sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meisje20
Luitenant
Luitenant

sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor meisje20 » 06 apr 2009 17:07

ik kijk wel eens naar het journaal op tv en dan valt het mij op dat de meeste dames van die laag uitgesneden truitjes aan hebben. (hoe bedoel je we maken het de mannen moeilijk :wink: )
tijdens een discussie kwam naar voren dat deze dames zich sexy en zelfverzekerd voelen en ze dat ook uiten. o ja is dat zo? voel je je in een goed lingerie setje zelfverzekerd?
nu was mijn vraag, mag je je sexy voelen? ook als christen?
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Saskia
Majoor
Majoor

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor Saskia » 06 apr 2009 17:13

Volgens mij is goede lingerie voor elke vrouw een must, je ziet er 10x beter uit met bijv. een goedzittende beha, een setje waar je je prettig in voelt etc. Dat heeft niks te maken met 'je sexy kleden'.
En natuurlijk mag je je sexy voelen, daar lijkt me niks mis mee. Het is anders als je je expres zo kleedt dat je anderen in verlegenheid brengt. We weten allemaal dat het oog vaak ook wat wil of dat velen visueel ingesteld zijn. Dat is nou eenmaal een feit, maar dat wil niet zeggen dat je daar zo expliciet op in hoeft te spelen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 apr 2009 17:26

Met een leuk lingeriesetje aan voel ik me absoluut niet sexy (dat voel ik me zowiezo eigenlijk nooit hoor :wink: ), maar ik voel me daarin wel zelfverzekerder. Heel stom, want niemand die het ziet, maar toch voelt het beter 8)
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 apr 2009 17:33

Ik voel me in een lief lingeriesetje zelfverzekerder, maar ook wel meer sexy. Ik vind dat het bij je eigen man geen kwaad kan, je mag jezelf toch wel mooi maken voor elkaar? Het werkt vaak ook nog :wink: :lol: Maar ik denk dat het niet goed is om andere mannen in de verleiding te brengen. Daarom ga ik altijd heel netjes de deur uit :wink: (hoewel er vanmorgen toch weer naar me gefloten werd :roll: er was niks bijzonders aan me te zien, dacht ik zo)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 apr 2009 18:12

Saskia verwoordde precies mijn mening: sexy zijn mag absoluut, maar binnen bepaalde grenzen. Je voelt zelf wel aan of je met een bepaald laag uitgesneden truitje iemand in verlegenheid brengt of niet. Ikzelf koop ook altijd hele mooie lingerie, omdat ik er a) mooi uit wil zien voor mijn man; en b) ik me er veel zelfverzekerder door voel, ook al kan niemand het zien.
Toen ik in Duitsland ging stage lopen en later ging werken, merkte ik al snel dat rokken en jurken eerder als sexy (of juist uiterst conservatief) werden gezien, en een broek/pantalon als "normaal". Ik heb me derhalve meestal in een broek gehuld, terwijl dat in mijn jeugd weer eerder als "uitdagend" gold... en een rok als zedig... zo zie je ook maar weer dat dingen kunnen veranderen. Je past je gewoon aan op dat wat je om je heen voelt en merkt.
Overigens vind ik echte "sexyness" eerder in oogopslag etc zitten dan in kleding...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 apr 2009 18:24

Ik draag zelf ook meestal mooie lingerie, zowel omdat mijn man dat leuk vindt (en ik zelf ook 8) ) en omdat ik me dan zelfverzekerder voel.
Ik ben het met Elvira eens, dat 'het je sexy voelen' meer in oogopslag te lezen is dan in kledingkeuze.
Afbeelding

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 06 apr 2009 19:40

ik ben het allemaal met jullie eens hoor! maar is het ook als christen toegestaan sexy te voelen? (misschien ook van uit het bijbels oogpunt) en waarom zou je je sexy willen voelen? is je (bij wijze van)vrouwelijk voelen niet genoeg/belangrijker?
dit zegt overigens niks over mij persoonlijk dat ik geen sexy lingerie draag :oops:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2009 19:45

waarom zou je je niet sexy mogen voelen? Sowieso kun je gevoel niet dwingen; je voelt wat je voelt, of dat nou mag af niet. Gevoel wegdrukken onder het mom "het mag niet" lijkt me behoorlijk contra-effectief.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 06 apr 2009 19:48

Ik denk dat je je best sexy mag voelen en je zo mag gedragen, maar dan alleen bij de persoon waar je ook gemeenschap mee hebt. Daar mag je dan ook samen van genieten toch? Als christen mag je niet alle mannen het hoofd op hol brengen en je verleidelijk gedragen zeg maar, ook al krijg je daar zelf een goed gevoel bij omdat het je een stuk positieve aandacht geeft. Dat is absoluut niet bijbels!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2009 19:51

Dine schreef:Ik denk dat je je best sexy mag voelen en je zo mag gedragen, maar dan alleen bij de persoon waar je ook gemeenschap mee hebt. Daar mag je dan ook samen van genieten toch? Als christen mag je niet alle mannen het hoofd op hol brengen en je verleidelijk gedragen zeg maar, ook al krijg je daar zelf een goed gevoel bij omdat het je een stuk positieve aandacht geeft. Dat is absoluut niet bijbels!

hoho.. ik denk dat we twee dingen met elkaar verwarren: je sexy voelen en flirterig gedrag. Misschien dat ik daarom de vraag een beetje vreemd vind.

Sexy voelen betekent voor mij: je aantrekkelijke voelen, zelfverzekerd zijn, ontspannen, een gezond gevoel van eigenwaarde, dingen die je bij wijze van spreken ook alleen thuis op de bank kan voelen. Lijkt me helemaal niks mis mee.

Als ik me lekker voel omdat ik fit ben en een beetje gespierd op de juiste plaatsen, ik een strak nieuw pak aan heb, en gewoon onwijs lekker in mijn vel zit, dan heeft dat met niemand anders iets van doen. Een bijkomend effect kan zijn dat vrouwen me op dat moment ook aantrekkelijker vinden dan wanneer ik in ouwe zakken gekleed ga. Maar dat heeft totaal niet met mijn intentie te maken. Mijn gevoel heeft ook helemaal geen intentie. Het betekent ook niet dat ik zomaar iedereen ga verleiden/bespringen.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 06 apr 2009 19:55

Mortlach schreef:
Dine schreef:Ik denk dat je je best sexy mag voelen en je zo mag gedragen, maar dan alleen bij de persoon waar je ook gemeenschap mee hebt. Daar mag je dan ook samen van genieten toch? Als christen mag je niet alle mannen het hoofd op hol brengen en je verleidelijk gedragen zeg maar, ook al krijg je daar zelf een goed gevoel bij omdat het je een stuk positieve aandacht geeft. Dat is absoluut niet bijbels!

hoho.. ik denk dat we twee dingen met elkaar verwarren: je sexy voelen en flirterig gedrag. Misschien dat ik daarom de vraag een beetje vreemd vind.

Sexy voelen betekent voor mij: je aantrekkelijke voelen, zelfverzekerd zijn, ontspannen, een gezond gevoel van eigenwaarde, dingen die je bij wijze van spreken ook alleen thuis op de bank kan voelen. Lijkt me helemaal niks mis mee.

Flirterig gedrag is iets heel anders.

Ja, als je het zo stelt, heb je helemaal gelijk!!
Ik vatte het op als een soort 'duidelijk laten merken dat je vrouw bent' misschien wat cryptisch omschreven :wink:
En als je er zo naar kijkt, dan valt mij wel op dat veel meisjes daar flirten aan 'verbinden'.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2009 19:58

Dine schreef:Ja, als je het zo stelt, heb je helemaal gelijk!!
Ik vatte het op als een soort 'duidelijk laten merken dat je vrouw bent' misschien wat cryptisch omschreven :wink:
En als je er zo naar kijkt, dan valt mij wel op dat veel meisjes daar flirten aan 'verbinden'.

Tja, misschien ben ik de enige hoor, maar het eerste waar ik aan dacht was het stempel van lustvijandigheid dat het protestantisme toch vaak - al dan niet terecht - met zich meedraagt. Je mag je niet sexy voelen, want o wee als de man zich eens verleid zou voelen. En hop, de volgende stap is allemaal aan de hoodfdoek en daarna de totale scheiding van sexen.

Je sexy voelen heeft alleen maar met jezelf te maken. Of je er anderen van mee laat genieten (je partner, of anderen), dat is de keuze die je moet maken. Gevoel laat zich niet sturen.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 06 apr 2009 20:10

laten we voor op stellen dat er 2 verschillen zijn:
sexy voelen en er sexy uit zien!
je moet niet door jou kleding de ander er van af houden en in verleiding brengen, er moeten geen belemmeringen zijn voor de ander om het koninkrijk van God binnen te gaan. breng je de ander wel in verleiding ben je wel verkeerd bezig. dan ook over diep uitgesneden truitjes gesproken!
in de bijbel staat dat Godvrezende vrouwen zich in een eerbaar gewaad kleden! dus niks verleidelijks aan! in 1 Tim 2 vers 9 staat een stukje daarover!

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 06 apr 2009 20:50

meisje20 schreef:ik kijk wel eens naar het journaal op tv en dan valt het mij op dat de meeste dames van die laag uitgesneden truitjes aan hebben. (hoe bedoel je we maken het de mannen moeilijk :wink: )
tijdens een discussie kwam naar voren dat deze dames zich sexy en zelfverzekerd voelen en ze dat ook uiten. o ja is dat zo? voel je je in een goed lingerie setje zelfverzekerd?
nu was mijn vraag, mag je je sexy voelen? ook als christen?

Ja waarom zou dat niet mogen? Er is een verschil tussen je sexy voelen je sletterig gedragen natuurlijk.
*onderschrift verwijderd door moderator*

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 apr 2009 20:53

haring schreef:Ja waarom zou dat niet mogen? Er is een verschil tussen je sexy voelen je sletterig gedragen natuurlijk.
Lijkt mij ook... en met je charmes in de strijd gooien is soms ook niet direct iets mis wat mij betreft, waarmee ik dan bedoel dat je je liefste/leukste glimlach geeft om iets van iemand gedaan te krijgen 'Zou je alsjeblieft die zak met potgrond even in m'n karretje willen tillen?' (erg zwart-wit voorbeeld, maar toch 8))
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”