vakantie 2013

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: vakantie 2013

Berichtdoor mw » 23 apr 2013 16:50

@Lock&stock: ik begrijp jullie gevoelens van water naar de zee dragen volkomen. Echter, vergeet niet dat jullie misschien voor 1 meisje wel het verschil hebben gemaakt. Alleen dat gehandicapte meisje alleen al hebben jullie een onvergetelijke dag bezorgd. Dan ben je misschien wel niet tevreden over het einddoel, maar toch zijn al die kilometers niet voor niets geweest.

Ik wil dat wel tegen iedereen zeggen die het idee heeft Afrika 'te moeten helpen', doe geen grote dingen maar ga voor de in onze ogen kleine dingen. Als e voor 1 persoon het verschil maakt, hebt je al veel bereikt.

Zo waren wij afgelopen zomer in Botswana om een kerk en douchjes te bouwen. Toch was alleen onze komst al genoeg om mensen te laten geloven dat 'God nog aan hen denkt', daardoor groeide hun eigen waarde en zelfvertrouwen. Dan is heel wat meer waard dat een stevig gebouwde kerk en een douchje.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: vakantie 2013

Berichtdoor jans1 » 25 apr 2013 20:56

-Judith- schreef:Even vraagje; Weet iemand nog een leuke camping in Noordrijn-Westfalen?
Liefst een camping waar genoeg te beleven is voor jong & oud ;-)


Niet op 20 september op vakantie gaan he? Dan kom ik je persoonlijk in mijn trouwjurk halen 8)

Onze plannen zijn overigens Curacao omdaar onze huwelijksreis te gaan vieren 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Boekenlezer » 26 apr 2013 18:20

Sommigen zullen wellicht steil achteroverslaan van verbazing (vanwege dit), maar ik ben voor deze zomer van plan Frankrijk te bezoeken. Tot nu toe ben ik hooguit wel eens door Frankrijk heen gekomen, op doorreis naar een ander land. Bijvoorbeeld naar Engeland via Calais. Maar ik ben er nog nooit meerdere dagen geweest. En dat terwijl de Franse taal tijdens mijn jonge jaren toch best wel wat enthousiasme bij me op wist te roepen. Echter, dat is in de jaren '90 een beetje verdrongen door het Italiaans. In Italië ben ik dan ook vier keer op vakantie geweest. Maar op een gegeven moment ga je toch denken: dat Frans heb ik natuurlijk niet geleerd om te verwaarlozen. En op een gegeven moment blijkt er een mooie toepassing gevonden te worden (dingen op internet lezen, zoals bepaalde Wikipedia-artikelen met een ster-onderscheiding), als reden om weer wat te gaan doen met die taal. En dan toch maar eens een keer naar Frankrijk op vakantie. Wat zeg ik? Doe gelijk maar twee keer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: vakantie 2013

Berichtdoor jaccootje85 » 09 mei 2013 15:52

Wij zouden dit jaar voor t eerst in onze nieuwe tent gaan kamperen, maar dat wordt helaas niets meer. Om nou als hoogzwangere nog op vakantie te gaan en dan ook nog primitief, is niet heel prettig... Dus we moeten helaas een jaartje overslaan...
Szent az Úr

SvdG
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2013 12:58

Re: vakantie 2013

Berichtdoor SvdG » 03 jun 2013 12:22

In de periode september/oktober ben ik voornemens om drie/vier weken te gaan reizen in Afrika. Het is de bedoeling om oostelijk Afrika te verkennen op de lijn Addis Abeba / Johannesburg. Voor deze reis (backpacken) ben ik op zoek naar één of meer reisgenoten. Het is de bedoeling om een begin en eindpunt te definiëren en daartussen alleen handige adressen te verzamelen. Du moment zien we wel waar we overnachten en hoe de reis loopt. Veel vrijheid bij het reizen dus.
Zelf ben ik 30 (m) en niet gebonden aan vakanties. Keuze voor deze periode omdat dit een beetje buiten de regenseisoenen/muggentijd valt. In de afgelopen jaren ben ik met enige regelmaat in diverse Afrikaanse landen geweest, het continent is wat dat betreft bekend. Op dit moment is de reis nog niet geboekt, ben daarin dus nog flexibel. Reden van posten op dit forum is dat een reisgenoot met een christelijke identiteit mijn voorkeur heeft.

LindaB
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 12:54

Re: vakantie 2013

Berichtdoor LindaB » 21 jun 2013 11:24

Ik ga zoals elk jaar met mijn beste vriendin een stedentrip doen, dit jaar gaan we in oktober naar het mooie Rome voor een weekje.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Merisja » 24 jul 2013 21:11

Even een vraagje, misschien een dom vraagje maar wij komen er niet echt uit...wij hopen binnenkort naar Frankrijk te gaan met onze caravan. Nu zat ik even op internet te kijken naar de toltarieven. Een Franse site rekende voor ons uit hoeveel we kwijt zijn, maar ze vermelden twee tarieven: peage en carburant. Nu weet ik dat carburant benzine is, maar betekent dit dat je dat tarief voor een benzineauto betaalt? Daar kijken ze toch helemaal niet naar bij de tolpoortjes? E zit namelijk best wel een groot verschil tussen deze twee tarieven! Weet iemand hoe dit zit?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2013 21:28

Peage is tol en carburant is idd. brandstof (benzine).
Hoe staat het er dan?

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Merisja » 25 jul 2013 07:36

Distance : 992.91km dont 956.56 km sur autoroutes
Temps : 10H05
Impact trafic : +01H10
Coût estimé : 149.61 EUR
Péage 55.1 EUR | Carburant 94.51 EUR

Zo staat het op de site als ik onze vertrekplaats invul en de plaats van bestemming. Ik krijg dan ook de hele route te zien en waar de tolpoortjes zijn enzo. Maar ik kom er dus alleen niet uit wàt we precies moeten betalen...

jansje1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2011 18:58

Re: vakantie 2013

Berichtdoor jansje1 » 25 jul 2013 07:46

Volgens mij betaal je totaal 149,61, waarvan 55,1 aan tolkosten en 94,51 aan benzine

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: vakantie 2013

Berichtdoor tulp » 25 jul 2013 07:47

De péage moet je bij de tolpoortjes betalen. Ik denk dat de website je voorrekent hoeveel geld je aan de reis kwijt zult zijn. Hoeveel aan tol en hoeveel aan benzine. Dat benzinegeld is extra informatie en betaal je gewoon aan de pomp :) .

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Merisja » 25 jul 2013 08:47

Inderdaad...dat klinkt heel logisch ja! :D Dat zal wel zo zijn. Grappig dat je daar zelf niet op komt! En als je het van een ander hoort dan klinkt het zo simpel als wat. :wink: Alhoewel de benzineprijs niet bepaald klopt want we zijn echt wel wat meer kwijt. Maar bedankt iig voor jullie reacties, ben ik weer wat wijzer. Op naar Frankrijk! 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2013

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2013 15:07

Ik heb in Juni 4 weken door Noorwegen gereist (7000 km gereden) in een oude Volkswagen kampeerbus :)

Fantastisch mooi land, ik vind het tot nu toe verreweg het mooiste land van Europa.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: vakantie 2013

Berichtdoor jans1 » 01 aug 2013 15:27

Zoo.. vakantie is geboekt.. 9 dagen Curacao 8) :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

arjanhkc
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:53
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: vakantie 2013

Berichtdoor arjanhkc » 01 aug 2013 18:47

Vannacht vertrek ik als reisleider van een HGJB-werkvakantie naar Hongarije.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten