Optimatus schreef:Het ziet er naar uit dat het vierjaarlijkse theater van de Amerikaanse presidentsverkiezingen de vorige editie in alles zal overtreffen. Het smijten met modder en geld is weer begonnen.
Wie, hoop je, zal de Republikeinse nominatie gaan winnen? Waarom hoop je dat? Wie denk je dat het wordt? Wie kan Obama verslaan?
Ik hoop Ron Paul, omdat die de meeste punten heeft waar ik mij wel in kan vinden en hij een 'common sense'-houding heeft t.o.v. Amerika als supermacht. Hij is volgens mij de enige die expliciet zegt geen preventieve aanvallen op Iran te zullen gaan uitvoeren als ze een atoombom dreigen te ontwikkelen. Dat zijn alleen niet de dingen die conservatief Amerika wil horen.
Maar hij zal het ben ik bang niet worden. Grootste kanshebber is Mitt Romney, maar eigenlijk ook alleen maar omdat de rest afvalt. Perry, Bachman en Santorum zijn enge reli-fundies. Newt Ginrich is een politieke tijdbom die je echt niet in het Witte Huis wilt hebben - hij zei ooit dat het misschien wel goed zou zijn om eens een terroristische aanslag door te laten gaan zodat Amerika zich dan beseft dat de dreiging echt is...
En dan is er nog een knakker, maar het feit dat ik diens naam niet eens weet zegt genoeg.
Mitt Romney dus, alhoewel dat dan weer geen christen is maar een Mormoon, dat gaan hem nog parten spelen, vrees ik. Of hij Obama kan verslaan hangt grotendeels van de economie af.