Amerikaanse Presidentsverkiezingen 2012

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Amerikaanse Presidentsverkiezingen 2012

Berichtdoor Optimatus » 02 jan 2012 16:05

Het ziet er naar uit dat het vierjaarlijkse theater van de Amerikaanse presidentsverkiezingen de vorige editie in alles zal overtreffen. Het smijten met modder en geld is weer begonnen.

Wie, hoop je, zal de Republikeinse nominatie gaan winnen? Waarom hoop je dat? Wie denk je dat het wordt? Wie kan Obama verslaan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Amerikaanse Presidentsverkiezingen 2012

Berichtdoor Mortlach » 02 jan 2012 17:52

Optimatus schreef:Het ziet er naar uit dat het vierjaarlijkse theater van de Amerikaanse presidentsverkiezingen de vorige editie in alles zal overtreffen. Het smijten met modder en geld is weer begonnen.

Wie, hoop je, zal de Republikeinse nominatie gaan winnen? Waarom hoop je dat? Wie denk je dat het wordt? Wie kan Obama verslaan?

Ik hoop Ron Paul, omdat die de meeste punten heeft waar ik mij wel in kan vinden en hij een 'common sense'-houding heeft t.o.v. Amerika als supermacht. Hij is volgens mij de enige die expliciet zegt geen preventieve aanvallen op Iran te zullen gaan uitvoeren als ze een atoombom dreigen te ontwikkelen. Dat zijn alleen niet de dingen die conservatief Amerika wil horen.

Maar hij zal het ben ik bang niet worden. Grootste kanshebber is Mitt Romney, maar eigenlijk ook alleen maar omdat de rest afvalt. Perry, Bachman en Santorum zijn enge reli-fundies. Newt Ginrich is een politieke tijdbom die je echt niet in het Witte Huis wilt hebben - hij zei ooit dat het misschien wel goed zou zijn om eens een terroristische aanslag door te laten gaan zodat Amerika zich dan beseft dat de dreiging echt is...

En dan is er nog een knakker, maar het feit dat ik diens naam niet eens weet zegt genoeg.

Mitt Romney dus, alhoewel dat dan weer geen christen is maar een Mormoon, dat gaan hem nog parten spelen, vrees ik. Of hij Obama kan verslaan hangt grotendeels van de economie af. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jan 2012 18:28

Vanavond begint The Daily Show with John Stewart weer, een hilarische kijk op het Amerikaanse Nieuws (en dus de verkiezingen). Aanrader. Alleen geen idee of het in Nederland te ontvangen is (Amerikaanse Comedy Central), maar op het internet is meestal de dag erna wel een kopietje te vinden. :-oo

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 jan 2012 20:12

Hoeveel vrouwen heeft die mormoon? Het lijkt me wel humor, de First Ladies :)
The White Serail :)

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 02 jan 2012 21:14

Optimatus schreef:Het ziet er naar uit dat het vierjaarlijkse theater van de Amerikaanse presidentsverkiezingen de vorige editie in alles zal overtreffen. Het smijten met modder en geld is weer begonnen.

Ik ben tegen de republikeinse partij. Ik hoop dat de democraten winnen. Alles is zo'n beetje beter dan de republikeinen. En vooral the tea party die daar bij hoort.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 02 jan 2012 21:33

Als ik het hele spectrum over zie, dan heeft geen enkele republikein de kwaliteiten om Obama te verslaan. En dat is erg jammer.

Waar zijn de Reagans van weleer ;)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jan 2012 13:30

Ik vraag me af of Reagan zo'n geweldige president was...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 03 jan 2012 15:44

Optimatus schreef:Ik vraag me af of Reagan zo'n geweldige president was...

Daar kan je natuurlijk van mening over verschillen, maar hij heeft wel de beginstappen gezet voor ontmanteling van het ijzeren gordijn en val van de muur. Zijn internationale politiek vond ik wel aardig. De amerikanen deden weer mee. Nationaal daar heeft hij wel steken laten vallen, maar dat was ook al in gang gezet door zijn voorganger Carter.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2012 09:39

Romney wint de voorverkiezingen in Iowa, met 8 stemmen verschil met nummer 2, verrassend genoeg Santorum. Ron Paul nog 3de. De rest gaat het nog zwaar krijgen en een aantal zal waarschijnlijk de handdoek in de ring gooien.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2012 14:45

Mortlach schreef:Romney wint de voorverkiezingen in Iowa, met 8 stemmen verschil met nummer 2, verrassend genoeg Santorum. Ron Paul nog 3de. De rest gaat het nog zwaar krijgen en een aantal zal waarschijnlijk de handdoek in de ring gooien.

Nr. 1: een Mormoon.
Nr. 2: een SGP'er
Nr. 3: een D66'er

Wat een keuze.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 05 jan 2012 18:00

Als je Ron Paul met D66 gaat vergelijken... ](*,)
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2012 20:07

Libertair...

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 05 jan 2012 20:37

Optimatus schreef:Libertair...
D66 heeft dus werkelijk niets met het libertarisme te maken...

Naar mijn inziens is Ron Paul overigens de beste kandidaat; meest intelligent, meeste inhoud, en houdt zich aan zijn principes.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2012 20:43

Misschien hebben wij hierover een verschillend inzicht, dat kan. D66 is mijns inziens tamelijk libertair, zeker als het gaat om individuele vrijheden.

Maar goed, terug naar de verkiezingen in de VSvanA.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jan 2012 22:35

Optimatus schreef:Wie kan Obama verslaan?

Als de werkloosheid niet afneemt krijgt Obama het mijns inziens nog lastig tegen welke kandidaat dan ook. Ongeacht dit heb ik liever nog vier jaar Obama dan weer een Republikein. Ik heb het een beetje gevolgd en het intellectuele druipt er niet bepaald vanaf bij de Republikeinse kandidaten. Wellicht nog van Ron Paul, maar die is al te oud.

Terug naar “Archief”