Een paar miljard mensen zit er dus zeker weten naast?
Antwoord: JA. is dat een probleem? NEE
Wel eens gehoord van een rechtvaardig God? De enige die rechtvaardig is, is de God van de bijbel. De God van de calvinistische uitverkiezing is dat niet!!!
Door mijn visie wordt mij nogal eens verweten dat ik voor mensen een tweede kans inbouw om tot geloof te komen. Gebeurt dat in dit leven niet dan wel na dit leven. Het komt altijd wel goed zeg maar. Doch dat is ook niet het geval.
Stel dat de islam de waarheid is. Ik ben een verstokt christen en geloof niet in allah en mohammed. Als ik dan sterf heb ik een vet probleem. Dan is het enkeltje hel.
Stel dat het christendom de waarheid is. Ik ben een verstokt moslim en geloof niet in God en zijn Zoon. Als ik dan sterf heb ik een probleem. Maar dan is het GEEN enkeltje hel.
Het bizarre in het christendom is het volgende: de bijbel laat zien dat alle mensen gerechtvaardig zullen worden ten leven. Elk mens die uit Adam geboren is, of hij of zij nu gelooft of niet, of hij of zij nu moslims is of christen of boeddhist, ALLEN worden gerechtvaardig ten leven. Of in modernere taal, ALLE mensen uit Adam zullen opstaan.
En nu komt het probleem voor de christenheid. Een groot deel daarvan gelooft dat dan op dat moment al die mensen zullen geoordeeld worden of voor de hemel of voor de hel. Is dat rechtvaardig?
Ieder mens is schuldig. Echter, hij of zij kan er helemaal niets aan doen dat hij of zij als zondaar geboren is. Dat is buiten hem om geschied. Ieder persoon is verwekt. Of hij/zij dat nou leuk vondt of niet (achteraf bezien). Het probleem zit hem niet in het zondaar zijn. het probleem zit in de dood. Het loon dat de zonde geeft is de dood, waarop allen zondigen. De dood is tot alle mensen doorgedrongen. Ieder mens die geleeft heeft of nog zal leven ontkomt in die zin niet aan die dood. Vroeg of laat overkomt het je. Echter, het Lam Gods is gekomen en heeft de zonde der wereld weggenomen. Het zonde/dood probleem is weggehaald. Ieder mens die sterft doordat hij/zij uit Adam is zal door Christus opgewekt worden tot leven.
Tal van die mensen hebben nog nooit van God gehoord. Hebben Hem dus ook nooit als zodanig leren kennen. Zij zullen na de opstandig een rechtvaardige kans hebben om God te erkennen als hun Heer en Heiland. Israel heeft dan de voorname taak om de wereld in de wedergeboorte leiden als koninkrijk van priesters.
Eml, ook jij bent in de val gelopen van onzorgvuldig onderzoek. Je hebt de bijbel zelf niet eens gelezen en denkt op basis van je eigen denken een oordeel te kunnen vellen over mensen die in God/bijbel geloven.. Je gaat daarbij uit van ‘horen zeggen’. En van horen zeggen liegt men veel. Ook het Godsbeeld dat de christenen hebben is een reden tot veroordeling van jouw kant. De vraag is echter of dat beeld wel klopt. Mijns inziens ligt dat vele malen genuanceerder dan algemeen in de christenheid wordt aanvaard. Mede als gevolg van de calvinistische uitverkiezing.
Groet,
Madel
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.