Mijn vriendje en ik zijn nu ruim twee jaar samen, en op zoek naar een kerk waar we ons thuis voelen en waar we echt iets kunnen opbouwen. We hebben namelijk allebei heel erg 'de wens' om actief gemeentelid te zijn in een gemeente waar we ons allebei thuis voelen. Mijn vriend is belijdend lid in de GKV, ik ben dooplid in de GerGem, maar kom daar gemiddeld 1x per half jaar. Het eerste jaar van onze relatie zijn we vooral samen naar de GKV geweest, maar omdat ik me daar steeds minder thuis ging voelen, werd dat steeds minder. Sindsdien gaan we regelmatig niet naar de kerk (dan luisteren we bijv. een jijdaar.nl-lezing), gaan we naar de CGK of ook wel naar de PKN.
De laatste maanden hebben we echter nogal het idee 'vast te zitten': we gaan af en toe naar een kerk, dan weer hier, dan weer daar, maar we komen gevoelsmatig niet verder. Zo voel ik me op zich wel thuis bij de CGK-Utrecht Centrum, maar dat is echt een keuze die gebaseerd is op m'n gevoel en niet echt inhoudelijk. Daarom vind mijn vriend het ook weer lastig om daar 'in mee te komen'.
'k Heb dit topic geopend omdat ik benieuwd ben of ander dit herkennen, een zelfde soort zoektocht hebben gehad: k ben benieuwd naar verhalen, ideeen, tips enz.