Leuk, dansen!
Ik denk dat het gaat om het doel (doe ik het om iemand te verleiden, of om lekker te bewegen en plezier te hebben) daar moet je je dansstijl wel op aanpassen. Lekker tegen iemand aanrijden lijkt me niet echt passend voor een christen. Behalve als je dat bij je eigen man doet
Ik heb op buikdansen gezeten. Lekker in een gymzaaltje met alleen maar vrouwen. We hadden een sjaal om onze heupen met muntjes eraan, voor de bewegingen. Verder niks geen blote buiken of diepe decolletes. Er zijn wel blote professionele pakjes, maar dat is aan mij als christen niet besteed.
We deden daar ook veel rek en strek oefeningen. Ik vond het leuk, omdat je gezond beweegt met een doel, het ziet er leuk uit. Beter dan het in mijn ogen saaie fitness.
Dansen doe ik ook wel als ik uitga, lekker met vriendinnen. Niet om mannen te verleiden, maar omdat ik de muziek vaak leuk vind en dan niet stil kan blijven staan.
Ach, in alle culturen wordt gedanst. Ook christenen doen dat. En in de Bijbel deden ze het ook. Ik zie er geen kwaad in persoonlijk, mits je binnen de grenzen blijft.