Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Lalage schreef:oohooo wat zondig zeg, kaartjes verkopen in de bioscoop...
Ja.
En in die tijd (jaren '30, als ik het goed heb) zeker.
En hoe zit het dan met de zwakheid van het vlees Josh? Als ik dat cursieve stukje zo lees, dan denk ik (zeker met de volgende alinea erbij) dat iedereen dan dus niet meer terug zou kunnen. Van jezelf doe je zonden en wijs je de Heilige Geest af. Door God wordt dit verandert. Tegelijkertijd wil ik niet zeggen dat iedereen maar kan doen wat hij wil. Het is ook een kwestie van God om sterkte willen vragen om de zonde te bestrijden.Josh schreef:De Heilige Geest is de Wil en Macht van God die gegeven kan worden. En die Wil en Macht ontvangen is geweldig tof. Zowel het ontvangen als de mogelijkheden die God biedt om je ter ere van Hem en je naasten in te zetten.
Als je ondanks dat het ontvangen en inzetten enorm tof is, de Geest afwijst -dus Gods Wil en Macht in je leven in zonde tegenwerkt- dan wijs je God op zo'n wijze af, dat je niet meer te redden bent.
Terugkomen via Jezus middels vragen om vergeving zou zelfs Jezus tweemaal kruizigen betekenen volgens de Bijbel.... Zo erg is het dus als je je tegen de Geest van God keert!
En die zonde kan je niet vergeven worden en word je niet vergeven dus volgens Gods Woord.
Josh
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten