Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:![]()
![]()
zonde !
schaapje schreef:Een evolutietheorie houdt toch ook ik dat alles beter en volmaakter werd/zal worden,
net als wat jij gelooft dat je door reïncanatie steeds een beter leven zal lijden, tot dat je het volmaakte nirwana bereikt. (of zeg ik het weer niet goed) zelfverlossing noemen we dat.
Vind jij deze wereld zo volmaakt, vind jij dat alles moet blijven zoals het is?
Voor mij lijkt het bergafwaarts te gaan, alleen de vervuiling al, zoveel dieren die bijna uitsterven etc.
schaapje schreef:Hoe moet ik de evolutie zien dan, als volkomen zinloos, zonder enig doel ? is dat wat julliegeloven ?
Die woorden zijn ook meteen weer veel te zwaar beladen, al heb ik er geen enkele moeite mee dat het leven geen doel heeft, behalve zichzelf in stand houden.
En ik vind mijn bestaan ook zeker niet zinloos. Niet alles hoeft van hogerhand een doel opgelegd te krijgen om zinvol te zijn.
.Evolutie is ongericht, dat is al een stuk beter
schaapje schreef:Ongericht zeg je....is zonder doel dus zonder richting.
Ik hou er mee op mensen, groetjes
Mortlach schreef:Aan de andere kant wordt er prat op gegaan als men 'gelooft als een kind', namelijk zonder enige kritiek stellingen gelooft die overduidelijk onhoudbaar zijn. Men ziet dat dus duidelijk wel als deugd. Onderzoek niets, en behoudt alles... o nee... De gebeurtenis van Jezus' opstanding is lastig te onderzoeken tegenwoordig, uiteraard, maar een hele hoop is wél te onderzoeken.
Boekenlezer schreef:Bijbelteksten zeggen vaak wat anders dan wat de oppervlakkige volkstheologie er over zegt, of wat ze op het eerste gezicht lijken te zeggen.
Boekenlezer schreef:- Als je al het water van de wereld vloeibaar maakt, krijg je een waterspiegel tot aan de top van de Himalaya. Dus het is technisch mogelijk om de hele wereld onder water te zetten.
Door dat soort tendenzen kan ik soms het gevoel krijgen alsof het verplicht is om aan de evolutietheorie te moeten
Mortlach schreef:Ik zie nu ook dat je in principe kunt uitrekenen hoe hoog de hoogste berg mag zijn geweest om de hoeveelheid water wél voldoende te laten zijn, maar daar heb ik nu even geen puf voor. Ik vermoed ook dat het niet meer zal zijn dan een flinke molshoop, waardoor je weer mag gaan verklaren hoe de Mt. Everest na de zondvloed in zo´n korte tijd omhoog is geschóten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten