Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Coelenhage

Uitgaan

Berichtdoor Coelenhage » 17 dec 2004 21:15

Wat vindt jij van uitgaan?

Q-Pounder
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Q-Pounder » 17 dec 2004 21:25

Hangt ervan af met welke instelling je er naar toe gaat. Als je gewoon lol wilt hebben met vrienden en een paar biertjes drink heb ik er geen bezwaar tegen. Als je er naar toe gaat om je te bezatten en iemand te 'scoren' dan vind ik het niet goed.
Hier in Eindhoven heb ik 2 mogelijkheden, een straat vol met cafe's en Pitstop (kilik). Zelf ga ik liever naar de cafe's als naar de bar. Ik hou meer van druktes terwijl het in pitstop niet echt megadruk is. Toch is pitstop een zegen voor Eindhoven (de 40 dagen voor alle jeugdigen werd oa hier gehouden, net zoals Youth Alpha enzovoorts). [/url]
Vanaf de maan zijn twee dingen te zien; de Chinese muur en mijn Ego.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 18 dec 2004 01:02

Tja wat zal ik er over zeggen? Ik vind dat met een groepje mensen ergens gaan drinken echt geen kwaad kan (in mijn ogen dan) mits je je wel gewoon gedraagt enzo zeg maar.

In een discotheek ofzo zal je mij iig niet vinden, hetzelfde geldt voor de meeste concerten etc.; ik kan dit gewoon niet voor mezelf (naar God toe) verantwoorden. Ik denk dat dit voor iedereen anders ligt.

Ik zelf denk vaak aan de gelijkenis van de wijze en de dwaze maagden die moesten zorgen dat alles gereed zou zijn als hun meester hen kwam halen.
Op het moment dat ik in een disco of wat dan ook rondloopt ben ik niet klaar om God te ontvangen zeg maar. En dat is wel iets waar ik in mn leven aan probeer te denken; wees wakende; ik denk niet dat God echt gelukkig is als Hij je uit een disco of weet ik veel waar moet plukken...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 18 dec 2004 01:38

Een jaar of wat geleden ging ik zeer veel uit. Soms op donderdag, vrijdag en zaterdagavond. Ik kwam voornamelijk in Duistere Hardrock cafe's en bij optredens van dubieuze metal en punk bands. Toen had ik daar geen enkele moeite mee, maar nu wel. Wat Johanne al zei geld ook voor mij, op die plekken zou ik God niet kunnen ontmoeten.

Tegenwoordig drink ik nog wel eens een paar biertjes met vrienden, maar de manier waarop is volkomen veranderd. Af en toe ga ik naar een christelijke soos en soms naar een optreden van een onbekend bandje.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

caprice

Berichtdoor caprice » 18 dec 2004 06:48

Je moet jezelf altijd deze vraag stellen:

'Kan ik hier God ontmoeten?'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 dec 2004 10:41

inderdaad: zou je Jezus meenemen naar deze plek?
Ik ben al twee keer met wat refowebbers in de kroeg beland, haha. Dan zaten we er ook grapjes over te maken: ohoooo je gaat nu op de foto in de kroeg...

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 18 dec 2004 12:42

Ik hou niet van uitgaan, maar dat zal wel komen omdat ik geen alcohol drink en niet rook. Daarom erger ik me nogal aan de rest van de mensen in een kroeg of disco.

In plaats daarvan ga ik regelmatig naar (kleine) concerten. En om even door te gaan op de strekking van de vorige reacties: ik weet zeker dat Jezus daar van harte welkom is, al weet ik niet of ik hem zou herkennen. ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2004 12:50

Lalage schreef:inderdaad: zou je Jezus meenemen naar deze plek?
Ik ben al twee keer met wat refowebbers in de kroeg beland, haha. Dan zaten we er ook grapjes over te maken: ohoooo je gaat nu op de foto in de kroeg...

Helemaal met je eens. Het ligt er maar aan waar je heengaat. Ik heb een hekel aan pubs en disco's waar zo'n versier-sfeertje hangt... waar iedereen zichzelf in de etalage zet... en waar mensen uitgaan om "te scoren"

Aan de andere kant heb je ook gezellige kroegen waar je lekker wat kan drinken met vrienden en gezellig doen... en ff lekker dansen als je dat wil... ik denk dat dat totaal geen probleem is, waarom zou je Jezus daar niet kunnen ontmoeten als je er met goede intenties zitten. De kroeg is zelfs een plek waar je over Jezus kan vertellen, ik heb in de kroeg af en toe best serieuze gesprekken over het geloof.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

uitgaan??

Berichtdoor suus_ » 18 dec 2004 14:49

zou je met jezus er naar toe kunnen gaan??

zelf kom ik wel eens in nijkerk. opzich niets verkeerd mee. allemaal refo's (beter kun je het toch niet treffen).
:(
maar raak je ingesprek met een van de medewerkers dan moeten zij tot 3 uur s'nachts doorwerken om alles weer netjes te krijgen. en God gebied zondagsrust!! werk jij hier aan mee?

je zult zeggen: maar ik ga netjes om 11 uur naar huis! maar toch moeten ze om jou of andere refolui op zondag werken.

zijn wij echt zo refo? willen we ook echt naar Gods geboden leven??

zou jezus willen dat je daar echt naar toe gaat !? :oops:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 dec 2004 15:59

Vraag het Hem...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 18 dec 2004 16:12

Ik vind uitgaan niet zo'n probleem het ligt eraan waar je naartoe gaat. Je moet je wel uiteindelijk voor God verantwoorden. Dat is het belangrijkste om aan te denken.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Aragorn

Re: uitgaan??

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2004 16:25

suus_ schreef:zou je met jezus er naar toe kunnen gaan??

zelf kom ik wel eens in nijkerk. opzich niets verkeerd mee. allemaal refo's (beter kun je het toch niet treffen).

Hehe, niet? :D

Ontopic: Ik vind uitgaan wel leuk, en borrelen roelt sowieso. :0~ :) Verder kan ik me volledig aansluiten bij Marnix.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: uitgaan??

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2004 18:42

suus_ schreef:zou je met jezus er naar toe kunnen gaan??

:(
maar raak je ingesprek met een van de medewerkers dan moeten zij tot 3 uur s'nachts doorwerken om alles weer netjes te krijgen. en God gebied zondagsrust!! werk jij hier aan mee?

je zult zeggen: maar ik ga netjes om 11 uur naar huis! maar toch moeten ze om jou of andere refolui op zondag werken.

zijn wij echt zo refo? willen we ook echt naar Gods geboden leven??

zou jezus willen dat je daar echt naar toe gaat !? :oops:

Hehe.... tja werken die dan ook voor een christelijke baas? Zo niet, dan moet je niet op zaterdag gaan werken als je het een probleem vindt. Overigens vind ik het nogal gezeur.... Jezus gebied zondagsrust.... maar wil dat zeggen dat je om 1 minuut voor 12 een biertje kan bestellen en dan niet zondigt en als je het een minuut later doet wel zondigt? Het is net als met verjaardagen... dan is het bijna 12 uur en zeggen ze: Je bent zo jarig.... Wat een onzin... ik ben jarig als ik 's ochtends wakker word... de dag begint als je je ogen open doet en eindigt als je ze weer dicht doet :)

Ik vind dat gedoe met 12 uur blablabla onzinnig. Dat zou namelijk betekenen dat als ik zondagavond bij vrienden ben geweest en om 12 uur langs de stad fiets, ik weer vrolijk de kroeg in kan.... voor mij is het zondag als ik wakker word... totdat ik weer slaap. Ik zit op zaterdagavond wel eens tot een uur of 1 in de kroeg... hoewel ik niet vaak meer naar de kroeg ga de laatste tijd... maar met er tot 1 uur zitten heb ik geen moeite...

En ik zou er best met Hem naar toe kunnen gaan... Tenzij ik om 1 voor 12 een biertje bestel en tegen Hem zou zeggen: Doe ik nu even want over 1 minuut mag het niet meer. Dan zou ik Hem niet mee durven nemen.

Als mensen niet geloven houden ze zich helaas niet aan de zondagsrust dus dat ze nog moeten opruimen daarna, dat is hun keuze, die kan ik jammer genoeg niet veranderen.... Als je christelijk bent weet je dit als je achter de bar gaat werken... en als je een christelijke baas hebt kan die de kroeg natuurlijk opzaterdagavond bijtijds sluiten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Q-Pounder
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Q-Pounder » 19 dec 2004 21:40

Ik ben het volledig me je eens.

Overigens zou ik toe willen voegen dat God zoals ik hem zie onder andere van muziek houd, en ook van dansen en plezier. Dat kan allemaal op een dansclubje, of lekker thuis. Maar ik denk dat God het niet erg vind als we uitgaan, behalve als we overmatig bier drinken en voor de sex gaan.
Over de tijden is m'n mening eenvoudig, zolang dat je het op kan brengen om met een juiste houding in de kerk zit maakt het mij niet zoveel uit. Met een juiste houding bedoel ik dus niet helemaal schor en met de ogen half dicht.
Vanaf de maan zijn twee dingen te zien; de Chinese muur en mijn Ego.

André

Re: Uitgaan

Berichtdoor André » 19 dec 2004 22:27

Coelenhage schreef:Wat vindt jij van uitgaan?

Dure hobby 8)

Terug naar “Archief”