Jas schreef:Alle dingen zijn uit God. Jij veronderstelt ten onrechte dat het om een praktische mededeling gaat. Als het geen nut had, zou het niet in de Bijbel staan.
Hoe denken jullie hierover?
Klaas
Moderator: Moderafo's
Jas schreef:Alle dingen zijn uit God. Jij veronderstelt ten onrechte dat het om een praktische mededeling gaat. Als het geen nut had, zou het niet in de Bijbel staan.
Klaas schreef:In de discussie over de vraag of alle mensen behouden worden komen allerlei zaken voorbij. Zo kwam het gesprek onlangs op teksten als 1 Tim 4:13 "Breng den reismantel mede, dien ik te Troas bij Karpus gelaten heb, als gij komt, en de boeken, inzonderheid de perkamenten." Ik stelde dat het hier om een praktishe mededeling van Paulus gaat. Jas stelde daarentegen:Jas schreef:Alle dingen zijn uit God. Jij veronderstelt ten onrechte dat het om een praktische mededeling gaat. Als het geen nut had, zou het niet in de Bijbel staan.
Klaas
Voor die jas kan ik zo snel niets bedenken, maar dat van Trofimus vind ik juist inspirerend: hoe gaan mensen à la Jan Zijlstra daarmee om, die beweren dat Jezus iedereen direct wil genezen? Misschien wat vergezocht, maar zo heb ik die tekst eigenlijk wel opgevat.Marnix schreef:Denk ook bijvoorbeeld aan:
Erastus is in Corinthe gebleven en ik heb Trofimus ziek in Milete achtergelaten.
Welke diepere leerzame betekenis schuilt hier achter?
Klaas schreef:
In de discussie over de vraag of alle mensen behouden worden komen allerlei zaken voorbij. Zo kwam het gesprek onlangs op teksten als 1 Tim 4:13 "Breng den reismantel mede, dien ik te Troas bij Karpus gelaten heb, als gij komt, en de boeken, inzonderheid de perkamenten." Ik stelde dat het hier om een praktishe mededeling van Paulus gaat. Jas stelde daarentegen:
Jas schreef:
Alle dingen zijn uit God. Jij veronderstelt ten onrechte dat het om een praktische mededeling gaat. Als het geen nut had, zou het niet in de Bijbel staan.
Klaas
Hehe... de 10e die voor stemt. Tenzij iemand natuurlijk met goede argumenten komt waarom het een zinvolle mededeling zou zijn...
jas schreef:Als ik bedenk dat er staat "Al de Schrift is van God ingegeven" (2 Tim.3:16) dan vraag ik me toch af waarom God dan een eigenlijk voor ons onzinnige mededeling in de canon laat opnemen. Ik ben er van overtuigd dat Gods bedoeling met de Schrift is, ons in alles wat daar staat ons de weg der zaligheid te leren. Ook met teksten die op het eerste oog slechts een mededelend karakter lijken te hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten