mohamed schreef:want ik ken jouw soort.
Opnieuw een zinvolle bijdrage aan de discussie, vol venijn.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JeeWee schreef:Opnieuw een zinvolle bijdrage aan de discussie, vol venijn.
mohamed schreef:Denk je dat God met zijn armen over elkaar afwacht om goed te doen tot iemand hem verbidt?
Beter om ook voor elkaar te bidden?mohamed schreef:Als je het inhoudelijk niet winnen kunt dan speel je maar op de persoon, over venijn gesproken.
mohamed schreef:Dat is niet raar maar waar.
'Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.' (Mat 6,8)
mohamed schreef:God danken is wat anders dan hem bidden, want in essentie betekent bidden vragen.
mealybug schreef:Misschien begrijpt Mohamed net iets beter dan jij dat Jezus het hier tegen de joden had met hun synagoges en dat de gemeente een samenkomst heeft ipv een eredienst, waarbij de geestelijke bouwstenen Zijn Lichaam vormen.
Jezus zei nl ook nog dat hij Zijn Gemeente ZAL gaan bouwen.
Ten tijde van jouw bijbeltekst, was dat geheimenis nog helemaal niet bekend.
Het voorhang was nog niet gescheurd.
Maar goed, Mohamed zal het vast nog wel duidelijk maken.
maaarten schreef:@mohammed, je hebt inderdaad een punt dat de letterlijke betekenis van bidden om iets vragen is en dat is het in het Grieks volgens mij ook, maar in het Nederlands wordt bidden toch echt wel breder gebruikt.
maaarten schreef:Er zijn ook wel Bijbelse voorbeelden waar gebed met meer gepaard gaat dan alleen maar een vragenlijstje aan God. Bovendien spoort de Bijbel ons wel degelijk ook aan om in ons gebed dingen te vragen aan God. Neem bijvoorbeeld de brief van Jakobus
Jakobus 1:5 "Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden."
Jakobus 4:3 "Gij begeert, doch gij hebt niet; gij zijt moorddadig en naijverig en gij kunt er niets mede verkrijgen; gij vecht en gij strijdt. Gij hebt niets, omdat gij niet bidt."
Jakobus 5:13-16 "Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen. Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden. Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt."
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten