Geliefde broeders/zusters
Heb net een oorlog film gezien. de film heet "enemy at the Gates". Het gaat om het begin van de film. Daar wordt laten zien dat de russen verliezen lijd, en dat iedereen verplicht is om te blijven aanvallen. Het is een plicht. Anders worden ze door hun eigen broeders doodgeschoten. Het is altijd de dood. Is het een plicht? Of zou het voor de russen vertrouwen zijn. vertrouwen in de overwinning. In de film is het vooral angst.
Ik zat zo over mij geloof te denken. Is mijn geloof een plicht. Is het een plicht om over bepaalde dingen te denken? Ik zei wel dat ik niet in een hokje wilde (één van de vorige discussies), maar ook ik stroom mee in een bepaalde richting. Of is mijn geloof een vertrouwen. Een vertrouwen in God. een vertrouwen dat God mij stuurt naar het goede. Of is het angst. Angst dat ik God kwijtraakt, dat ik mijn verplichtingen los laat, dat mijn vertrouwen kwijt raakt. Ik weet wel dat er in de bijbel staat "vrees niet" maar is dat wel zo?
Bij mij was het angst, heb mogen ontdekken datik mag vertrouwen. Waarom geloof jij? is het een plicht. een plicht voor je omgeving? Is het een angst voor onze God of vertrouw je Hem voor 100%?
Wees oprecht. Je mag reageren, maar hoeft niet, als je er maar over denkt. praat met God erover, Hij zal luisteren en je antwoorden op Zijn wijze.
Sorry, maar moest dit ff kwijt. bedankt voor het luisteren.
Martin