Amos schreef:Dus 1 + 1 is volgens jouw 1.
En mensen die dat niet kunnen bevatten die zijn verblind neem ik aan?
oneindig + oneindig + oneindig = oneindig en God is Alomtegenwoordig. De Vader, Zoon en Heilige Geest zijn alomtegenwoordig en ze zijn in elkaar. Geest (Heilige Geest), Ziel (wil, Vader, Ze doen alleen Zijn wil) en Lichaam (Jezus), we zijn geschapen naar Zijn beeld.
God zal zijn alles in allen. Als we straks gelijk zijn aan Christus, zijn we wel meerdere personen, maar ook 1 Persoon in een hele hoop. Ik leef niet meer, Christus leeft in mij.
Efeze 4
enkelvoud:
till we all come to the unity of the faith and of the knowledge of the Son of God, to a perfect man, to the measure of the stature of the fullness of Christ
21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.
Dus miljarden mensen samen vormen een nieuwe mens.
Amos schreef:Er zijn mensen die zeggen dat het "Ons" in Gen 1:26 een majesteitsmeervoud is. Of dat God tegen de engelen sprak.
Dan zouden we naar het beeld van een engel zijn geschapen o.a. en kunnen we nooit aan Hem gelijk worden. Dat is het einddoel.
Amos schreef:Het woord "mens" is in het enkelvoud
Die tekst van mij komt uit de One New Man Bible. Daar staat mankind. Volgens mij in andere vertalingen ook.
Amos schreef:"IK (en niet "WIJ" ) ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.” Numeri 15:41
Exact, Hij heet Ik ben, niet Wij zijn en toch zijn het drie Personen. De overkoepelende Persoon, de Drieeenheid is de Vader. Jezus wordt nergens de Vader genoemd, behalve in Jesaja 9:6. Hij werd genoemd Eeuwige Vader, JHWH, God (Vader, Zoon en Geest) met ons.
Als Ik van de aarde verhoogd ben, zult gij zien dat Ik het ben. (JHWH)
Amos schreef: “Want IK, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;” Jesaja 43:3
Jesaja 43:11
Ik, Ik ben de HERE, en buiten Mij is er geen Verlosser.
Jezus Christus is de Verlosser. Een en een is twee.
Amos schreef: “Toen sprak God al deze woorden: IK ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.” Exodus 20:1-3
Amen! De Vader manifesteert Zich in de Zoon, de Verschijning van de Vader, die Zelf ook Vader wordt genoemd in Jesaja 9:6. Hoe kun je een onzienlijk God aanbidden als Hij Zich niet kenbaar maakt middels Jezus?