Ik zei:
Lief Weermannetje,
de zevende dag, wat jammer dat christelijk Nederland (en niet alleen Nederland) er zonodig de eerste dag van gemaakt heeft. Als je echt consequent bent, moet je het goed doen. Anders vind ik het uitermate hypocriet.
Weermannetje:
Dat komt door de opstanding van Christus.
Spirit:
god zegt ons dat het verstandig is om zo af en toe de tijd te nemen voor onszelf en voor hem. binnen de 6daagse werkweek van toen met dagen van zeker 12 uur werken was het beter als je daar een hele dag voor nam.
Als ik op maandagavond een stuk bijbelstudie doe (wat ik te weinig doe) en op zaterdag lekker uitrust kan ik denk ik op zondag best voetballen, wat ik nooit doe, want ik moet dan meestal werken
misschien werkt dit beter
Weermannetje:
Lees even de tien geboden...
Soms krijg ik dezelfde neigingen als Aragorn:
Spirit:
goed, heel leuk en aardig die 10 geboden, maar vervolgens zegt jezus dus dat de mens er niet voor de sabbat is, maar de sabbat voor de mens, en wat weegt er dan zwaarder? voor mij jezus, maar voor jou misschien niet en we zijn weer terug bij het onderwerp van 1 of meerdere leren
en op het moment dat ik dingen blijf herhalen betekent dat dat ik geen of dom antwoord heb gehad, dus trek dat vooral jezelf aan