Daar gaat het mij helemaal niet om.Wim2600 schreef:Ik zie het precies zo als Mortlach, en ik zie mezelf niet bepaald als blind.
En bovendien: het is niet omdat abortus legaal is dat je er als christen gebruik van MOET maken. Ben je er principieel tegen, dan zal heus niemand je tot een abortus dwingen (identieke redenering voor euthanasie, homohuwelijk, enzovoort...). Alleen, en daar hebben sommige christenen het blijkbaar moeilijk mee, mag je jouw gewetensbezwaar niet dwingend opleggen aan een ander.
Het gaat mij om het prilste begin van het leven de embryo wat wordt gedood.
Het gaat mij om de rechten van dat embryo, het kind en de rechten van de moeder.
Abortus moet niet normaal gezien worden en dat is het wel in onze maatschappij.
Even terzijde, omdat jij er over begint, homo zijn is niet normaal ook al wordt je zo geboren.
Een pedofiel wordt ook zo geboren maar is niet normaal.
Een Siamese tweeling wordt zo geboren maar is niet gewoon.
Een kind met het syndroom van Down wordt zo geboren maar is niet gangbaar.
Ik wil het nog sterker zeggen. We worden allemaal slecht geboren, de één een beetje erger dan de ander. Als wij onze kinderen niet goed opvoeden krijgen wij een moordende maatschappij.
Er moet veel gewezen worden op het niet normaal is om euthanasie te plegen.
Een embryo moet rechten krijgen en moeders opgevoed. Wij raken onze verzorging samenleving met al de technische hoogstandjes totaal kwijt.
Abortus is een kind in de prullenpak gooien en de moeder die het ondergaat houd daar haar leven lang een trauma aan over.
Onze maatschappij is totaal verziekt.