Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lock&Stock schreef:
Is wat je nu hierboven doet dan niet pochen? En is het doneren in "het verborgene" dan exclusief christelijk....volgens mij niet.
mealybug schreef:Verdeel en heers, en de dakloze slaapt die nacht weer in het Hilton
Floppie schreef:Naarmate ik meer berichten lees, des te minder ik begrijp van de bedoeling van mealybug...
Floppie schreef:De vraag blijft: Dat vind jij weerzinwekkend?
beetje aangedikt natuurlijk, jaLock&Stock schreef:Je maakt een grapje denk ik? Verdeel en heers?! Hilton??!!
.
mealybug schreef:In de atheistische modelstaat zouden helemaal geen daklozen moeten zijn, de mens is toch zo geweldig en goed?
mealybug schreef:Dat er een dergelijke religie-test plaatsvindt waarbij de 90% van de bevolking de (donerende ?)religie gaat afrekenen op het geld dat een idividu geeft, terwijl de buurt nooit representatief kan zijn voor de wereld.
Alsof iemands medelijden en gulheid iets te maken hebben met de religie die hij aanhangt..
Aangezien gierigheid een afgod is, en een doodzonde, zou het bakje vd christenen natuurlijk overvol moeten zijn.
Mortlach schreef:een échte christen geeft natuurlijk niet alleen wat kleingeld maar neemt die man mee naar huis, geeft hem eten, drinken, kleding en een slaapplaats voor onbepaalde tijd... toch?
schelpje3 schreef:Mijn ouders hadden het arm, maar ze gaven hun laatste boterham weg.
JHM schreef: Inderdaad er hoeft maar één muntje van één arme in één bakje te liggen waarvan de gift meer waarde vertegenwoordigd dan alle andere gaven. Denk aan het verhaal van de arme weduwe, dus het zegt niets.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten