elvira (gast) schreef:
Ik vraag me trouwens wel af, Dippie, waarom je als kdv-leidster er toch niet voor bent? Ben je niet tevreden met de kwaliteit, zie je ongelukkige kindjes, kortom: waarom zou je er zelf geen gebruik van maken?
Logisch dat je je dat afvraagd
Nee, ik ben absoluut niet tevreden met de kwaliteiten van veel dagverblijven... Ik kan nu natuurlijk alleen maar oordelen over de dagverblijven waar ik gewerkt heb, maar hoor van collega's ook verhalen van dagverblijven waar hun weer gewerkt hebben en het is werkelijk overal wat eigenlijk..
Ik heb nu weer een baan bij een nieuw dagvebrlijf, waar ik denk dat de kwaliteit wél te waarborgen is, dus ik ben benieuwd...
Ik zie heel veel kindjes die 5 dagen per week komen, terwijl mams in veel gevallen niet eens werkt. Dat vind in erg...
Ook zie ik leidsters die de opleiding wel hebben afgerond maar in praktijk helemaal niet liefdevol omgaan met de kinderen. En dat alles bij elkaar gezien, vind ik dat absoluut geen situatie om mijn kindje bij achter te laten omdat ik zonodig moet werken.
En natuurlijk zijn er ook goede professionele dagverblijven met goed personeel die wél erg liefdevol naar de kinderen zijn, maar daar kom je vaak pas achter als je er eenmaal werkt...