Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:'ISIS IN SYRIE GROEIT IN RECORDTEMPO'
ISIS groeit in Syrie in een recordtempo. Zeker 6000 nieuwe strijders hebben zich afgelopen maand bij ISIS in Syrie aangesloten.
Dat is de grootste uitbreiding tot nu toe in zo'n korte periode, zegt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
BRON: M.TELEGRAAF.NL
Optimatus schreef:De moslims die ik in de kring van mijn collega's en vrienden mag begroeten, verkondigen toch een heel andere vorm van islam dan dat jij doet.
rotterdam schreef:Grootmoefti: ISIS is grootste vijand islam
De Saudische grootmoefti Sheikh Abdul Aziz al-Sheikh beschouwt Islamitische Staat en al-Qaeda als „vijand nummer één” van de islam. De ideeën van het extremisme, radicalisme en terrorisme hebben niets van doen met de islam en hun aanhangers zijn de grootste vijanden van de moslims, stelde de hoogste geestelijk leider in Saudi-Arabië dinsdag in een verklaring.
Woensdag doneerde het Arabische land omgerekend ruim 75 miljoen euro aan het centrum van de Verenigde Naties dat met de strijd tegen het terrorisme is belast. „Het terrorisme is een kwaad dat met internationale inzet uit de wereld moet worden uitgeroeid”, aldus de Saudische ambassadeur bij de volkerenorganisatie.
Bron ; telegraaf van 20/8/2014
Optimatus schreef:De moslims die ik in de kring van mijn collega's en vrienden mag begroeten, verkondigen toch een heel andere vorm van islam dan dat jij doet. Jij benadrukt allerlei wreedheden en gruwelen, iets wat ISIS met veel satanisch genoegen ten uitvoer brengt. Als je de geperverteerde versie van de islam bestrijdt, dan zal geen weldenkend mens je tegenhouden. Maar het is mijns inziens niet zo dat alleen deze geperverteerde versie van de islam DE islam is. Sterker nog, de islam bestaat niet. Er bestaan tig verschillende vormen en versies en interpretaties, net zoals dat in het christendom, het boeddhisme (Mortlach kan je daar meer over vertellen) en weet ik veel welke andere religie het geval is.
Nogmaals, de gepeverteerde vorm van de islam, die door de ISIS-barbaren wordt aangehangen, kun je gerust bestrijden. Daar zul je veel bondgenoten in vinden. Maar bewaar je ervoor ISIS en aanverwant menselijk schroot de eer te geven dat zij DE islam aanhangen en ten uitvoer brengen. Daarmee verlaag je je tot hun niveau en ik neem aan dat je daar - als gezellige vakantiegangster - toch eindeloos ver boven staat.
Boekenlezer schreef: Als dat zo doorgaat vegen ze over een tijdje alle weerstand in Syrië en Irak weg, en hebben ze die landen compleet. Kunnen ze vervolgens uitbreiden naar andere landen.
Boekenlezer schreef:Er wordt gezegd: "de islam bestaat niet". Maar een zin als "het heeft niets met de islam van doen" veronderstelt toch wel het bestaan van de islam. Want wat voor zin heeft het te refereren naar iets wat niet zou bestaan?
ineke-kitty schreef:Dan haal ik [maar weer eens] Psalm 83 aan:
3. Want zie, Uwe vijanden maken getier, en Uw haters steken de kop op.
4. Zij maken listiglijk een heimelijken aanslag tegen Uw volk [= Israel], en beraadslagen zich tegen Uwe verborgenen.
5. Zij hebben gezegd: Komt, en laat ze ons uitroeien, dat ze geen volk meer gedacht worde.
6. Want zij hebben in het hart TE ZAMEN geraadslaagd; tegen U hebben zij een verbond gemaakt.
7. De tenten Edoms en der ISMAELIETEN, Moab en de Hagarenen;
8. Gebal en Ammon en Amelek, PALESTINA met de inwoners van Tyrus;
9. Ook heeft zich Assur bij hen gevoegd;
AL deze Arabische landen zullen zich verenigen in een verbond TEGEN Israel met het doel hen uit te roeien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten