schelpje3 schreef:Maakt niet uit, die lui moet je opsluiten, wat mij betreft VOORGOED.
Ik zie geen enkele verzachtende omstandigheid voor dergelijke lui.
Wie weerloze dieren martelt, doet dit ook gerust met mensen.
Klopt ja, mijn vroegere buurman verdronk muizen en schoot altijd katten af, want hij had duiven en een keer mishandelde hij een geit of zo die ie zelf probeerde te slachten. Echt een fijn idee als je kattenliefhebber bent en vegetarisch. De dierenbescherming wilde niet komen, want het moest op heterdaad en het beest was al dood. Die zus van 'm kwam bij me langs om het te zeggen. Ik was echt weken in een shock. Het was verder een heel aardig mannetje, ben nog bij 'm op visite geweest, pas daarna hoorde ik dat ie ook jaren in de bak had gezeten, omdat ie iemand had vermoord. Lekker idee weer. Ik hoop dat ie nog bekeerd is, ik bad altijd voor 'm. Had altijd van die rare figuren naast m'n studentenwoning. Daarvoor een man, dan hoorde je die hond naast ons janken en rondrennen door de kamer, was ie 'm in elkaar aan het slaan, hoorde ik van een medebewoner. Eerst deed ie dat bij z'n vrouw, maar die was 'm gepeerd. Aan die man had ik echt een hekel, vond het zo zielig voor die hond dat ik voor 'm ging bidden, was beslist niet uit naastenliefde. Lachen, later kwam ik nog een keer op visite en die jongen die m'n kamer had overgenomen had die man tot de Heer geleid. Was de hond in ieder geval weer blij.