kurtyo schreef:@ Gerdien:
Het gaat uiteindelijk om de reden waarom die predikanten niet mogen prediken vanaf de reformatorische kansels. Daar is momenteel nog geen antwoord op gegeven en zolang die informatievoorziening - zoals gezegd - zo gebrekkig blijft, is het niet gek dat er gegist wordt. Het feit dat de in sommige orthodoxe kerken aanwezige angst voor het vreemde en voor buitenlanders, is het niet zo raar dat er direct gedacht wordt aan racisme of discriminatie. Dat heeft die groepering ook wel een beetje zelf over zich afgeroepen.
Er zijn nog geen redenen aan te voeren omdat er nog geen besluit is genomen.
Door speculeren help je leugens de wereld in en zo kan je de kerk valselijk beschuldigen. Die bewschudiging zal altijd bij mensen blijven hangen ondanks dat het niet waar blijkt te zijn.
Jij redeneert nu uit de gedacht van zoals het eventueel zou kunnen zijn en van uit het negatieve. Dan kom je misschien wel uit op discriminatie en racisme.
Of wordt dit nu aangepakt door de mensen die de kerk hebben verlaten om maar mee rond te kunnen zwaaien van: zie nu hoe bekrompen het is. Goed he dat ik er weg ben gegaan!
Ik ben ook GerGemmer en zie zeker dingen fout gaan. op moment heb ik regelmatig gesprekken met ze daar over zelfs. Ondanks dat een persoon of instantie dingen fout doet, kan je er niet van uit gaan dat ze het altijd fout doen dus ook hierin fout zullen zitten.