Kunnen er nu nog steeds profeten opstaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Kunnen er nu nog steeds profeten opstaan?

Berichtdoor xsidd » 06 aug 2014 18:58

Spreeuw

Begin citaat"Ik zette een streep onder "priester", maar dat moest onder "profeet" komen te staan uiteraard, want daar gaat dit topic over. Dat Christus profeet, priester en koning is, wordt o.a. verwoord in Zondag 12 van de Heidelbergse Catechismus, vraag en antwoord 31.

Degenen die aan typologie doen, zeggen dat personen lijken op Christus (een soort kleine Christus zijn). Ze zeggen dan ook dat een christen een kleine profeet, priester en koning is. Ik weet niet of dat terecht is. Ik houd niet van dat soort typologie namelijk, omdat er vaak verkeerde accenten gelegd kunnen worden. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, begrijp me goed.

Je haalde negen keer een Bijbeltekst aan, waarin je telkens vermeldde dat je uit de Herziene Statenvertaling citeert. Ik denk dat het goed is om je bron te vermelden, maar 1 keer is wel genoeg... (je zegt dan gewoon: de Bijbelteksten die ik aanhaal, komen alle uit de HSV).Einde citaat.

Bedankt voor je openheid, over dat herhalen van, de woorden Herziene Statenvertaling.. Had het inderdaad 1 keer kunnen benoemen, en zal er rekening mee houden. Ook bedankt voor het antwoord, dat voor hen die aan Typologie nastreven, zulke conclusies trekken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 aug 2014 10:01

Jvslooten schreef:Natuurlijk joh. En marsmannetjes bestaan echt. Heb je nog meer oudwijfse fabelen of was dit het?

Ja, over de volmaaktheid die volgens jou pas voor na dit leven is:

Kol 1:28 Hem verkondigen wij, terwijl we ieder mens terechtwijzen, en ieder mens onderwijzen in alle wijsheid, opdat wij ieder mens volmaakt zouden stellen in Christus Jezus
De mensen worden dus onderwezen en vermaand, opdat wij steeds volmaakter worden.
Paulus haalde bij de Corinthiers aan dat zij samenkwamen niet ten goede, maar ten slechte.
De funktie dus van de samenkomsten is dat we er beter, volmaakter van worden.

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Julian Brasser » 08 aug 2014 11:18

Er is een 'wachter op de muur' die zeer relevante dingen zegt, maar hij noemt zichzelf geen profeet: http://erfministries.com

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 aug 2014 11:23

Julian Brasser schreef:Er is een 'wachter op de muur' die zeer relevante dingen zegt, maar hij noemt zichzelf geen profeet: http://erfministries.com

Oei, die website mag wel eens worden gemoderniseerd. Het leek wel alsof ik eventjes terug was in de jaren '90.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 08 aug 2014 20:05

Mortlach schreef:Oei, die website mag wel eens worden gemoderniseerd. Het leek wel alsof ik eventjes terug was in de jaren '90.

Gaat toch om de boodschap.. :roll:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 aug 2014 21:08

Mortlach schreef:
Oei, die website mag wel eens worden gemoderniseerd. Het leek wel alsof ik eventjes terug was in de jaren '90.

Jouw avatar mag wel eens gemoderniseerd worden.
het leek wel of ik eventjes terug was in de prehistorie :lol:

Terug naar “[Religie] - Open forum”