Wanneer mag je aan het Avondmaal?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wanneer mag je aan het Avondmaal?

Berichtdoor schelpje3 » 16 nov 2012 15:09

Wilsophie schreef:
O ja? Ik ken velen die vastgelopen zijn in zichzelf, maar ik acht hen niet als genodigden aan het avondmaal Schelpje~!!!

Weer wordt de voorwaarde gesteld dat er iets zoals "vastlopen in dit huidige leven of in zichzelf" eraan voorafgaat en dat leert de Bijbel nergens.
God nodigt wederomgeborenen.
Mensen die niet zijn vastgelopen wat een nonsens, maar mensen die geloven in de Heiland die Nieuw Leven tot stand heeft gebracht.
Dat is heel wat anders dan mensen die weten dat zij zondig zijn of zoiets want dat weet ieder mens. Ook een ongelovige.

Volgens mij heb jij geen idee wat voor mensen dit zijn.
Je zult eerst met jezelf omgevallen moeten zijn, zolang we onszelf nog kunnen bekeren, zal het geen dageraad kennen.
Maar zoals immer, weet jij het altijd beter geloof ik.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 nov 2012 15:11

Wilsophie schreef:
Onzin!! En ik was al bang voor dit antwoord.

Degenen die achtergelaten worden gaan het Koninkrijk binnen wat dan gevestigd is en degenen die weggenomen worden staan buiten het dan opgericht Koninkrijk
Het gaat hier om de periode waar Gods rijk op aarde wordt gevestigd en niet over de huidige bedeling.

Ik laat het hier verder bij Wilsophie, want jij betitelt alles wat ik zeg als onzin.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 16 nov 2012 16:25

Wilsophie schreef:Onzin!! En ik was al bang voor dit antwoord.

Degenen die achtergelaten worden gaan het Koninkrijk binnen wat dan gevestigd is en degenen die weggenomen worden staan buiten het dan opgericht Koninkrijk
Het gaat hier om de periode waar Gods rijk op aarde wordt gevestigd en niet over de huidige bedeling.

40 Alsdan, zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.

Dat lijkt mij niet juist om degene die aangenomen wordt te betitelen als die verloren gaan, die buiten het Koninkrijk zijn. :shock:

Lucas.21
Waakt te alle tijde, biddende dat gij instaat moogt zijn te ontkomen aan alles wat geschieden zal. En gesteld te worden voor het Aangezicht van de Zoon des mensen.

Hier gaat het over de eerste wederkomst van de Here Jezus, de "opname" van het Lichaam van Christus de gelovigen.
Maar daar zijn de meningen waarschijnlijk erg over verdeeld.
dus off topique-smile
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 21:43

elbert schreef:In het NT komt het werkwoord weten vaker voor dan het woord geloven. Zoek en vind. ;)

Ja in de brieven van Paulus maar blijblij vroeg het betr. de Evangeliën en dan kon hij/zij wel eens gelijk hebben dat het typisch een woord van Paulus is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 22:26

Ik laat het hier verder bij Wilsophie, want jij betitelt alles wat ik zeg als onzin.

Ben jij ff blij Schelpje dat je nu niet hoeft te antwoorden en je je verschuilt achter het woordje "onzin". Jij vindt dat ik domme vragen stel, dus staan we quitte. =D>

Nog een keer Schaapje en Schelpje
Mattheus 24 gaat over de Grote Verdrukking en wie binnen die verdrukking tot geloof komt en volhardt die zal zalig worden. Vers 15 spreekt duidelijk over het afgodsbeeld wat opgericht zal worden in Jeruzalem.
Dan in het midden van die 70e jaarweek van Daniël dus na 3 en een half jaar zal er verdrukking zijn over de rest van de volkeren.
In vers 21 staat danook niet het begin van de wereld, maar het begin van de mensheid.
De dagen zouden verkort worden over Israël en die verkorting is ook dan aan de orde van 7 jaar naar de helft. 1260 dagen.
Dan zullen er valse profeten en Christussen opstaan, dat is nu ook zo, maar het spitst zich nog meer toe.

Aan het einde zal de zon verduisterd worden en de sterren zullen vallen en de maan wordt veranderd in bloed en dan zal de Zoon des Mensen komen op de wolken des hemels met grote kracht en majesteit en de Gemeente is daarbij, maar daartoe moet zij eerst opgenomen zijn en dat gebeurt ruim 1040 jaar ervoor.
Dan zal er een groot bazuingeluid zijn en dan zal de vijgenboom, dus de staat Israël een proces doorgaan dat zij als natie tot geloof komen en vrucht zullen dragen.
En dan zal het koninkrijk op aarde gevestigd worden te beginnen in Jeruzalem en bij die gelegenheid zullen er twee op de akker zijn en de een zal genomen worden en de ander zal gelaten worden.
Het is volkomen verkeerd vertaald omdat de vertalers dit niet begrepen. We zijn nu aan het begin van de duizend jaar waarin Christus zal regeren.
Nog eens:
Er staat niet "aangenomen" en " verlaten " maar genomen en gelaten en dat genomen is weggenomen en de ander mag gelaten worden en blijven en vervolgens het koninkrijk binnengaan.
Zie vers 41 "de ene zal genomen en de andere zal gelaten worden, want immers zij moeten waken omdat zij niet weten wanneer de Heer des Huises komt en Paulus legt dat uit dat dat niet voor gelovigen is , want "Gij weet allen zeer wel, wanneer Hij komt". Wij zijn immers kinderen van het licht en de Heer is onze dief niet.
Hij komt ons nooit stelen.
Voor de wereld komt Hij wel als een dief en in de nacht. Want als het verdrukking is dan is het diepe duisternis.

Daarom staat de gelijkenis van de wijze en de dwaze maagden er vlak achter en zijn het er precies 10. Want 5 spreekt van genade. En 10 spreekt van de Woorden Gods.
Het gaat dus om de bruidegom die zou komen. Is Hij onze bruidegom?
Nee, wij zijn met Het Hoofd als Zijn Leden samen de Bruidegom, dus als Hij terug komt voor die 5 maagden dan zijn wij erbij maar waar is de bruid dan?
Een geschiedenis die helemaal van toepassing is op bovenstaande.
Namelijk aan het einde van de 70e week van Daniël .
Vers 31 spreekt over het begin van de 1000 jaar wanneer al Zijn engelen ( de Gemeente ) met Hem zal regeren.
En dan zullen alle 12 stammen vergaderd worden zie ook Hand. 4 vers 27 en zal de Koning hen aan Zijn rechterhand zetten en de bokken aan Zijn linkerhand. En dan volgt er een scheiding waarin Hij mensen weg zal sturen, n.l. die aan Zijn linkerhand gezet zijn.

Zij gaan naar de eeuwige pijn en de gelovigen gaan in het eeuwige leven zegt het laatste vers van Matth. 25.
Je kunt het alleen begrijpen als je de profeten kent vnl. Daniël.

En dan terug naar het avondmaal want we zitten nu vlakbij Matth .26 waar de Heer Zijn dood voorzegd, maar het merkwaardige is dat Hij als die vrouw komt met die kostelijke zalf Jezus spreekt over Zijn begrafenis.
En een begrafenis is nà je dood.
Dus Hij wijst erop dat het gaat om de zalving met de kostbare zalf en zalving heeft altijd te maken met priesterschap en koningschap en als wij avondmaal vieren, dan vieren wij feest, dan delen wij in Zijn zalving, n.l. dan is het nieuwe verbond aangebroken, zie vers 11 waar Hij wijst op Zijn heengaan naar Zijn Vader.
Daar sprenkelt Hij het bloed van het Nieuwe Verbond en dat Bloed dat wordt uitgedrukt in brood en beker, want Bloed is een orgaan en Bloed reinigt ons lichaam en Bloed betekent Leven.
Als het bloed wegstroomt uit het leven dan is het leven ook weg en ik heb een levende Heer en dat gedenk ik bij brood en beker.
Let op dat deze vrouw de zalf uitgoot terwijl de Heer aan tafel zat. Tafel staat er niet, er staat "terwijl Hij aanzat".
Let ook op dat de discipelen deze vrouw wilde wegsturen. Ze mocht niet deelnemen, maar de Heer corrigeert hen en bestraft hen. Deze vrouw had het begrepen.
"Zij heeft een goed werk aan Mij gewrocht" en let op dat een ieder die deelneemt aan Zijn tafel zal een goed werk aan de Here Jezus bewerkstelligen.

En toen pas ging Judas ( een beeld van het volk Israël) weg en ging Hem verkwanselen voor dertig zilverlingen.

Toen Judas terugkwam was het 14 Nissan en zelfs Judas zat aan, aan de paasmaaltijd. De Heer deelt mee dat iemand hem zal verraden en op die 14e nisan waar het volk ooit door de zee trok en verlost werd uit Egypte en het paaslam al 4 dagen in huis was, brak Jezus het brood en sprak in metaforen over Zijn dood en opstanding.
Immers Zijn Lichaam is de Gemeente, wij zijn toch " Eéns Brood deelachtig" het brood werd niet verbroken om aan te tonen dat Zijn lichaam verbrijzeld werd want er werd van Zijn botten niets gebroken. Dus het is een breking tot deling. Tot uitdeling.

Dit is Mijn leven het Leven des Nieuwen Testaments dat voor VELEN vergoten wordt tot vergeving der zonden.
Hier staat niet dat vergoten wordt voor de hele wereld, want dat is niet zo.
Het spreekt over gelovigen en over reiniging door het bloed van de Hogepriester, het nieuwe verbond.
En logisch dat Schaapje dan zegt dat het deelnemen voor gelovigen is en gelukkig zijn dat er "velen".
Wie haalt het dan in zijn hoofd om af te dingen van die "velen? "

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 16 nov 2012 22:45

@Wilsophie
Weer een heel lang verward verhaal met vele teksten en leer, zoals in een ander topic, uit de website Bijbels panorama.
Ik kan er geen touw aan vast knopen en in mijn ogen haal je alles door elkaar. Het schijnt moeilijk te zijn, om je gewoon aan het onderwerp te houden, en niet steeds van alles er bij te halen waardoor een ondoorzichtig bericht te lezen is.
Dus ik houd het weer eens tot gezien, want ik vind het veel te vermoeiend om die lange stukken die jij post te lezen, omdat er totaal geen lijn in zit.
Sorry maar je zal er niet minder om posten denk ik. :mrgreen:
En we waren toch al behoorlijk off topique-smile

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 16 nov 2012 22:50

Matteüs 24:41

De Nieuwe Bijbelvertaling

Herziene Statenvertaling

Statenvertaling (Jongbloed-editie)

NBG-vertaling 1951

Willibrordvertaling 1995

41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten.

41 Er zullen twee vrouwen malen met de molen; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden.

41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.

41 twee vrouwen zullen aan het malen zijn met de molen, één zal aangenomen worden, en één achtergelaten worden.

41 Twee vrouwen zullen met de molen aan het malen zijn: de een wordt meegenomen en de ander wordt achtergelaten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 23:06

Nu ga je er zelf op door Schaapje waarom doe je dat dan?

Er is geen vertaling goed.
Ik heb geprobeerd aan te tonen dat je niet zomaar wat losse teksten moet nemen, maar in de Bijbel de teksten moet vergelijken.
Daniël 9 spreekt over die periode die aangehaald wordt in Mattheus, en heel Mattheus gaat over de Heer als Koning en de achtereenvolgende hoofdstukken heb ik genoemd die gaan over de 70e week van Daniël en dus niet over de opname van de Gemeente, maar over de periode van de Grote Verdrukking over Israël en de volkeren en vervolgens de 1000 jaar waarin satan gebonden wordt dus waar Christus heerst en de periode aan het einde van de 1000 jaar, de Jongste Dag en ook de gelijkenissen spreken daarover.
Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om het te begrijpen als je het nog nooit gehoord hebt, maar er zijn ook mensen die het wel kunnen volgen omdat het voor hen niet iets nieuws is.
Je kunt wel teksten neerzetten, maar daar kan niemand iets mee. Zet er dan ook de King James versie bij en de Griekse vertaling dan wordt het wat vollediger maar licht het dan toe.
Er staat "genomen en gelaten" en de voegwoorden ervoor staan er niet.

Het is een profetie over de verwoesting van Jeruzalem.

In het Engels staat er "taken" en "left"

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 16 nov 2012 23:55

Wilsophie schreef:

Nog één keer dan,

"taken" is nemen of genomen en left is links :lol:
Je bedoelt waarschijnlijk "let" = laten

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 nov 2012 01:43

schaapje schreef:
Nog één keer dan,

"taken" is nemen of genomen en left is links :lol:
Je bedoelt waarschijnlijk "let" = laten

Is het geen voltooid deelwoord van to leave ?
Taken is nemen in de zin van wegnemen want aannemen is to accept
To leave is achterlaten.

Denk aan het boek van Tim la Haye: "Left behind". Dat betekent niet "linksachter" :lol:

maaarten

Berichtdoor maaarten » 17 nov 2012 10:41

hubert schreef:Het gaat er toch niet om wat christenen altijd geloofd hebben. Er zijn zoveel meningen. Het gaat m.i. erom wat jezelf gelooft. Dus je moet jezelf een mening vormen en niet klakkeloos van alles napraten. En dat is verre van makkelijk.

Klopt, het gaat er niet om wat christenen altijd hebben geloofd, maar het gaat er al helemaal niet om wat je zelf gelooft; het gaat erom wat waar is. Het gaat erom wat de wil van God is, en of je wat je zelf geloofde aan de kant wil zetten, om je aan die wil aan de passen, in plaats van aan je zelf. De mens staat zo centraal bij veel van at je schrijft hubert, wanneer vraag je jezelf nou eens af wat God wil?

hubert schreef:Je moet ook niet in dogma's geloven. Beter is om in de God van de Bijbel te geloven en Jezus na te volgen. Vergeet ook niet dat Jezus het vleesgeworden WOORD is. Daarmee wordt de Thora bedoeld. Dus ook als christen goed de Thora lezen.

Ik weet niet of je weet wat dogma betekent, want eerst stel je dat men niet in dogma's moet geloven en vervolgens geef je zo'n beetje een schoolvoorbeeld van een dogma. ('Jezus is het vleesgeworden Woord' = incarnatie, en dat is toch echt een dogma).

hubert schreef:Kinderen aan het avondmaal kunnen toch best weten dat Jezus gestorven is en opgestaan is en dat we daaraan denken tijdens dit ritueel. Jong geleerd is oud gedaan (hopelijk). Het oordeel eten en drinken had te maken met misstanden in de vroeg christelijk gemeenten (meestal dronkenschap etc).
Dat is bij het huidig ritueel niet het geval. Dus waarom dan toch nog dat oude formulier? Al die mitsen en maren.
Alleen de Bijbelteksten zijn m.i. voldoende. Het Avondmaal is bij uitstek voor zondaars.

Kinderen kunnen wel weten dat Jezus is gestorven en opgestaan, maar weten ze echt wat het voor hen betekent? Snappen ze wel wat het betekent dat zij om hun zonde de toorn en het oordeel van God over zich uitgeroepen hebben, maar dat Jezus aan het kruis die toorn en dat oordeel gedragen heeft voor zondaren, zodat nu eenieder die geloofd niet meer wordt veroordeeld? En dat is precies de enige eis die het avondmaalsformulier geeft volgens mij; een doorleefd besef van het Evangelie, zodat je echt goed beseft wat het offer wat je met het avondmaal herdenkt betekent; hoe groot het wonder is dat we nu verzoend kunnen worden met God door het offer.

avondmaalsformulier schreef:Opdat wij nu tot onze troost het Avondmaal des Heeren mogen houden, is voor alles nodig, dat wij ons vooraf op de juiste wijze beproeven en voorts dat wij het houden met dat doel waartoe de Heere Christus het heeft bevolen en ingesteld, namelijk tot Zijn gedachtenis.

De waarachtige beproeving van onszelf bestaat uit drie delen.

Ten eerste: Laat ieder bij zichzelf zijn zonden en vervloeking overdenken, opdat hij een afkeer van zijn zonde heeft en zich voor God verootmoedigt, want de toorn van God tegen de zonde is zo groot dat Hij die niet ongestraft wilde laten, maar de straf ervoor door de bittere en smadelijke kruisdood heeft voltrokken aan Zijn lieve Zoon Jezus Christus
Ten tweede: Laat ieder zij hart onderzoeken of hij de betrouwbare belofte van God gelooft, dat hem al zijn zonden alleen om het lijden en sterven van Jezus Christus vergeven zijn en dat de volkomen gerechtigheid van Christus hem als zijn eigendom toegerekend en geschonken is. Ja, zo volkomen alsof hijzelf, in eigen persoon, voor al zijn zonden betaald en alle gerechtigheid volbracht had.
Ten derde: Laat ieder zijn geweten onderzoeken of hij ook gezind is voortaan met zijn hele leven waarachtige dankbaarheid aan God de Heere te bewijzen en oprecht te wandelen voor Gods aangezicht. En eveneens of hij, terwijl hij van harte alle vijandschap, haat en afgunst aflegt, zonder enig huichelen, een ernstig voornemen heeft voortaan in waarachtige liefde en eensgezindheid met zijn naaste te leven.

Allen dan die zo gezind zijn, wil God zeker in genade aannemen en voor waardige tafelgenoten van Zijn Zoon Jezus Christus houden. Zij die dit getuigenis in hun hart daarentegen niet gevoelen, eten en drinken zichzelf een oordeel

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 nov 2012 13:21

Opdat wij nu tot onze troost het Avondmaal des Heeren mogen houden, is voor alles nodig, dat wij ons vooraf op de juiste wijze beproeven en voorts dat wij het houden met dat doel waartoe de Heere Christus het heeft bevolen en ingesteld, namelijk tot Zijn gedachtenis.

De waarachtige beproeving van onszelf bestaat uit drie delen.

Ten eerste: Laat ieder bij zichzelf zijn zonden en vervloeking overdenken, opdat hij een afkeer van zijn zonde heeft en zich voor God verootmoedigt, want de toorn van God tegen de zonde is zo groot dat Hij die niet ongestraft wilde laten, maar de straf ervoor door de bittere en smadelijke kruisdood heeft voltrokken aan Zijn lieve Zoon Jezus Christus

Hier zou ik op willen zeggen dat de Bijbel leert dat wij en onze zonden al veroordeeld zijn .
"De toorn is van mij afgewend, mijn schuld is onder het bloed". God straft een gelovige niet.

Ten tweede: Laat ieder zij hart onderzoeken of hij de betrouwbare belofte van God gelooft, dat hem al zijn zonden alleen om het lijden en sterven van Jezus Christus vergeven zijn en dat de volkomen gerechtigheid van Christus hem als zijn eigendom toegerekend en geschonken is. Ja, zo volkomen alsof hijzelf, in eigen persoon, voor al zijn zonden betaald en alle gerechtigheid volbracht had.

Weer een misverstand want de dood van de Here Jezus heeft niet tot gevolg dat wij daardoor behouden zijn, maar dat wij inclusief de zonden dood zijn net als het peerd van Ome Loeks. Hieronder zal ik dat toelichten.

Ten derde: Laat ieder zijn geweten onderzoeken of hij ook gezind is voortaan met zijn hele leven waarachtige dankbaarheid aan God de Heere te bewijzen en oprecht te wandelen voor Gods aangezicht. En eveneens of hij, terwijl hij van harte alle vijandschap, haat en afgunst aflegt, zonder enig huichelen, een ernstig voornemen heeft voortaan in waarachtige liefde en eensgezindheid met zijn naaste te leven.

De Geest Gods onderzoekt alle dingen en ik ben gezind voor 100 % om de dankbaarheid aan God te bewijzen door oprecht te wandelen, maar ohohoh....als ik het goede wil doen ....ligt het kwade op de loer...enz... zegt Paulus

Allen dan die zo gezind zijn, wil God zeker in genade aannemen en voor waardige tafelgenoten van Zijn Zoon Jezus Christus houden. Zij die dit getuigenis in hun hart daarentegen niet gevoelen, eten en drinken zichzelf een oordeel

EEn rommeltje van teksten die niet kloppen. God heeft mij in genade aangenomen anders ga ik niet aan het avondmaal, het is voor gelovigen die kinderen Gods genaamd zijn en niet ooit worden.
En zichzelf een oordeel drinken wordt gebruikt in een brief aan een havengemeente waar het soms een zootje was en dan drink je jezelf een oordeel, welk oordeel dan?
Dat je verloren gaat?
Ik zal nog even ingaan op een post over het behouden zijn niet door Zijn dood.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 nov 2012 13:39

Wij zijn niet behouden doordat of omdat de Heere Jezus voor ons gestorven is. Wij zijn niet behouden door de dood van de Here Jezus . Andersom is het wèl zo dat als Hij niet voor ons gestorven zou zijn , zouden wij op geen enkele wijze behouden kunnen worden. Nu Hij wèl voor ons gestorven is wil dat nog niet zeggen dat wij daarom behouden geworden zijn.

Het is een deel van de Waarheid, de dood van de Here Jezus levert geen behoudenis op ,maar houdt een oordeel in over de zonder in het algemeen.
Dus over de zonde ( enkelvoud). En door een oordeel te brengen over zonde en zonden wordt men niet behouden.

Het punt is dat de Heer voor ons leed en stierf, m.a.w. de zondeschuld droeg, maar daardoor staat de rekening "slechts"op nul.
Er staat ook niet dat "een voor allen gestorven is dus zijn allen behouden"
De Bijbelse gedachte is dat wij niet door de dood van Jezus maar door Zijn opstanding uit de dood behouden zijn en dat is niet voor allen, dat staat nergens.
Ik lees in de Bijbel dat Hij stierf voor allen, maar niet dat Hij leeft voor allen.

De zondaar moet eerst zijn zonden kwijt en dus rechtvaardige vergelding ontvangt, maar dan zijn we er no niet. De zondaar die de bron van alles is moet ook weg. Hij heeft immers geen leven in zichzelf. Rom 6 vers 23 .
Alles in overeenstemming met de wet en daarom stierf Jezus onder het oude verbond.

De keuze ligt aan ons, of wij krijgen deel aan die nieuwe schepping en zijn verzoend met God of wij krijgen deel aan Gods uitverkiezing wat Hij geeft onder het nieuwe verbond en de voorwaarde is slechts geloof.

Als de prediking mensen kan bewegen tot geloof en dan is nodig de blijde prediking niet van dood, maar van leven en leven kwam tot stand bij de opstanding.
Bewegen tot geloof wil niet zeggen deel hebben aan de dood van de Heer, maar ook deel hebben aan de opstanding.
Denk aan de beweegbroden op de eerste dag der week, dus niet op sabbath.

Als je komt met het verhaal dat God het geloof moet geven, of dat God de mens moet trekken, omdat God al heeft bepaald wie wel en wei niet, geeft dat blijk van het feit dat men het onderscheid niet kent tussen Gods voorkennis en Gods wil.
God wil dat alle mensen zalig worden staat er in 1 Tim 2 vers 4 .
Dat gaat niet om Gods verkiezing, God heeft niet van tevoren bepaald wie Hij wel en niet aanneemt.
Dat kan niet.
Er zijn vele teksten waar staat dat er bij God geen aanneming des persoons is of woorden van gelijke strekking.
De zaligheid is voor iedereen, "de genade Gods is verschenen aan ALLE mensen". Titusbrief.
Wat God moest doen heeft Hij gedaan maar de verantwoordelijkheid ligt nu bij alle mensen en daarom zijn wij dienstknechten van de Heer om het blijde evangelie te brengen en dat is niet dat je moet wachten op geloof wat je zal krijgen.
Dat is echt geen blijde boodschap en daarom verlaat men ook de kerken die dat prediken.
En is men nu op weg naar een verenigde religie vooral in Jeruzalem, maar let op het is een satanisch streven.
Lees vandaag de krant!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 nov 2012 15:38

Wat God moest doen heeft Hij gedaan maar de verantwoordelijkheid ligt nu bij alle mensen en daarom zijn wij dienstknechten van de Heer om het blijde evangelie te brengen en dat is niet dat je moet wachten op geloof wat je zal krijgen.

Gaat het hier om de zogenaamde toeëigening des heils?
Ik zie nog niet dat die kerken leeglopen. Er worden er nog steeds bijgebouwd.
Hoe dat komt is mij een raadsel, want het is inderdaad een onbijbelse visie om te persisteren in ongeloof en maar af te wachten of er iets zal komen staan te gebeuren.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 nov 2012 12:51

Gaat het hier om de zogenaamde toeëigening des heils?
Ik zie nog niet dat die kerken leeglopen. Er worden er nog steeds bijgebouwd.
Hoe dat komt is mij een raadsel, want het is inderdaad een onbijbelse visie om te persisteren in ongeloof en maar af te wachten of er iets zal komen staan te gebeuren.----CITAAT.

Waar Jezus Christus de Verrezen Heer in Woord en de Heilige Sacramenten wordt present gesteld en waar geen eigen willige godsdienst is daar groeien de parochies/gemeenten als kool zowel in Katholieke zin als protestantse-----------en logisch 8>) 8>) 8>) 8>) 8>) 8>) :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “[Religie] - Open forum”