De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 26 aug 2014 11:46

Inderdaad een evenwichtig, kritisch stuk.

Discriminatie op de arbeidsmarkt is overigens een voedingsbodem voor radicalisering. Tegelijkertijd mag van nieuwkomers worden geëist dat zij zich in hun nieuwe land aanpassen aan de daar heersende gewoonten. Eigen inbreng is zeker welkom, maar aanpassen is een vereiste. Het eigenlijk zoiets als invoegen op de snelweg: je moet je aanpassen aan de snelheid van het verkeer op de snelweg, terwijl dat verkeer jou de gelegenheid moet geven om in te voegen. Beetje cryptische vergelijking wellicht, maar wel redelijk terecht.

En wat betreft godsdienstvrijheid: daar zijn duidelijke regels voor. Die dienen gehandhaafd te worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 27 aug 2014 10:59

NEWS ALERT: NIGERIA MILITANTS DECLARE ISLAMIC CALIPHATE AFTER KILLING 100 CHRISTIANS

Monday, August, 2014
ABUJA, NIGERIA [ BosNewsLife] --- The leader of Nigeria's feared Boko Haram group says a northeastern town is now part of an Islamic caliphate after his militants killed more than 100 civilians there, most of them christians.

Bron: BosNewsLife

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boaz » 27 aug 2014 11:42

Optimatus:
@boaz Riooljournalistiek. Totaal niet objectief. Net zulke sneue propaganda als de free gaza rommel.


Als je iets niet motiveert, kan ik er niks mee.
Zou ook niet weten waarom het riooljournalistiek moet zijn: de man legt 'gematigde' moslims een aantal casussen voor, mèt wat de Koran daar over onderwijst. Iedere moslim kan daar alleen maar mee instemmen, waarbij wordt aangetoond dat de godsdienst Islam niet gematigd is. (Ik zeg hiermee niet dat elke individuele moslim niet gematigd kan zijn, maar zodra ze hun godsdienst echt serieus gaan nemen, moeten ze dat wel worden)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 27 aug 2014 13:21

Daarover zijn de meningen dus verdeeld. Ik heb het nog eens nagevraagd bij een collega en die geeft aan dat Jihad een innerlijke, vergeestelijke strijd is. Hij is in mijn ogen een tamelijk vrome moslim, die zich schaart bij een Pakistaan die in een fatwa geweld in naam de islam afkeurt. Ik neem aan dat dergelijke fatwae niet zomaar worden uitgesproken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boaz » 27 aug 2014 13:39

Misschien moet je de Koran zelf eens lezen. In het begin was Mohamed nog gematigd, maar toen zijn boodschap niet aansloeg bij Christenen en Joden, waren zijn uitspraken niet mis.

Zo zei Mohamed in het begin (Soera 2:256)' Er is geen dwang in de Godsdienst.' Dat is waarschijnlijk de tekst waar jouw vredelievende moslim naar verwijst.

Lees daarna Soera 5:33, 9:6, 29, 123 eens door. Hij gebood dat iedereen die tegen zijn boodschap inging 'ter dood gebracht moest worden of gekruisigd, of dat hun handen en voeten worden afgekapt aan weerszijden, of dat zij uit het land verbannen moeten worden.'

In Soera 47:4 krijgen de moslims van Allah de opdracht om iedereen, die de leer van de islam niet aanvaardt te onthoofden of op de nek te slaan en volgens deze verzen zouden zij Allah daar een dienst mee bewijzen.

Anderen werden gearresteerd en pas losgelaten nadat een hoog losgeld was betaald. (Soera 2:190-191, 9:29) en verscheidene andere dragen de ware moslims op om te vechten tegen degenen, die hen weerstaan of die niet geloven in de boodschap van de islam ' En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet'. In Soera 9:19-22 legt Allah uit dat de Jihad mer beloning geeft dan de andere godsdienstige plichten in de Islam.

Uit Soera 4:73-79 blijkt dat veel moslims protesteerden tegen Mohameds oproep tot jihad, maar Mohamed overtuigde hen dat het een opdracht rechtstreeks van Allah was.

De Koran zegt dat de jihad niet alleen een religieuze plicht is, maar ook een handeltje!! (Soera 61:10-13)
In de Hadith Mishkat al Misabih deel 2 pagina 253 staat dat de jihad de beste methode is om zegeningen te verwerven. Zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Lijken bovenstaande teksten niet erg veel op de praktijk van Boko Haram, Hamas, Isis etc?
Het is gewoon op de Koran gebaseerd, het boek waarvan elke moslim zegt dat het de waarheid is.

Ik las ergens de volgende zin: 'De gematigde islam bestaat daarom alleen maar in de hoofden van onwetende moslims en argeloze westerlingen.'
Een ware uitspraak..

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 27 aug 2014 14:04

Boaz

Die "opdracht" uit de Koran heb ik hier tientallen keren aangehaald, maar men blijft dit ontkennen omdat hun collega/buurman zo "gezellig" en "gastvrij" is t.o.v. christenen.
Wat fijn dan dat deze christenen [nog] leven in een land waar zij niet bedreigd worden met marteling/steniging/onthoofding en de "gematigde" moslim beschouwen als ongevaarlijk en "vredelievend".

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 27 aug 2014 14:28

@Boaz: Ik denk dat jij niet kunt beoordelen of de moslims die ik ken, onwetend zijn. Er zijn meer boeken, waarin wordt opgeroepen tot het killen van mensen (bijvoorbeeld in de Bijbel, daar staat dat homo's moeten worden gedood bij gebleken samenrotten). Ik heb de Koran doorgelezen, er staan passages in die me wel en niet bevallen. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Wat me veel meer zorgen baart, is de bereidheid tot geweld, op dit moment onder een fors aantal (jongere) moslims in binnen- en buitenland. Waar ik me ook niet aan kan onttrekken is aan het vermoeden dat een aantal joden en christenen ook dermate geradicaliseerd zijn, dat er maar dit hoeft te gebeuren en zij ook tot geweld overgaan.

Het geweld in naam van een God die wordt geacht barmhartig te zijn en Teken van vrede, van Vrede is, is mijns inziens niets minder dan satanische blasfemie. In de Naam van God zijn door christenen door de eeuwen heen ook de meest vreselijke slachtpartijen aangericht - de Byzantijnen werden in 1204 bij de eerste val van Constantinopel door hun christelijke medebroeders vermoord (en deels eerst verkracht).

Het zal mij niet verbazen als ik eerdaags verneem dat een of andere imam in Den Haag of Gouda is omgelegd door een radicale christen (m/v).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor benefietdiner » 27 aug 2014 14:45

Optimatus schreef:@Boaz: Ik denk dat jij niet kunt beoordelen of de moslims die ik ken, onwetend zijn. Er zijn meer boeken, waarin wordt opgeroepen tot het killen van mensen (bijvoorbeeld in de Bijbel, daar staat dat homo's moeten worden gedood bij gebleken samenrotten). Ik heb de Koran doorgelezen, er staan passages in die me wel en niet bevallen. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft

Afbeelding

Voor jou een vraag voor mijn een weten.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 27 aug 2014 17:24

Sorry, zelfs de glimlach nam een snipperdag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 28 aug 2014 14:17

" HAMAS: " WIJ VOEREN OORLOG OM JERUZALEM TE BEVRIJDEN".

Originally posted on E.J. Bron:

Het doel van de terroristische organisatie Hamas is niet alleen om ons te bevrijden van de blokkade van Gaza, maar vooral om de Joodse Staat te vernietigen en om Jeruzalem te "bevrijden" .

Bron: Voice in the Dessert.


Inderdaad, als men nu nog niet weet wat het uiteindelijke doel is van de Islam, namelijk eerst Israel vernietigen, en daarna zich als een "watervloed" uitspreidende over de gehele Westerse wereld, vrees ik dat men dit eerste doel blijft zien als een "ver van mijn bed gebeuren", er niet op bedacht zijnde, dat de rest van de wereld er evenmin aan zal ontkomen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 28 aug 2014 14:18

Ineke-Kitty: Hamas = Islam = ISIS
ISIS: ISIS = Islam ≠ Hamas

Blijkbaar heeft Ineke-Kitty nog niet in de gaten dat Hamas door ISIS als niet goed islamitisch wordt beschouwd. Ineke-Kitty heeft nog heel veel huiswerk te doen.

Misschien dat Israël zichzelf een goede dienst bewijst door Hamas middels een grondoffensief met de grond gelijk te maken. Dat scheelt weer onrust.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor salty » 28 aug 2014 23:48

Kijk voor info inhet engels op youtube
Dr Michael Brown interviews Nabeel Qureshi.
Zowiezo heeft ex muslim Nabeel Qureshi op youtube veel videos wqat hij praat over sijn leven als muslim en aspecten en achtergronden van de islam waar mensen die inhet westen zijn opgegroeid weinig over weten terwijl het juist zo belangrijk is om zulke dingen te weten.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 29 aug 2014 09:24

Optimatus schreef:De Grootmoefti vertegenwoordigt een stroming binnen de islam en wellicht dat hij vindt dat zijn stroming de ware stroming is. Tja. Dat moet hij weten, ik ben het niet met hem eens. Dat is net zoiets raars als dat de Hersteld Hervormde Kerk de enige ware kerk in Nederland zou zijn.

(Komt van pag. 73)

Ook dat is iets, wat die grootmoefti niet zegt, als hij het over de islam heeft.
Vandaag kwam ik dit tegen:
    "Een goede moslim is barmhartig en zweert geweld tegen wie dan ook af. Die vreselijke gruweldaden, die wrede moordpartijen, dat is niet de islam. De mensen die dat beweren zijn onwetend."
(Bron: Trouw)

Hij zegt niet: mijn stroming is de enige ware stroming in de islam. Echter veronderstelt het spreken over 'de islam' wel een duidelijke visie op wat onder islam verstaan moet worden en wat niet. En deze man heeft m.i. het recht heeft om daar een visie op te hebben, en die te mogen uitspreken. Je hoeft dat niet af te doen als: hij denkt dat hij de waarheid in pacht heeft. Postmodernisme is namelijk geen oplossing voor de waarheidsvraag.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 09:28

De befaamde vraag van Pilatus is je bekend?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 29 aug 2014 09:43

Ja, uiteraard. Maar wat wil je met die vraag? Waar wil je heen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 129 gasten