Hoe zijn de machten verdeelt op deze aarde?
Kan God alles doen wat hij wil hier op aarde?
Gaat er iets buiten Zijn wil om?
zomaar ff wat vragen die bij me op kwamen.
Ik heb vlink in de bijbel gespit, om te kijken hoe de machten nou verdeeld zijn op deze aarde. Welke macht God heeft en welke de duivel.
Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat de duivel de grootste macht heeft hier op aarde. Hij is de machthebber die de aarde bezit, en de meeste mensen bezit. Alleen de mensen die in Jezus Christus zijn hebben samen met hem de duivel overwonnen door te sterven, en in een nieuw leven op te staan. God de Vader wil door ons de duivel overwinnen op deze aarde. God geeft ons door Jezus Christus de macht hier op aarde beetje bij beetje terug. Hij wil door ons, in Jezus Christus de wereld overwinnen. (en zal ook overwinnen). Wat wij moeten doen is leven als Jezus, en zoveel mogelijk mensen hier op aarde oproepen om ook bij onze Werkergever te komen werken! (in Zijn dienst).
(johannus 8:44) Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.
45 Maar Mij, omdat Ik u de waarheid zeg, gelooft gij niet.
snap je nu waarom er zoveel zooi op de aarde is?
(Joh. 12:31)Nu is het oordeel dezer wereld; nu zal de overste dezer wereld buiten geworpen worden.
de duivel deoverste van deze wereld?
(Mattheus 9De scharen nu [dat] ziende, hebben zich verwonderd, en God verheerlijkt, die zodanige macht den mensen gegeven had.
(Mattheus 28:18) En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
Jezus had alle macht op aarde. Dus door Jezus hebben wij ook alle macht op aarde.
(Lukas 9:1) En Zijn twaalf discipelen samengeroepen hebbende, gaf Hij hun kracht en macht over al de duivelen, en om ziekten te genezen.
We kunnen van God zelfs de kracht over alle duivelen krijgen hier op aarde.
(Handelingen 26:18) Om hun ogen te openen, en [hen] te bekeren van de duisternis tot het licht, en [van] de macht des satans tot God; opdat zij vergeving der zonden ontvangen, en een erfdeel onder de geheiligden, door het geloof in Mij
Als God ons bekeert van het duisternis naar het licht. Heeft de duivel niet meer de macht over ons..
(efeze 1)19 En welke de uitnemende grootheid Zijner kracht57) zij aan ons, die geloven, naar de werking der sterkte Zijner macht,
20 Die Hij gewrocht58) heeft in Christus, als Hij Hem uit de doden heeft opgewekt; en heeft Hem gezet tot Zijn59) rechter hand in den hemel;
21 Verre boven60) alle overheid, en macht, en kracht, en heerschappij, en allen naam,61) die genaamd wordt, niet alleen in deze wereld, maar ook in de toekomende;62)
Ik vermag alle dingen door Jezus Christus die mij kracht geeft zegt paulus.. Kunnen wij de duivel hier op aarde verslaan?
nou ik hoor et wel wat jullie er van vinden.