Hoe groeien in het geloof, maak je eigen lijst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marly
Verkenner
Verkenner

Hoe groeien in het geloof, maak je eigen lijst

Berichtdoor Marly » 07 jun 2013 18:17

Mooi is het als we iedere dag groeien in geloof, Welke zaken zijn het belangrijkste om sterker te staan in het geloof.

Post je lijstje

-God groot maken(loven, prijzen, aanbidden, gehoorzamen), jezelf klein maken.

-Vasten Van (of helemaal stoppen) met gewoontes als muziek , lust, TV, suiker, snacks, oordelen , roddelen.

-Echt gaan nadenken of je wel iedereen mag, dus niet stiekem de ander haat of wrok heb

-Echt nadenken of je wel een waar geloof hebt, en je je zelf niet voor de gek houd.

-Andere mensen vertellen dat ze vergeving nodig hebben, en dat ze ook hun vijand moeten vergeven en liefhebben .

- Je getuigenissen verspreiden via youtube of forums

-Niet je eigen kennis, tallenten, geld , schoonheid,carriare, bezit vereren,je hart vol van wereldse zaken ipv God.
( de genade die je krijgt van God claimen als jouw geweldige bezit, wees nooit Trots op alles wat gegeven is uit de hemel, want je krijgt het moeilijk is mijn ervaring)

- Bidden dat je je vrije tijd, je lichaam en geest wil offeren voor zijn eer.
je krijgt dan een verlangen van God om voor andere te leven.

-Bidden dat God je mag snoeien, alle hindernissen eruit die je RELATIE met God in de weg staan .

-God wil niet genegeerd worden en is een jaloerse God, denk daarom de dingen die boven zijn, verzamel schatten die in de hemel zijn.

-Zoek het om dicht bij God te wandelen, Angst en verlangens verdwijnen dan, je verlangt naar God en ik voel vaak een sterke liefde naar Hem.

- God wil de leiding in je leven, geef je over aan Hem

-God wil dat je andere verteld, een getuige bent .

- Je vertrouwen op Hem alleen stelt, ook als het soms moeilijk te begrijpen is, blijf altijd vertrouwen op God, God wil dat je hem vertrouwt boven alles .

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Re: Hoe groeien in het geloof, maak je eigen lijst

Berichtdoor PropertyOfJesus » 11 jun 2013 19:59

Mooie lijst :) - Bijbel lezen zou ik nog willen toevoegen, en sommige teksten die je aanspreken of die je graag met anderen wil delen uit je hoofd leren, is altijd handig als je even geen Bijbel bij de hand hebt en met iemand over het geloof wilt delen.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

106644
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106644 » 15 jun 2013 12:58

Zou God echt van je verlangen dat je deze hele lijst afwerkt?
Volgens mij zijn de tien geboden er juist zodat wij mensen er achter komen dat we het niet alleen kunnen en dat we vergeving nodig hebben.
Ik geloof dat je God mag vragen of hij je wilt helpen bij het nastreven van de geboden, maar ik geloof ook dat God niet van je verwacht dat je een lijst maakt met dingen die je moet doen.
God weet dat het voor ons mensen onmogelijk is om ons constant op God te focussen.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 15 jun 2013 22:17

Mooie lijst Marly!

ik denk dat het volgende item op twee manieren geïnterpreteerd kan worden;
- Echt nadenken of je wel een waar geloof hebt, en je je zelf niet voor de gek houd.
Jezus gebruikte het woord 'geloof' hoofdzakelijk in de zin van 'vertrouwen dat het goed komt/dat het mogelijk is', maar het woord 'geloof' wordt in de volksmond vaak geïnterpreteerd als 'christelijke doctrine'

Als ik Jakobus 5 lees; "Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt."
Lijkt me het woord 'rechtvaardig' ook goed passen;
- Echt nadenken of je wel rechtvaardig bent, en jezelf niet voor de gek houdt

@106644
" God weet dat het voor ons mensen onmogelijk is om ons constant op God te focussen. "
Hier ben ik het niet mee eens. Het wordt ons wel degelijk gevraagd. neem bijv: "Let your eye be single.."
Laatst gewijzigd door sponsy op 15 jun 2013 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jun 2013 22:21

106644 schreef:Zou God echt van je verlangen dat je deze hele lijst afwerkt?
Volgens mij zijn de tien geboden er juist zodat wij mensen er achter komen dat we het niet alleen kunnen en dat we vergeving nodig hebben.
Ik geloof dat je God mag vragen of hij je wilt helpen bij het nastreven van de geboden, maar ik geloof ook dat God niet van je verwacht dat je een lijst maakt met dingen die je moet doen.
God weet dat het voor ons mensen onmogelijk is om ons constant op God te focussen.

Mee eens, als God had gewild dat we anders waren zou hij ons wel zo gemaakt hebben.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 16 jun 2013 10:07

106644 schreef:Zou God echt van je verlangen dat je deze hele lijst afwerkt?
Deze lijst is niet te vergelijken met de tien geboden. De tien geboden getuigen van zonde, Marly's lijst geeft handen en voeten aan het besef onder welke gratie je mag leven door Jezus Christus.

vwb. "God weet dat het voor ons mensen onmogelijk is om ons constant op God te focussen"
De focus die God van je verlangt, is niet te vinden in het proberen onder de verdoemenis vandaan te komen door je aan de tien geboden proberen te houden.
De focus die God van je verlangt, is te leven vanuit de Goedheid van God, Gods wegen ZIJN de vruchten van de Geest. Jezus Christus is wie overtuigd van Zijn Goedheid en Liefde voor ons en op Zijn beurt overtuigd de Heilige Geest overtuigd van Jezus Christus.

106644
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106644 » 16 jun 2013 19:21

Je bent God zijn kind al, dat staat in de Bijbel. Je hoeft dat niet te verdienen, je hoeft God alleen maar binnen te laten.
God heeft geen checklijst van dingen die je per se moet doen. Ik geloof niet dat God wil dat ik me steeds af moet vragen of ik wel genoeg voor hem doe. Ik geloof dat God weet hoe ik in elkaar zit en dat hij niet van mij verwacht dat ik deze lijst afwerk.

Marly
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marly » 21 jun 2013 22:12

Ik ga wel gewoon graag bidden, en daarbij alles voorleggen wat er aan de hand is , ik ervaar als ik die dingen doe dat het een stuk beter gaat, beter dan toen ik heel louw was, ik wil alles opgeven voor God, niet 5 % maar geheel mijn hart lichaam en verstand.
JE kan God ervaren, maar dan moet je in vuur staan en de rest boeit me niks, de wereld is niet onze plaats als het goed is en mijn oude leven stelt niks voor als je God leert kennen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jun 2013 22:55

Marly schreef:-Vasten Van (of helemaal stoppen) met gewoontes als suiker

Waarom stoppen met suiker?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marly
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marly » 25 jun 2013 17:58

Wat ik van andere begrepen heb, is hoe meer je opgeeft voor god, hoe meer zegen ( Of Heilige Geest ) in hun leven kwam.
Er zijn mensen die veel bidden en vasten en erg dicht bij God leven

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jun 2013 19:59

Hoe sta jij tegenover het traditionele kloosterleven?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 jun 2013 20:08

Marly schreef:Wat ik van andere begrepen heb, is hoe meer je opgeeft voor god, hoe meer zegen ( Of Heilige Geest ) in hun leven kwam.
Er zijn mensen die veel bidden en vasten en erg dicht bij God leven

Ik wil geen offers, maar barmhartigheid, zegt Jezus.

Terug naar “[Religie] - Open forum”