Wat Mealybug zegt sta ik wel achter.
We leven niet meer volgens het OT.
In Christus zijn vraagt ook vernieuwing van je denken.
Het gaat niet alleen om dat je zondig bent.
Jezus is aan het kruis gegaan voor jou en mij.
Daardoor mogen wij elke dag in genade en vrijheid leven.
Denk je echt dat Jezus het erg zou vinden als jij bijvoorbeeld in een broek rondloopt of als jij geen belijdenis gedaan hebt dat je zondig bezig bent als je aan het avondmaal gaat.
Óf als je je kerk verlaat en een nieuwe zoekt?
Dat is allemaal om het zo te zeggen geïndoctrineerd.
Jezus vindt het belangrijker dat jij zijn volgeling bent, dat je in Geest en waarheid voor Hem wilt leven.
Er staat geschreven dat een ieder zichzelf moet beproeven voor hij/zij aan het avondmaal deelneemt.
Daar kan geen mens of formulier zich mee bemoeien, het is een zaak tussen jou en God, niemand anders.
Dan kunnen ze het wel op orde gaan gooien, maar dat neemt niet weg dat je je eigen verantwoordelijkheden hebt en kan nemen.
Jezus ziet echt ons hart.
Je kan wel belijdenis gedaan hebben of gedoopt zijn, dan nog zegt dat niet automatisch dat je aan het avondmaal mag. Het gaat om je hartgesteldheid!
Het verlaten van je eigen gemeente (kerk), wat maakt het uit.
Je bent toch overal broeders en zusters van elkaar?
Wat is het probleem als je naar een andere gemeente gaat?
Je gaat mij niet wijsmaken dat de kerkenraad zegt dat God je op die plek hebben wilt.
In de reformatorische richting is het vaak maar één voorganger die het Woord deelt en de rest luistert en gaat na 1.5 uur weer richting huis zonder zijn/haar gaven en talenten gebruikt te hebben.
(Mijn vrouw zat in de CGK met 2000 leden, dus ik weet waar ik het over heb).
Ik hoop dat je het een beetje snapt.
Gods zegen!