Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

maran
Sergeant
Sergeant

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor maran » 03 mar 2013 15:57

JeeWee schreef:
Niet meer. Ik heb dat vroeger wel vaak gedacht.
Maar dat was meer om onder de last uit te komen. Ik wilde zo graag een gezin met kinderen. Veiligheid en geen alleenzijn'
En geen strijd met anderen over mijn geaardheid.
Maar ik heb leren zeien en geloven dat ik geen foutje ben van God.
Als ik Romeine 8:28 lees, zie ik : "En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede".
Dat is lang niet altijd mijn goed maar wel Zijn goed.
Doordat ik homo ben, heb ik dingen kunnen doen in Zijn koninkrijk die ik anders nooit had kunnen doen.
Ik hoef het niet alleen te doen.
Maar eerlijk gezegd is het moeilijkste niet om er samen met God uit te komen.

Het moeilijkste is de constante confrontatie met goedbedoelende christenen. Ook hier.

ja, je bent goed zoals je bent.

ja, sommige christenen hebben het beste met je voor....... :-oo

maar stel je voor dat je in Rusland zou wonen.
wat een idiote wet die daar ingevoerd wordt... :roll:
terug naar af.....bbbrrrr...

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buite ... iek__.html

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 mar 2013 12:15

Ik zou het ook niet meer willen.
Als christelijke homo ben je al jong bezig met de vraag wie je bent, wat God van je vindt en vervolgens nog hoe je je leven gaat inrichten.
Ik denk dat wij daar een voorsprong hebben op hetero's.

Tegelijkertijd heeft het ook zeker nadelen.
Als je in de puberteit, waarin anderen vooral bezig zijn met verliefd worden en relaties aangaan, m.a.w. experimenteren, :wink: vooral met jezelf bezig bent, leer je niets over relaties aangaan en hoe dat allemaal werkt.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 04 mar 2013 12:50

Tante Pollewop schreef:Ik zou het ook niet meer willen.
Als christelijke homo ben je al jong bezig met de vraag wie je bent, wat God van je vindt en vervolgens nog hoe je je leven gaat inrichten.
Ik denk dat wij daar een voorsprong hebben op hetero's.

Tegelijkertijd heeft het ook zeker nadelen.
Als je in de puberteit, waarin anderen vooral bezig zijn met verliefd worden en relaties aangaan, m.a.w. experimenteren, :wink: vooral met jezelf bezig bent, leer je niets over relaties aangaan en hoe dat allemaal werkt.

daarom lijkt het me extra moeilijk als sommige christenen [ook enkele niet-christenen] gaan rondbazuinen dat het een keuze is....
en nog erger: dat je ervan kunt genezen.... :-&

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 apr 2013 22:54

Ja, ik hoop dat ze daar nog eens van genezen.

Inmiddels is de wetswijziging aangenomen door het parlement. Frankrijk is alweer/pas het twaalfde land dat huwelijken tussen mensen van gelijk geslacht toestaat.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 apr 2013 19:22

De wet is, helaas, definitief aangenomen. Jammer! :cry:

In de Nederlandse pers is het wat nieuws van ergens anders, en daarom is de hoeveelheid informatie zeer beperkt.
In de Franse pers is dat wel anders. Wie bijvoorbeeld op de website van Le Monde kijkt, ziet het meteen als het eerst gepresenteerde nieuws. En je vindt er ook veel vaker artikelen over.
Nog een website: die van la manif pour tout, de tegenstanders van het homohuwelijk in Frankrijk. Het woord manif lijkt mij een verkorting van het woord manifestation.

Er zit wel spirit in bij de tegenstanders, zo is mijn indruk. Waarom heb ik het gevoel dat ik dat hier in Nederland mis? Waarom hier geen krachtige protesten?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 apr 2013 19:50

Waarom?
Misschien omdat we langzamerhand aan het idee gaan wennen dat tijden veranderen en dat je ook nieuwe inzichten kunt krijgen.

Voor mij persoonlijk hoeft het homohuwelijk niet echt, maar wie ben ik om mensen te verbieden om hun relatie een wettige status te geven?
Ik begrijp niet waarom mensen die er niets mee te maken hebben en nooit mee te maken zullen krijgen zich zo druk maken om wat homo's doen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er protesten volgen tegen zaken als abortus en euthanasie. Maar de liefde doet de ander geen kwaad. Hoe verschillend daar ook over wordt gedacht.
Zijn er protesten tegen samenwonen, tegen echtscheiding?

"Het mag niet volgens de Bijbel" wordt er dan geroepen.
Dus leggen wij ons geloof op aan anderen en nemen het tegelijkertijd moslims en anderen kwalijk als zij dat bij ons doen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 apr 2013 19:53

Tsja wat nu boekenkenner? Frankrijk boycotten als vakantieland? Omrijden als je naar Spanje gaat?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 apr 2013 19:57

Psssst... Spanje wordt ook niks want daar is het homohuwelijk al sinds 3 juli 2005 gelegaliseerd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 apr 2013 19:59

Ah.... Tsja wonen in Nederland is eigenlijk ook geen optie dan natuurlijk...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 apr 2013 20:17

Boekenlezer schreef:De wet is, helaas, definitief aangenomen. Jammer! :cry:

In de Nederlandse pers is het wat nieuws van ergens anders, en daarom is de hoeveelheid informatie zeer beperkt.
In de Franse pers is dat wel anders. Wie bijvoorbeeld op de website van Le Monde kijkt, ziet het meteen als het eerst gepresenteerde nieuws. En je vindt er ook veel vaker artikelen over.
Nog een website: die van la manif pour tout, de tegenstanders van het homohuwelijk in Frankrijk. Het woord manif lijkt mij een verkorting van het woord manifestation.

Er zit wel spirit in bij de tegenstanders, zo is mijn indruk. Waarom heb ik het gevoel dat ik dat hier in Nederland mis? Waarom hier geen krachtige protesten?

Misschien omdat de meeste christenen in NL echt streven naar scheiding tussen kerk en staat?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 apr 2013 20:18

Boekenlezer schreef:Er zit wel spirit in bij de tegenstanders, zo is mijn indruk. Waarom heb ik het gevoel dat ik dat hier in Nederland mis? Waarom hier geen krachtige protesten?

Wat let je? Ga lekker op een zeepkist staan, of zijn het vooral de anderen die maar krachtig moeten protesteren?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 07:43

Ja zeg, wat een raar onderscheid wat Jeewee daar aangeeft. Ga dan ook tegen samenwonen echtscheidingen protesteren inderdaad.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 apr 2013 07:51

Tante Pollewop schreef:Ja zeg, wat een raar onderscheid wat Jeewee daar aangeeft. Ga dan ook tegen samenwonen echtscheidingen protesteren inderdaad.

Het grappigst zijn nog de anti-euthanasie mensen, die eenmaal thuis , gauw een peuk opsteken, zichzelf langzaam maar zeker dodend.
Of de anti-abortus mensen, die veel geld spenderen aan IVF, ipv aanbieden om dat kindje te adopteren.
En dan ook nog geen inentingen willen.
Wel weer een kunstgebit natuurlijk, later.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 08:52

Maar inderdaad: maak maar duidelijk waarom mensen de straat op zouden moeten gaan om te protesteren tegen het homohuwelijk....

(En oh, wat is die term onjuist: er bestaat geen homohuwelijk, er bestaat alleen een huwelijk. En dat is nu ook opengesteld voor mensen van het zelfde geslacht...)

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 09:33

Boekenlezer schreef:De wet is, helaas, definitief aangenomen. Jammer! :cry:

Zou je ook kunnen toelichten wat er "jammer" is aan een wet die tot doel heeft gelijke burgerrechten te geven aan iedereen? Woon jij in Frankrijk, en ondervind jij een nadeel van die wet, en zo ja: welk nadeel dan precies?

Terug naar “[Religie] - Open forum”