is iedereen een kind van God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

Re: is iedereen een kind van God?

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 12:04

@schaapje schreef:
Hoe kan een mens van zich zelf weten een zondaar te zijn ?

Dat weet ieder mens omdat God met de uitstorting van de Heilige Geest tevens de Wet in ons hart heeft gelegd zodat niemand meer kan zeggen; ik heb het niet ge-weten.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 mei 2011 13:04

Pasker schreef:Van jou lees ik dat we macht hebben gekregen om kinderen van God te worden, we zijn het dus nog niet.
En om kinderen van God te wòrden moeten we volgens jou ons zelf eerst als zondaar leren kennen.
Een vreemde kronkel om zo te kunnen denken.

Zou het niet zo zijn; dat we wéten dat we zondaars zijn en dat we nu de macht hebben gekregen om niet meer als zondaar maar om voortaan als kind van God door het leven te gaan?

Dan lees je toch echt niet goed. Niet iedereen heeft de macht om een kind van God te worden.
Dat was ook het punt niet waar het over ging. Lees nog maar eens terug.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 27 mei 2011 13:04

Dat weet ieder mens omdat God met de uitstorting van de Heilige Geest tevens de Wet in ons hart heeft gelegd zodat niemand meer kan zeggen; ik heb het niet ge-weten.

Dus als jij een kind nooit verteld in zijn leven dat ie zondig is dan weet hij het zelf?
Observatie laat echt heeeel wat anders zien.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 15:45

TheKeimpe schreef: Dan lees je toch echt niet goed. Niet iedereen heeft de macht om een kind van God te worden.

Wie wou jij uitsluiten dan en waarom?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2011 16:07

quote="Pasker"

Dus jij beweert dat de Heilige Geest in ieder mens woont?
Heet dat niet esoterisch geloven?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 16:48

@schaapje schrijft: Dus jij beweert dat de Heilige Geest in ieder mens woont?

Nee, ik niet maar God wel, tenminste als je de Bijbel wil geloven als er staat geschreven:

Hand 2,17
En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouderen zullen dromen dromen: ja, zelfs op mijn dienstknechten en mijn dienstmaagden zal Ik in die dagen van mijn Geest uitstorten en zij zullen profeteren.

Het zou natuurlijk wel vals zijn van God om van ons te eisen de Wet te volbrengen als we daar helemaal niet toe in staat zijn. Of, zou jij dat van een rechtvaardig God wèl verwachten?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2011 17:13

quote="Pasker"

Nee, ik niet maar God wel, tenminste als je de Bijbel wil geloven als er staat geschreven:

Hand 2,17
En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouderen zullen dromen dromen: ja, zelfs op mijn dienstknechten en mijn dienstmaagden zal Ik in die dagen van mijn Geest uitstorten en zij zullen profeteren.

Het zou natuurlijk wel vals zijn van God om van ons te eisen de Wet te volbrengen als we daar helemaal niet toe in staat zijn. Of, zou jij dat van een rechtvaardig God wèl verwachten?

Petrus haalde hier Joël 2:28 aan wat gaat over de bekering van Isreäl, op de dag des Heren.

Als je Handelingen even verder leest dan zegt Petrus op de vraag "wat moeten wij doen ?"
vers 38:... Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus,
tot vergeving van zonden en gij zult de gave des Heilige Geestes ontvangen.

Voor deze mannen was er dus nog geen uitstorting van de Heilige Geest.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 27 mei 2011 18:02

Pasker schreef:Het zou natuurlijk wel vals zijn van God om van ons te eisen de Wet te volbrengen als we daar helemaal niet toe in staat zijn. Of, zou jij dat van een rechtvaardig God wèl verwachten?

Let fff op je woorden!! Vraag je liever af hoe het komt dat we niet in staat zijn de wet te volbrengen.
Vervulling van de wet is precies wat God van ons eist, of door jezelf of door De Ander!

Pasker schreef: Dat weet ieder mens omdat God met de uitstorting van de Heilige Geest tevens de Wet in ons hart heeft gelegd zodat niemand meer kan zeggen; ik heb het niet ge-weten.

Rom.8:9 Maar u bent niet in het vlees, maar in de Geest, wanneer althans de Geest van God in u woont. Maar als iemand de Geest van Christus niet heeft, die is niet van Hem.

Iedereen die niet in Jezus gelooft is niet van Hem en heeft de Geest niet.
Je moet de hele Bijbel lezen en niet een handje vol teksten die je ook nog eens uit het verband rukt.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 22:04

@schaapje schreef: Petrus haalde hier Joël 2:28 aan wat gaat over de bekering van Isreäl, op de dag des Heren.

Oké, volgens jou dus niet voor ons.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 22:08

1a2b3c schreef: Let fff op je woorden!! Vraag je liever af hoe het komt dat we niet in staat zijn de wet te volbrengen.

Hoe komt het dat je niet in staat ben de Wet te volbrengen?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2011 22:39

quote="Pasker@schaapje schreef: Petrus haalde hier Joël 2:28 aan wat gaat over de bekering van Isreäl, op de dag des Heren.

Oké, volgens jou dus niet voor ons.

Niet, zoals jij altijd doet, woorden verdraaien van de antwoorden die je krijgt !

Hand.2: 38
Bekeert u en laat u dopen op de naam van Jezus Christus tot vergeving van zonden,
en gij zult de gave van de Heilige Geest ontvangen.

Dus de Heilige Geest ontvangt een mens op geloof in Jezus Christus,
dus dat is voor ons gelovigen.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 23:08

schaapje schreef:Hand.2: 38
Bekeert u en laat u dopen op de naam van Jezus Christus tot vergeving van zonden,
en gij zult de gave van de Heilige Geest ontvangen.

Dus de Heilige Geest ontvangt een mens op geloof in Jezus Christus,
dus dat is voor ons gelovigen.

Klinkt goed schaapje, Christus geloven en ons zelf bekeren en weer volgens de Wet gaan leven.
Maar, nou lees ik net van 1a2b3c; >> Vraag je liever af hoe het komt dat we niet in staat zijn de wet te volbrengen.<<

Wat denk jij schaapje, geloof jij 1a2b3c of kunnen we ons zelf bekeren en wèl volgens de Wet gaan leven

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2011 23:17

Klinkt goed schaapje, Christus geloven en ons zelf bekeren en weer volgens de Wet gaan leven.
Maar, nou lees ik net van 1a2b3c; >> Vraag je liever af hoe het komt dat we niet in staat zijn de wet te volbrengen.<<

Wat denk jij schaapje, geloof jij 1a2b3c of kunnen we ons zelf bekeren en wèl volgens de Wet gaan leven

Pasker jij maakt je met je rare vragen echt belachelijk, ik raad je aan om de Bijbel eens
goed te lezen, want je snapt er helemaal niets van, zo aan je antwoorden en uitlatingen
te zien.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 mei 2011 23:34

schaapje schreef:Pasker jij maakt je met je rare vragen echt belachelijk, ik raad je aan om de Bijbel eens
goed te lezen, want je snapt er helemaal niets van, zo aan je antwoorden en uitlatingen
te zien.

Fijn dat jij het zelf dan wel snapt maar jammer dat je geen antwoord hebt.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2011 23:43

quote="Pasker"
Fijn dat jij het zelf dan wel snapt maar jammer dat je geen antwoord hebt.

Ja zeker fijn dat ik het wel snap, ..maar jou antwoorden heeft totaal geen zin,
op één of andere manier weet jij op elk antwoord weer een vraag te stellen die
nergens op slaat en de antwoorden die gegeven worden kan je zo verdraaien dat het lijkt
alsof er iets heel anders gezegd is.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ik nog antwoord, de meeste op dit forum
hebben het al op gegeven.

Als je werkelijk met vragen zit over de wet lees dan Galaten hoofdstuk 5 maar eens door,
misschien wordt je dan wat wijzer.

Terug naar “[Religie] - Open forum”