toekomst!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juliagirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

toekomst!

Berichtdoor juliagirl » 17 sep 2003 19:42

Stel, je doet een opleiding die je leuk vindt, je zit lekker in je vel en hebt veel goede sociale contacten en alles gaat gewoon goed. En toch heb je het gevoel dat je iets wil DOEN met je leven! Je hebt idealen, je wilt van alles doen, maar je bent bang dat andere mensen dat niet zullen begrijpen. Ze zeggen dat je tevreden moet zijn met wat je hebt en dat die toekomstdromen toch niet te verwezelijken zijn.
Leg je je daarbij neer, of ga je toch proberen om die dromen te verwezelijken?
Mag dat ook vanuit Bijbels oogpunt? Want in het leven draait het er
uiteindelijk om dat je Jezus Christus moet leren kennen als je persoonlijke Zaligmaker. En je leven daait niet om wat je wilt worden.
Hoe ga je hiermee om?
'Ik vermag alle dingen, in Christus die mij kracht geeft!' Fil. 4 vs. 13

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 sep 2003 21:48

Het leven draait erom dat je Jezus in alles volgt; dat is wat anders dan alleen leren kennen (want dan kun je daarna in je luie stoel gaan zitten). Maar dat bedoel je misschien ook :mrgreen:
Ik vraag het me ook af. Ik kan gewoon mijn studie afmaken en een burgerlijk leventje gaan leiden, maar ik heb toch het gevoel dat ik dan niet Gods wil doe. Maar wat moet ik dan wel? God verbiedt enerzijds het burgerlijke leven niet, maar anderzijds: is er niet meer dan dit? Ik wil graag veel doen voor God, maar de grote vraag blijft: HOE?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 18 sep 2003 14:25

volgens mij moet je dit niet zo zien, je moet ook je normale werk doen, God zegt in de Bijbel dat iedereen de talenten moet gebruiken die hij heeft gekregen. dus je moet ook in ieder geval na je studie gaan werken. en natuurlijk komen daar alle andere dingen bij, dat je de zondag als Gods dag houdt, en dat je uit de Bijbel leest, en dat je bid en dankt voor het eten enz.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 sep 2003 15:24

Tirreg schreef:volgens mij moet je dit niet zo zien, je moet ook je normale werk doen, God zegt in de Bijbel dat iedereen de talenten moet gebruiken die hij heeft gekregen. dus je moet ook in ieder geval na je studie gaan werken. en natuurlijk komen daar alle andere dingen bij, dat je de zondag als Gods dag houdt, en dat je uit de Bijbel leest, en dat je bid en dankt voor het eten enz.

Je begrijpt het volgens mij niet helemaal, maar dat geeft op zich niet :D
Bidden en danken etc. is vanzelfsprekend, maar je hebt gewoon het idee dat je je roeping misloopt als je een negen-tot-vijf-baan krijgt en je hele leven niet meer voor God doet dan alleen zondags in de kerk zitten.

Goodbye.

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 18 sep 2003 15:35

maar als je niet een speciale roeping hebt voor predikant of ouderling of diaken dan heb je dat gewoon niet. als je een 8-5 baan hebt kun je tijdens je werk ook gewoon je zo opstellen zoals God dat wil. en verder dat je je altijd moet gedragen volgens de Bijbelse normen en waarden.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 sep 2003 15:51

Tirreg schreef:maar als je niet een speciale roeping hebt voor predikant of ouderling of diaken dan heb je dat gewoon niet. als je een 8-5 baan hebt kun je tijdens je werk ook gewoon je zo opstellen zoals God dat wil. en verder dat je je altijd moet gedragen volgens de Bijbelse normen en waarden.

Helaas, je begrijpt me nog steeds niet :(
ik geloof niet zo in speciale roepingen en zeker niet in een al te strenge schematisering van de ambten.

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 sep 2003 22:37

juliagirl, hou elke dag stille tijd (als je dat nog niet doet), waarin je
bidt
bijbel leest
bidt
en dan ook stil bent bij het bidden
God zal misschien in de stilte spreken of misschien op een andere manier dingen op je weg brengen. Als jij ernaar verlangt om Zijn wil te doen en je vraagt Hem wat je voor Hem kunt doen en je verwacht ook echt antwoord, dan zul je het krijgen!

juliagirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor juliagirl » 19 sep 2003 18:11

dank je, Lalage, ik zal het zeker proberen! Alleen stille tijd houden is
wel erg moeilijk. Vaak houd ik het maar een paar weken vol en dan zakt het weer weg...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 sep 2003 18:28

juliagirl schreef:dank je, Lalage, ik zal het zeker proberen! Alleen stille tijd houden is
wel erg moeilijk. Vaak houd ik het maar een paar weken vol en dan zakt het weer weg...

ja dat vind ik ook lastig. Het helpt wel om een vaste plek en tijd te hebben.

juliagirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor juliagirl » 20 sep 2003 11:21

Ik vind het fijner om met iemand te praten over wat je gelezen heb zodat
je met elkaar dingen gaat zien. Je denkt dan ook intensiever na over de bijbel. Als ik alleen in mn bijbel lees, lees ik vaak over dingen heen en dringt het niet echt tot mij door wat er staat. De ander ziet soms dingen
die jij niet ziet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 sep 2003 14:01

juliagirl schreef:Ik vind het fijner om met iemand te praten over wat je gelezen heb zodat
je met elkaar dingen gaat zien. Je denkt dan ook intensiever na over de bijbel. Als ik alleen in mn bijbel lees, lees ik vaak over dingen heen en dringt het niet echt tot mij door wat er staat. De ander ziet soms dingen
die jij niet ziet.

Dat is helemaal waar. Daarom zit ik ook bij een christelijke studentenvereniging en lees ik soms samen met Borkdude. En de kerk moeten we ook niet vergeten ;)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 18:38

Je begrijpt het volgens mij niet helemaal, maar dat geeft op zich niet
Bidden en danken etc. is vanzelfsprekend, maar je hebt gewoon het idee dat je je roeping misloopt als je een negen-tot-vijf-baan krijgt en je hele leven niet meer voor God doet dan alleen zondags in de kerk zitten.
dat gevoel bekruipt mij ook steeds vaker de laatste tijd.

lorit

Berichtdoor lorit » 03 okt 2003 22:31

Over dat vervelende gevoel bij een 9-5 baan kan ik wel iets zeggen. Op zich herken ik het wel. Bij mij is het vooral een gevoel va"n: Is dit nu alles? Met name als je dan leest over die christenen die allerlei geweldige dingen doen, voel ik mij zo gewoontjes.
Misschien kan het helpen om iets in jouw kerk te gaan betekenen. Helpen bij het brengen van het evangelie aan asielzoekers, zondagschool leiden, helpen bij een Vakantie Bijbel Week of wat dan ook.
Weet trouwens dat ieder mens voor God een eigen taak heeft. Dat kan ook zijn op je werk onder je collega's.
Leg dit ook aan God voor. Wie weet, heeft Hij voor jou nog een heel bijzondere taak weggelegd.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 okt 2003 12:09

Ik denk dat je het best kunt afwachten . Want wat God wil met je leven zal hij je ook geven. Ik bedoel niet lijdzaam afwachten. Lees je bijbel, bid veel en dagelijks en leg God je vragen voor. Kijk verder goed om je heen. Je beschrijft niet wat je idealen zijn. Maar ook vrijwillegerswerk is een mooi iets.
het beste ermee

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 05 okt 2003 15:43

Ik ben er van overtuigt dat we God in de toekomst moeten volgen, maar we moeten daar zeker wel nuchter in zijn.
Op zijn tijd, stille tijd houden is zeker niet slecht, en zondags naar de kerk gaan enzo.
Maar we moeten niet lijdzaam gaan zitten afwachten, maar de kansen grijpen om ons zelf te ontwikkelen, met andere woorden de talenten die je hebt gekregen, leren gebruiken.

Verder lijkt het mij belangerijk om bij de dag te leven en met de beide benen op de grond te blijven staan.
Wij kunnen niet in de toekomst kijken, dat kan alleen God en daarom moeten we ons aan Hem vast houden, als we de toekomst aan Hem overlaten komt het goed.
Dat weet ik zeker.

Terug naar “Archief”