Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 09 okt 2015 16:52

cornelia77 schreef:Dat is dus het probleem. In onze laptop kan maar één stekkertje. En de headsets met zo'n microfoon eraan, hebben twee stekkertjes.

Neem een USB variant. Die heeft 1 USB stekkertje voor audio in en out.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2015 10:27

Cornelia, dan moet je deze kopen:

http://tweakers.net/pricewatch/259456/c ... play!.html

USB-stickje met een aansluiting voor audio en voor de microfoon.

Of deze, via de audio-poort: https://azerty.nl/8-3047-405918/startec ... -naar.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor cornelia77 » 22 okt 2015 11:17

Yoshi schreef:Neem een USB variant. Die heeft 1 USB stekkertje voor audio in en out.


Dat hebben we inderdaad gedaan. Het lukt helaas nog niet op onze eigen laptop, misschien doordat we windows 10 hebben? Bij de oudere laptop van onze andere zoon werkt het wel. Dan maar zo...

Yoshi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2015 17:21

Het kan iets met drivers te maken hebben. Wellicht dat je op de site van de fabrikant van de hoofdtelefoon kan zoeken op drivers voor Windows 10.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor juffiejuf » 16 nov 2015 14:27

Wie kan mij helpen? Hier heb ik twee mailadressen van outlook/live.nl/hotmail.com
Deze lijken een nieuwe lay-out gekregen te hebben maar hierdoor is de nieuwe versie niet meer op m'n mobiel te zien. Zou graag de oude versie weer willen hebben maar weet niet of dat nog kan??

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2015 13:51

Geen idee. Kan je ze niet gewoon instellen op je mobiel zodat daar de mail binnenkomt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor DonWoozy » 26 mar 2016 08:06

juffiejuf schreef:Wie kan mij helpen? Hier heb ik twee mailadressen van outlook/live.nl/hotmail.com
Deze lijken een nieuwe lay-out gekregen te hebben maar hierdoor is de nieuwe versie niet meer op m'n mobiel te zien. Zou graag de oude versie weer willen hebben maar weet niet of dat nog kan??


Dat kan wel maar dan moet je eigenlijk weten welke versie dat was en dan kun je via Google zoeken naar het installatie bestand (.apk) voor de oudere versie. Als dit natuurlijk ligt aan de app die je gebruikt

Yoshi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 26 mar 2016 08:10

Toevallig heb ik gister net op mijn telefoon mijn hotmail account ingesteld. Gewoon gebruik maken van de mail app die standaard op elke smartphone zit. Erg eenvoudig en hij harkt de mail (indien verbonden met internet) automatisch binnen.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor DonWoozy » 26 mar 2016 08:33

Sinds kort gebruik ik CloudMagic als mail /calender app. Het voordeel van deze app is dat je in kunt stellen welke subfolders hij moet synchroniseren en of hij een melding moet geven van nieuwe mail in een subfolder.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Jess » 29 apr 2016 11:43

Wij hebben een Canon MP540 3 in 1 printer

eigenlijk heb ik nooit veel gemak van dat ding gehad. had natuurlijk terug moeten gaan naar de winkel, in de garantie periode.
Om de klip klap geeft hij aan dat de inkt op is. Alleen zwart wit printen wil hij niet. Nieuwe inkt erin dan is het na paar keer printen ook weer op.
De functie van inscannen en kopieren heeft ie 3 keer gedaan, vervolgens nooit meer.

Al gezocht op internet, misschien x iets opnieuw van de software programmeren ofzo?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 29 apr 2016 17:03

Jess schreef:Wij hebben een Canon MP540 3 in 1 printer

eigenlijk heb ik nooit veel gemak van dat ding gehad. had natuurlijk terug moeten gaan naar de winkel, in de garantie periode.
Om de klip klap geeft hij aan dat de inkt op is. Alleen zwart wit printen wil hij niet. Nieuwe inkt erin dan is het na paar keer printen ook weer op.

Ik heb hetzelfde probleem met een Canon (Pixma) MX300, wat inkt betreft dan.
Op het doosje van de cartridge staat dat je 300 keer kan printen, maar ik haal de 50 nog niet.
Je moet wel iedere week even een printje maken wanneer je die printer niet gebruikt, tijdje stil staat, want anders droogt je inkt op.

[/quote]De functie van inscannen en kopieren heeft ie 3 keer gedaan, vervolgens nooit meer.

Al gezocht op internet, misschien x iets opnieuw van de software programmeren ofzo?[/quote]

Kijk hier eens even of je er wat mee kan; https://www.seniorweb.nl/artikel/help-m ... -niet-meer
Ook voor junioren;)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2016 15:32

Gisteravond heb ik Windows 10 geïnstalleerd. (Ik kom van Windows 7.) En waar ik een beetje bang voor was, maar wat ik ook eigenlijk niet verwachtte, aangezien het zo knullig is, is waarheid geworden. Mijn PC merkt het niet meer als ik iets externs eraan hang. Ik heb het geprobeerd met mijn fotocamera, en met een externe harde schijf. Wat kan ik hier aan doen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2016 15:43

Boekenlezer schreef:Gisteravond heb ik Windows 10 geïnstalleerd. (Ik kom van Windows 7.) En waar ik een beetje bang voor was, maar wat ik ook eigenlijk niet verwachtte, aangezien het zo knullig is, is waarheid geworden. Mijn PC merkt het niet meer als ik iets externs eraan hang. Ik heb het geprobeerd met mijn fotocamera, en met een externe harde schijf. Wat kan ik hier aan doen?


Daar kan ik je niet mee helpen.

Wel ben ik blij dat ik de update die het Win10-updatebericht door je strot duwt, heb verwijderd. Krijg ik niet meer elke keer die melding en kan ik ook niet 'per ongeluk' of uit frustratie Win10 installeren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Sabra » 06 mei 2016 16:58

Controleer via apparaatbeheer of je USB poort aanstaat.

Typ config in het zoekveld en je ziet dan het vertrouwde configuratiescherm.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2016 18:33

Sabra schreef:Controleer via apparaatbeheer of je USB poort aanstaat.

Typ config in het zoekveld en je ziet dan het vertrouwde configuratiescherm.

Ik zie onder Universal Serial Bus-controllers diverse dingen staan. Zoveel dat ik het vrij verwarrend vind. Zoals:
  • Generic USB-Hub (2x),
  • USB-hoofdhub (2x),
  • Samengesteld USB-apparaat,
  • Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B3C (en een versie ... - 3B34).
Als ik op Eigenschappen klik, krijg ik de melding 'Dit apparaat werkt correct'. Wat ik wel een beetje apart vind: onder Aan/Uit zegt 'ie bij Benodigde stroom 0 mA. Dat lijkt mij wel héél erg weinig.

Via een forse omweg is het mij inmiddels wel gelukt om mijn foto's van mijn camera op mijn computer te krijgen. Overspelen naar de laptop, en dan kopiëren op een DVD, en vandaar op de PC zetten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron