Windows 10 ervaringen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2016 20:22

Zijn er meer die Windows 10 hebben?
Ik ben op 5 mei jl. overgegaan van Windows 7 naar Windows 10. Na een klein probleem in het begin heb ik nu geen problemen meer. Het werkt prima. Ik vind het wel mooi, zo'n nieuwe lay-out.

Mijnenveger, het spel wat ik vaak in Windows 7 speelde, kom ik niet meer tegen. Dat is een nadeel en een voordeel. Nadeel dat ik het niet meer kan spelen. Voordeel dat er niet meer zoveel tijd aan op gaat. Dat is eigenlijk het meest nadrukkelijk voelbare verschil voor mij.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2016 08:07

Misschien is het na 10 jaar mijnen vegen ook wel een keer tijd voor een nieuwe uitdaging? ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 19 mei 2016 13:57

Dat spelletje is ook online wel te spelen, hoor. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor benefietdiner » 19 mei 2016 14:28

Boekenlezer schreef:Zijn er meer die Windows 10 hebben?
Ik ben op 5 mei jl. overgegaan van Windows 7 naar Windows 10. Na een klein probleem in het begin heb ik nu geen problemen meer. Het werkt prima. Ik vind het wel mooi, zo'n nieuwe lay-out.

Mijnenveger, het spel wat ik vaak in Windows 7 speelde, kom ik niet meer tegen. Dat is een nadeel en een voordeel. Nadeel dat ik het niet meer kan spelen. Voordeel dat er niet meer zoveel tijd aan op gaat. Dat is eigenlijk het meest nadrukkelijk voelbare verschil voor mij.

http://spele.nl/mijnenveger

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor hans0166 » 19 mei 2016 21:01

je kan gewoon bijna alles spelen wat op W7 ook kon... evt in compabiliteits mode..

probleempje bij W10 is dat sommige drivers niet meer werken voor bepaalde toepassingen, terwijl W10 er zelf wel mee uit de voeten kan.
Bijvoorbeeld HD graphic 2000 werkt op W10, maar wordt niet ondersteund voor sommige programma's. Wil je die ( op meestal oudere machines) toch gebruiken zul je terug moeten naar W7 of W8( 8.1)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2016 08:02

Terug? Maar dat wil Microsoft natuurlijk helemaal niet. Windows 7-cd's zijn zo goed als nergens meer verkrijgbaar, dus zul je je moeten wenden tot de illegale downloads (met alle risico's/ongemakken van dien).

Zelf vind ik Windows 8 een gruwel, zowel visueel als qua gebruik. Ik heb geen Windows-telefoon noch een touch-scherm voor mijn computer, dus wat moet ik in vredesnaam met die vreselijke tegels? Ik denk niet dat ze dat met Win10 voldoende hebben opgelost en ben van plan zo lang mogelijk Windows7 te blijven gebruiken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor hans0166 » 20 mei 2016 14:46

Mortlach schreef:Terug? Maar dat wil Microsoft natuurlijk helemaal niet. Windows 7-cd's zijn zo goed als nergens meer verkrijgbaar, dus zul je je moeten wenden tot de illegale downloads (met alle risico's/ongemakken van dien).


nee hoor, je hebt helemaal geen cd's nodig. Als je de upgrade uitvoert word er een "windows old" map aangemaakt, en de eerste 30 dagen kun je zonder meer terug naar je vorige versie. ( volgens de windows installatie handleiding) Na 30 dagen wordt die map verwijderd.
zie ook http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... windows-81

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2016 16:48

Mortlach schreef:Zelf vind ik Windows 8 een gruwel, zowel visueel als qua gebruik. Ik heb geen Windows-telefoon noch een touch-scherm voor mijn computer, dus wat moet ik in vredesnaam met die vreselijke tegels? Ik denk niet dat ze dat met Win10 voldoende hebben opgelost en ben van plan zo lang mogelijk Windows7 te blijven gebruiken.

In Windows 8 schijnen die tegels inderdaad niet zo geweldig op muisgebruik afgestemd te zijn, maar ik heb begrepen dat dat in Windows 10 beter moet zijn. Ik erger me er in ieder geval niet aan. In dat opzicht ervaar ik Windows 10 als niet zo heel veel anders dan Windows 7. Rechts naast het menu wat uit Start verschijnt, wat je ook in Windows 7 hebt, zijn inderdaad tegels te vinden. Daar heb ik nog bijna niets mee gedaan.

Een verschil met Windows 7, is dat Windows 10 zo attent is om je erop te wijzen als je niet de nieuwste versie van Office gebruikt. Ik heb versie 2010, en ik kreeg zo'n melding. In Windows 7 gebeurde dat nooit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2016 18:36

Ik kreeg in Windows 7 zo vaak de oproep om te upgraden dat ik dat deed, in de hoop dat m'n laptop wat sneller zou worden. Dat had ik nooit moeten doen. Mijn internet haperde de hele tijd, er was niet mee te werken.

Mijn echtgenoot heeft er een aantal avonden aan besteed om het op te lossen. Uiteindelijk heeft hij Windows 7 er weer op gezet, met veel moeite.

Dus.... doe het niet!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2016 06:48

Lalage schreef:Ik kreeg in Windows 7 zo vaak de oproep om te upgraden dat ik dat deed, in de hoop dat m'n laptop wat sneller zou worden. Dat had ik nooit moeten doen. Mijn internet haperde de hele tijd, er was niet mee te werken.

Mijn echtgenoot heeft er een aantal avonden aan besteed om het op te lossen. Uiteindelijk heeft hij Windows 7 er weer op gezet, met veel moeite.

Dus.... doe het niet!


Als jouw oude laptop onder Windows 7 traag is, ligt dat waarschijnlijk aan je verouderde hardware en niet aan de software. Ik gebruik Windows 10 met veel plezier, zowel op mijn laptop als telefoon. Ik heb geen last van traagheid, verbindingsproblemen of wat dies meer zij.

Yoshi

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Yoshi » 05 jun 2016 10:25

Ik heb nog nooit een versie van Windows gebruikt met (veel) plezier, maar goed, oa door mijn werk ben ik ertoe veroordeeld.
Dat een Windows versie slecht loopt op een computer hoeft echt niet enkel aan de hardware te liggen. Windows die drivers niet update, vervangt voor verkeerde versies enz kan ook voorkomen. Conflicten tussen programma's kan ook erg vervelend zijn en zeer vertragend werken. Over het algemeen wordt een Windows PC gewoon vrij snel redelijk wat trager. In het verleden gooide ik gewoon elk jaar een compleet nieuwe install op de computer.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jun 2016 22:41

O ja, waar is Paint gebleven? :?
Ik dacht even een scherm naar het geheugen te kopiëren, en vervolgens naar Paint {plakken) plakken, om er zo een plaatje van de te maken dat ik opsla op de harde schijf. Paint, je weet wel, dat eenvoudige tekenprogramma van Windows. Maar nu realiseer ik me dat dat altijd in Windows 7 was, en dat ik nog maar moest zien of dat ook zo werkt in Windows 10. Ik heb Paint nog niet kunnen vinden. :(
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 18 jun 2016 07:09

Je zou zoiets tegenwoordig bijna beter met imgur doen. In de cloud enzo... :D
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor benefietdiner » 18 jun 2016 07:35

Boekenlezer schreef:O ja, waar is Paint gebleven? :?
Ik dacht even een scherm naar het geheugen te kopiëren, en vervolgens naar Paint {plakken) plakken, om er zo een plaatje van de te maken dat ik opsla op de harde schijf. Paint, je weet wel, dat eenvoudige tekenprogramma van Windows. Maar nu realiseer ik me dat dat altijd in Windows 7 was, en dat ik nog maar moest zien of dat ook zo werkt in Windows 10. Ik heb Paint nog niet kunnen vinden. :(

O, vreemd bij mij staat hij er gewoon.
En als je bij het vergrootglas links onderin je scherm klikt en vervolgens paint in typt krijg je het programmaatje. Hij is wel iets veranderd en iets uitgebreider naar mijn idee en in positieve zin.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jun 2016 09:06

benefietdiner schreef:O, vreemd bij mij staat hij er gewoon.
En als je bij het vergrootglas links onderin je scherm klikt en vervolgens paint in typt krijg je het programmaatje. Hij is wel iets veranderd en iets uitgebreider naar mijn idee en in positieve zin.

Het werkt bij mij ook. Bedankt! d:)b
Ik kon hem gisteren zo snel niet vinden bij 'Alle apps'. (Ja, zo heet dat tegenwoordig. Het is toch ook wat, hè! Eerder had je programma's, een gewoon Nederlands woord, en nu, onder invloed van de smartphone, apps. Weer zo'n oerlelijk anglicisme. Het gaat van kwaad tot erger met onze taal.) Maar nu wel. Hij staat in de map 'Accesoires'. Ik zocht gewoon bij de P.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten