Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boekenlezer schreef:Ilias schreef:Optimatus schreef:Ik heb geen waardering voor gelovigen die anderen op grond hun geloof schade berokkent en ik heb ook geen waardering voor gelovigen die mij omwille van mijn geloof niet respecteren. Geloof wat je wilt, maar laat mij en degenen waar ik van houd, met rust.
Verder weet Ilias, als hij enig onderzoek heeft gedaan, dat religies niet zomaar als paddenstoelen uit de grond schieten, maar ontstaan middels een langdurig proces.
Heb je bewijs dat Adam de eerste moslim was?
Adam(as) was de eerste moslim, moslim = Zuivere onderwerping aan de almachtige. Hij kan geen Christen zijn geweest omdat Jezus(as) in die tijd nog niet aanwezig was. Hij kan geen Jood zijn gweest omdat Judea er ook nog was geweest.
Zo ken ik er ook één: en een moslim kan hij ook niet geweest zijn, want Mohammed was nog niet opgetreden.![]()
zahra schreef:Dat de profeet Mohammed er niet was dat zegt niks over het feit dat Adam geen moslim of Hanifi geweest kon zijn, het woord Islaam betekend overgave aan God, en Hanifi betekend belijden van 1 God
En zowel Adam, als Abraham gaven zich over aan God, en geloofden in 1 God...toen had je de 3-eenheid nog niet, dus Christelijk konden ze niet zijn.
Alle profeten ook Jezus was een Hanifi, hij was de boodschapper van de enige God/Allah, en hij was gestuurd als profeet, en niet als Zoon van God
en ook is het zo dat in de Islaam de profeet Mohammed niet het belangrijkste is, alle profeten waren gelijk...alleen de profeet Mohammed was de laatste profeet, met het laatste heilige boek voor geheel de mensheid
zahra schreef:Optimatus schreef:Christus is geboren voor alle eeuwen.
ja maar zowel Adam als Abraham en Mozes geloofde niet dat Jezus was gestorven voor hun zonde(kan ook niet) en ook beleden ze hun zonde niet via Jezus..dus in die zin konden ze geen Christen zijn
Het woord moslim of Islaam=overgave aan God..sluit dan beter op hen aan
Boekenlezer schreef:Dit vind ik wel een interessant artikel:
Optimatus schreef:Het lijkt mij overigens ook onwenselijk om van elke moslim te vragen zich te distantiëren van fanatici. Ik zou ook niet aangesproken willen worden op het feit dat er in christelijke kringen op de Veluwe wel eens seksuele uitspattingen met kinderen plaatsvinden.
zahra schreef:Een moslim aanbid alleen God, en hij hoeft niet via een omweg te bidden zoals Christenen dat doen..die vragen om Jezus wil om vergeving..en zeggen aan het eind van het gebed "om Jezus wil amen"
Moslims kennen geen goddelijkheid toe aan de profeten, en kennen niet de 3-eenheid.
De profeten waren slechts duidelijke boodschappers van God
De Kerk beschouwt ook met hoogachtig de Moslims, die de éne, levende en uit zichzelf bestaande, barmhartige en almachtige God aanbidden, de Schepper van hemel en aarde, die gesproken heeft tot de mensen. Zij trachten zich met heel hun hart ook aan zijn verborgen raadsbesluiten te onderwerpen, zoals Abraham, op wie het Islamitisch geloof zich zo graag beroept, zich aan God onderwierp. Hoewel zij Jezus niet als God erkennen, vereren zij Hem toch als profeet, en zij eren zijn maagdelijke Moeder Maria, die zij soms zelfs met godsvrucht aanroepen. Bovendien verwachten zij de dag van het oordeel, waarop God de mensen zal doen verrijzen en hun zal vergelden naar werken. Daarom staat een hoogstaand zedelijk leven bij hen zeer in achting en vereren zij God, vooral door gebed, aalmoezen en vasten.
Mogen ook in de loop der eeuwen tussen Christenen en Moslims veel onenigheid en vijandschap zijn voorgekomen, de heilige Synode spoort thans allen aan het verleden te vergeten, zich ernstig toe te leggen op wederzijds begrip, en gemeenschappelijk de sociale rechtvaardigheid, de zedelijke waarden, de vrede en de vrijheid te verdedigen en te bevorderen in het belang van alle mensen
cire schreef:Optimatus schreef:Het lijkt mij overigens ook onwenselijk om van elke moslim te vragen zich te distantiëren van fanatici. Ik zou ook niet aangesproken willen worden op het feit dat er in christelijke kringen op de Veluwe wel eens seksuele uitspattingen met kinderen plaatsvinden.
Superflauw... Nee toch, we kunnen toch zeker niets van moslims verwachten dat ze zich er van distantieren. Ben je helemaal gek, dat is wel wat teveel gevraagd. Ze moeten gewoon de vrijheid hebben om het aan te moedigen en toe te juichen.
Per slot van rekening hoor je ook allerlei leidersfiguren in christelijke kring het misbruik van Veluwse kindertjes toejuichen
Optimatus schreef:cire schreef:Optimatus schreef:Het lijkt mij overigens ook onwenselijk om van elke moslim te vragen zich te distantiëren van fanatici. Ik zou ook niet aangesproken willen worden op het feit dat er in christelijke kringen op de Veluwe wel eens seksuele uitspattingen met kinderen plaatsvinden.
Superflauw... Nee toch, we kunnen toch zeker niets van moslims verwachten dat ze zich er van distantieren. Ben je helemaal gek, dat is wel wat teveel gevraagd. Ze moeten gewoon de vrijheid hebben om het aan te moedigen en toe te juichen.
Per slot van rekening hoor je ook allerlei leidersfiguren in christelijke kring het misbruik van Veluwse kindertjes toejuichen
En wat wil je nu concreet zeggen? Ga je nu elke moslims die je tegenkomt vragen zich te distantiëren van islamofascisten?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten