Spreeuw schreef:De naam Ebenhaëzerstraat ligt toch wel wat gevoeliger dan Kerkstraat, denk je ook niet?
Vind je? Ik niet hoor.
Spreeuw schreef:De naam van een straat kan heel wat doen, maar vaak wil men juist van een naam af, omdat deze bijvoorbeeld vernoemd is naar iemand met een ontuchtverleden...
Dat lijkt mij wel een goede zaak, toch?
Spreeuw schreef:Mijn vraag reikte wel wat verder dan alleen de straatnaam. Ik wilde ook weten of mensen abortus toestaan met als een van de doelen het christelijk geloof te ondermijnen.
Ja, natuurlijk is dat zo! De secularisering in Nederland is één groot complot tegen het christendom! Oh, wat zijn christenen in Nederland toch weer zielig.
Nee, natuurlijk niet. Ik hoop dat je ook snapt dat wanneer een land seculariseert de normen en waarden veranderen. Ze zijn niet langer meer conform (de) normen en waarden van de protestantse traditie. De verschuiving van het zwaartepunt in het normen-en-waarden-vlak resulteert in nieuwe en andere wetten waarin de wens van de meesten der bevolking het meest naar voren komt.
Spreeuw schreef:Ik heb trouwens ook gereageerd op je reactie over 9 dagen na de bevruchting, de juridische setting e.d.. Heb je dat gelezen?
Ja, en ik verwees je door naar de oudere topics over abortus provocatus. Daar staat nog veel meer te lezen over de voors-en-tegens, ook van mijn hand. Ik help je wel even. Kijk eens
hier,
hier,
hier,
hier,
hier en
hier.