik , als atheist, heb er volkomen vrede mee dat er niets is na de dood, en dat staat in schril contrast met de gelovige die zijn hele leven aanpast aan de regels van God, met in het achterhoofd het leven na de dood.
Als laast de zin: De atheïst zegt altijd tegen mij: "Wat jij zegt is onzin. Frapant, ik kom in discussies juist met allemaal verschillende argumenten, die vervolgens door de gelovige wordt verworpen met: Wat jij zegt is onzin, want het staat anders in de bijbel
Michael schreef:Grappig genoeg blijkt uit onderzoek dat christenen banger zijn voor de dood dan Atheisten. Ze zullen langer doorgaan met ingrepen om het leven te verlengen hoe pijnlijk die ingrepen ook kunnen zijn.
Andere Jas schreef:Lijkt me ook wel te maken hebben met welk type christenen je hebt natuurlijk en in welk land.
„Ontkennen evolutie en Holocaust vergelijkbaar"
OXFORD – Tegenstanders van het evolutiedenken zijn te vergelijken met ontkenners van de Holocaust. Dat stelt de Britse bioloog en voorvechter van het evolutionisme Richard Dawkins in zijn nieuwste boek ”The Greatest Show on Earth”, dat morgen uitkomt. Net als de ontkenners van de Holocaust, ontkennen aanhangers van het scheppingsgeloof „historische feiten” aldus Hawkins.
(Het hele artikel)
Is onze haatzaaier Dawkins niet strafbaar eigenlijk, met zulke achterlijke uitspraken?Boekenlezer schreef:Er wordt weer eens gek gedaan in het kamp van de atheïsten. R. Dawkins heeft wat raars geschreven.„Ontkennen evolutie en Holocaust vergelijkbaar"
OXFORD – Tegenstanders van het evolutiedenken zijn te vergelijken met ontkenners van de Holocaust. Dat stelt de Britse bioloog en voorvechter van het evolutionisme Richard Dawkins in zijn nieuwste boek ”The Greatest Show on Earth”, dat morgen uitkomt. Net als de ontkenners van de Holocaust, ontkennen aanhangers van het scheppingsgeloof „historische feiten” aldus Hawkins.
(Het hele artikel)
Wat een dwaze vergelijking!
Alsof het een misdaad is om in schepping te geloven, en niet in de evolutietheorie!
Jerommel schreef:Hm... christenen banger voor de dood?
Zal ook iets met de rooms katholieken te maken hebben, wellicht.
Veel van hen hebben het idee dat je voor je gratie moet werken.
Maar ach, wel meer onderzoeken die nader bekeken weinig zeggen...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten