Jezus roept ons in de bijbel op om te zorgen voor mensen die het niet zo goed hebben als wij: Al wat je gedaan hebt aan de minste van mijn broeders, hebt gij aan Mij gedaan.
Hoe geef jij daar invulling aan?
Moderator: Moderafo's
joris schreef:tienden geven aan goeie doelen> Het liefst aan doelen van waar ik precies weet waar het geld blijft. In mijn geval de zendelingen die door onze gemeente zijn uitgezonden. HEt plaatselijke evangelisatiewerk onder jongeren en op de scholen.
Geld geven aan het leger des heils. Verder ook gewoon praktische hulp door iemand eens bij te staan bij de kassa als hij/zij net niet genoeg geld bij zich heeft, iemand de bowlingbaan kaddo geven terwijl anderen zelf moeten betalen. enz.
meschianza schreef:En een praatje maken met de straatkrant verkopers. Maar vaak is dat uit een soort medelijden, niet dat die lui me echt interesseren...
bloempie19 schreef:Ik adopteer financieel een Indisch meisje. Verder ben ik oproepkracht bij het Leger des Heils.
Uitzending 24 feb 21:55 Ned. 1
Wouter Bos over ideologie, bezuinigingen en integratie
‘Golden wonderboy’ en de kunst van het oppositievoeren
Wouter Bos, fractievoorzitter van de PvdA, is te gast in Het Elfde Uur om te praten over de noodzaak van een nieuwe bezuinigingsronde, de ideologische leegte van links en de mislukte integratie.
Het is een tijdje stil geweest rond de ‘golden wonderboy’ van de PvdA. Wouter Bos kon behaaglijk achterover leunen, want de PvdA scoorde onverminderd meer dan veertig zetels in de peilingen. Bos wierp zich op als de ‘laatste leider’ die de PvdA bij elkaar kon houden.
Toch kan Bos nog wel eens gelijk krijgen met zijn gematigde middenkoers. Want het zijn de rechtse thema’s als veiligheid, integratie en grenzen dicht die sinds Fortuyn de agenda dicteren.
Lukt het Bos om zijn linkervleugel binnenboord te houden? Of verliest hij die aan SP en GroenLinks? En wat vindt hij van de plannen van Van Aartsen?
© Evangelische Omroep
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 28 gasten