Ik ben ook zo blij dat ik weer naar kantoor mag. Ik ga echt bijna zingend de deur uit. Heerlijk!
Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:Wij ook (al zijn ze voor de buitendienst wat soepeler geweest).
Ik vind t heerlijk, heb het echt gemist!
Grappig, oud en nieuw is voor mij juist de mooiste avond van het jaar.
Verbazend om te zien hoe verschillend daar over wordt gedacht.
Mijn vrouw is gek op kerst, daar geneit ze echt van, terwijl ik die dagen het liefst zou overslaan.
Blijkbaar ben ik een avondmens
Ik lig sowieso ook door de weeks regelmatig pas tegen 2u in bed.
Maar ik slaap dan ook zelden vaker dan 4 uur per nacht.
Hoeveel uur slaap jij dan wel niet gemiddeld?
ajl schreef:Niet om het een of ander, maar de tijd vanaf ongeveer 18.00 uur met eten en douchen heb je toch ook voor jezelf? Daarnaast beschouw ik ' werk' ook als tijd voor mijzelf. Als alleen die tijd geldt dat je daadwerkelijk geen enkele verplichting meer hebt, heb ik heel weinig vrije tijd. Gisteren stond ik ook tot 21.30 uur de was weg te vouwen en te strijken en daarna ben ik gaan slapen.
StillAwake schreef:Dat klopt, de eerste paar dagen thuis ben je helemaal versleten.
Meestal zat ik van die acht walweken er 6 op kantoor, want dat is stukken minder intensief.
Overigens kun je de vrije tijd aan boord ook niet naar wens invullen: heel veel is er niet te doen daar...
Ajl schreef:Ik begrijp heel goed dat ' tijd voor jezelf' iets anders is dan je werk. Toch vind ik dat ook tijd voor mijzelf. Het werk is van mij; mijn collega's, mijn expertise en daar ben ik geen ' mama's of ' vrouw van'. Thuis loopt het gewoon altijd door. Mijn oudste gaat gelijk met mij naar bed en de jongste twee stuiteren rond 6.00 uur ook vrolijk rond. Op een paar uurtjes sporten na is er thuis weinig tot geen ajl tijd.
ajl schreef:Theoretisch klinkt dat prima. De praktijk is weerbarstig er. Mijn man heeft dynamisch werk en daar is geen peil op te trekken. Hij kan om 5 .00 uur de deur uitlopen en 20 uur later weer binnenstappen. Daarnaast gaan de kinderen later naar bed, hebben sport, muziek en huiswerk wat regelmatig hulp en begeleiding vraagt.
Wat ook meespeelt is dat ik merk dat de kinderen de gezelligheid thuis toch ook erg waarderen; samen een kopje thee, samen een spelletje, even kletsen etc. Al deze factoren maken dat ik in de verloren uurtjes sport of wandel met een vriendin, maar weinig avonden weg ben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast