Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bijna 40% oordeelt erg negatief over christenen. Bijna 60% vindt dat het niet-moslims niet is toegestaan om bijeenkomsten te houden. Ruim de helft vindt dat niet-moslims geen informatie over hun geloof mogen publiceren (2009)
Aan het eind van de 19e eeuw maakten christenen meer dan een kwart van de bevolking uit. Hun aantal is echter sterk teruggelopen. Er zijn (anno 2009) nog zo'n 120.000 christenen over
Eerbied schreef:Mijn stelling is dat hier te weinig aandacht voor is. Ook denk ik dat onderschat wordt wat hier op lange termijn (óók in het economisch steeds verder verslechterende Europa) de gevolgen van zullen zijn. Men heeft het over een "Arabische Lente", maar in Turkije is er al een islamistische meerderheid in het parlement, in Tunesië gaat het ook hard die kant op en dan dit bericht:
Forse winst islamitische partijen in Egypte
En indachtig dit bericht:
Nederland wil onderzoek naar geweld Egypte tegen Kopten
In Libië moeten we nog maar afwachten hoe het daar verder zal gaan, maar ik heb wel mijn vermoedens .......
En dan de situatie in Turkije:
Bijna 40% oordeelt erg negatief over christenen. Bijna 60% vindt dat het niet-moslims niet is toegestaan om bijeenkomsten te houden. Ruim de helft vindt dat niet-moslims geen informatie over hun geloof mogen publiceren (2009)
Aan het eind van de 19e eeuw maakten christenen meer dan een kwart van de bevolking uit. Hun aantal is echter sterk teruggelopen. Er zijn (anno 2009) nog zo'n 120.000 christenen over
Minder dan 0,2% christenen nu dus nog maar in Turkije. Het lijkt wel of de christenen er zijn uitgeroeid.
Mortlach schreef:die islam is zo'n probleem niet.
Eerbied schreef:Eén ding is zeker. Sinds dat "islamophoben" zoals Geert Wilders zich stevig gingen roeren is de opmars van de islam in Nederland zichtbaar gestuit.
Bij onveranderd beleid sinds 2004 zouden er aan de grafiek op pagina 8 van Moslims in Nederland 2010 (Instituut Multiculturele Vraagstukken)te oordelen in 2015 vermoedelijk anderhalf miljoen moslims in Nederland zijn geweest.
Daarover verschillen we dan van mening. Oók christelijke partijen als het CDA
zouden er mijns inziens beter aan doen om de zorgen van de Nederlandse bevolking met betrekking tot de islam serieuzer te nemen. Dat is onder meer te zien aan het feit dat het CDA er bar slecht voor staat in de peilingen. Ik denk dat veel christelijke kiezers met enige tegenzin PVV kiezen. Dat zullen ze niettemin tòch blijven doen als de huidige christelijke partijen (met uitzondering wellicht van de SGP) zo'n slappe houding ten aanzien van de islam in blijven nemen en er dus geen ander alternatief overblijft.
Op bovenstaande kaart is te zien dat Griekenland niet alleen financieel, maar ook ideologisch van de rest van de Europese Unie afgesneden dreigt te raken. Ten noorden van Griekenland heeft de islam immers al een stevige voet aan de grond in Europa.
Piraterij komt ook nog steeds voor. Denk bijvoorbeeld aan Somalië. En moet je eens raden welke godsdienst ze daar aanhangen.
schaapje schreef:want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.
Ef.6:12
Mortlach schreef:Veel christelijke kiezers. Over hoeveel heb je het nu precies, want dit is gewoon wat gefiets in de leegte.
Mortlach schreef:Pedofilie komt voor in Europa, en raad eens welke godsdienst we hier (over het algemeen) aanhangen. Maar je krijgt pluspunten voor het allerbizarste argument dat ik in tijden hebt gehoord hoor...
Spons schreef:we kunnen natuurlijk altijd nog weer de kruistochten van vroeger op pakken, al moordend en plunderend te werk gaan, een gif gas bom hier, onderweg nog wat vrouwen verkrachten, en kinderen misbruiken want of we dat nu hier doen vanuit het Christelijk geloof of daar dat maakt toch niet meer uit of wel.....
Spons schreef:En ooit gehoord van het woord democratie ? het volk beslist... dat is wat er gebeurt nu in Egypte !
Spons schreef:En tegen vervolging met geweld ben ik absoluut maar als er democratisch is gekozen dan heb je er bij neer te leggen
JHM schreef:Ik wil enkel zeggen dat angst een slechte raadgever is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten