alexander91 schreef:Beklagenswaardige dominees zijn dat, die de dood als het definitieve en absolute einde zien.
Absoluut, ze zijn de titel onwaardig.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
alexander91 schreef:Beklagenswaardige dominees zijn dat, die de dood als het definitieve en absolute einde zien.
schelpje3 schreef:Een mens is uit de aarde, aards. Zal dus tot het laatst aan het leven blijven hangen.
Ik begrijp mensen die zo naar de wederkomst uitkijken, ook niet..........
Als je veel van de Heere houdt, wil je in Zijn nabijheid verkeren. Zoals ik eens een oude dominee heb horen zeggen: al zou ik maar op het achterste plaatsje mogen staan.
Ik begrijp mensen die zo naar de wederkomst uitkijken, ook niet.
schelpje3 schreef:Wat vinden jullie van de zin: "Het was een oneerlijke strijd, die hij niet heeft kunnen winnen"?
Boaz schreef:
Ik begrijp christenen niet die daar NIET naar verlangen. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe geweldig het zal zijn wanneer Jezus als Koning komt heersen... Hoe kan je daar nou niet naar verlangen Schelpje3?
Hoe stel je je die dag voor dan? Wat gaat er precies gebeuren?
Heb je een hekel aan Schaapje of zo? Iedereen is toch vrij om te posten op de manier waarop hij/zij dat zelf wil!hubert schreef:Zelfs Schaapje die toch ontzettend doorgeleid is kende hem niet.
Boaz schreef: Ik begrijp christenen niet die daar NIET naar verlangen. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe geweldig het zal zijn wanneer Jezus als Koning komt heersen... Hoe kan je daar nou niet naar verlangen Schelpje3?
schelpje3 schreef:[Hoe stel je je die dag voor dan? Wat gaat er precies gebeuren?
Hoe stel je je die dag voor dan? Wat gaat er precies gebeuren?
Heb je een hekel aan Schaapje of zo? Iedereen is toch vrij om te posten op de manier waarop hij/zij dat zelf wil!Zelfs Schaapje die toch ontzettend doorgeleid is kende hem niet.
JeeWee schreef:Je kent de zin boven dit topic vast wel.
Vaak zie je iets dergelijks boven rouwadvertenties staan.
Zeker ook in kranten als het RD...
Soms wordt het nog heftiger: "op het alleronverwachts" heeft de HEERE van ons weggenomen...
En dan kijk je naar de leeftijd en zie je 78, 86, 92 of noem maar wat.
Onverwacht! Hoe kan de dood nu voor een christen onverwacht komen?
Het is het enige zekere in ons leven!
Is het niet juist ónchristelijk om niet uit de verwachting te leven?
We hebben hier toch geen blijvende stad?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten