Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Daarmee bedoel ik de mens in zijn natuurlijke ongelovige staat, deze opdracht lijkt
mij zonder de "kracht" en hulp van de Heilige Geest onmogelijk op te volgen.
Zo heb ik dat bedoelt.
Precies, dus als jij niet met iemand door een deur kan omdat hij er een andere visie op nahoudt over de duivel, dan word jij niet geleid door de Geest.
schaapje schreef:Jij neemt zonder meer iets aan dat ik niet door één deur kan met jou.?
en ook nog een oordeel over de leiding ?
Das behoorlijk *censuur* om te zeggen dat je zonder de heilige geest niet lief kunt
We lezen dat God niet kan liegen (Num 23,19; Tit 1,2) dus zolang jij de waarheid niet zegt durf ik wel te stellen dat jij niet door de Geest geleid wordt
schaapje schreef:Die uitspraak is volledig voor jouw rekening.
Als ik zelf maar weet hoe het is, kan het me moeilijk raken Mohamed.
Dat jij denkt dat ik het zeg om je te raken doet mij vermoeden dat je weinig vertrouwen in je medemens hebt
mohamed schreef:Dat jij denkt dat ik het zeg om je te raken doet mij vermoeden dat je weinig vertrouwen in je medemens hebt. Het feit dat je mijn kijk op de duivel en de hel onbespreekbaar vindt bevestigt dat alleen maar, want kennelijk ben ik te besodemieterd om een waardig oordeel te vellen.
1 Joh 3,8
Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.
Hieruit concludeer ik dat er in deze tijd geen duivel meer is, of op zijn best een duivel zonder werken, dus een waarvan wij niets te dulden hebben. Doch als de duivel tweeduizend jaar nadat Johannes dit schreef nog steeds rondgaat als een briesende leeuw (1 Petr 5,8) dan zijn diens werken dus niet verbroken door de zoon van God die geopenbaard werd om precies dat te doen. Dat zou betekenen dat Jezus zijn taak niet heeft volbracht en dus niet de messias is die komen zou in de eindtijd. Doch geloof ik Johannes wel en ik geloof dat Jezus de Christus is, de zoon van de levende God (Mat 16,16) die de werken van de duivel verbroken heeft, maar jij zegt dat ik dwaal en niet rechtvaardig oordeel!
1 Joh 3,8
Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.
Heb je enig idee waar deze uitdrukking vandaan komt ?
Ik denk het niet, anders zou je hem niet gebruiken.
Ik zou het ook veel fijner vinden (als het dan echt moet) dat jullie je op mij afreageren in plaats van elkaar.
JHM schreef:Als je er van uitgaat dat de openbaring reeds plaats gevonden heeft dan zou de duivel inderdaad niet meer bestaan in deze wereld. Wie gelooft dat de openbaring nog moet komen, dan is de duivel van het heden. Dat lezen we ook in Efeziers6.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten